Η τηλεοπτική σεζόν ξεκινά με «Παραλία». Η νέα σειρά κάνει πρεμιέρα τη Δευτέρα, 4 Σεπτεμβρίου, αλλά το Flix είδε το πρώτο επεισόδιο και μοιράζεται τις σημειώσεις του.
Διαβάστε ακόμη: Αυτές είναι οι 10 νέες ελληνικές σειρές που περιμένουμε να δούμε το φθινόπωρο
Το στόρι Είναι 1969 και στα Μάταλα, στη φανταστική παραλία δίπλα στο χωριό, αυτή με τις σπηλιές, κατάλληλες να γίνουν καλοκαιρινά σπιτάκια, συγκεντρώνονται χίπηδες απ' όλο τον κόσμο. Αρχηγός τους, ο Πιτ. Εκεί φτάνει κι ο Χάρι, παρέα με δυο κορίτσια κι όλα ανθίζουν κι όλοι αγαπιούνται. Το χωριό έχει διαφορετική γνώμη - εκτός από την οικογένεια Αρχοντάκη, τους προύχοντες της περιοχής, που θέλει να αγοράσει όλα τα οικόπεδα που βγάζουν στην παραλία για να κάνει ξενοδοχείο, οι κάτοικοι κοιτάζουν τα παιδιά των λουλουδιών με μισό μάτι και κάθε στοιχείο ξενοφοβίας έρχεται στην επιφάνεια. Παράλληλα, η κόρη Αρχοντάκη, η Υπατία, που κάνει στο Λονδίνο την ιατρική ειδικότητά της κι έχει μόλις αρραβωνιαστεί, έναν Ελληνα που δουλεύει στα ναυτιλιακά, φτάνει κι αυτή στα Μάταλα για να μοιραστεί τα καλά νέα με την οικογένειά της. Από το τρέιλερ ξέρουμε ότι θα γνωρίσει τον χίπη Χάρι και θα προκύψει ένας έρωτας δακτυλοδεικτούμενος. Αλλά αυτή δεν είναι η μόνη σύγκρουση της ιστορίας.
Δεξιότητες Βασισμένη στο μυθιστόρημα της Πηνελόπης Κουρτζή, «Το Κορίτσι με το Σαλιγκάρι», η σειρά αξιοποιεί τρία θαυμάσια και πιασάρικα στοιχεία. Τη μυθική διάσταση που φέρουν τα Μάταλα, τον ελληνικό συντηρητισμό που συγκρούεται με το «νέο» και το λαμπερό καλοκαιρινό τοπίο. Το σενάριο υπογράφουν ο Γιώργος Χρυσοβιτσάνος, «παλιά καραβάνα» τόσο στα περιοδικά, όσο και στα τηλεοπτικά σενάρια και ο Κώστας Γεραμπίνης με υπέροχες μικρού μήκους στο ζωνάρι του, ως σκηνοθέτης και σεναριογράφος. Και, ναι, το σενάριο είναι ένα ατού της σειράς, ακόμα και στο πρώτο επεισόδιο που, ουσιαστικά, συστήνει τους ήρωες και είναι και πολλοί. Ο ρυθμός είναι φαινομενικά γοργός, παρότι ουσιαστικά δεν συμβαίνει ακόμα τίποτα και το φινάλε σ' αφήνει και μ' ένα cliffhanger που σίγουρα σου προκαλεί περιέργεια για τη συνέχεια. Οι ίδιοι οι διάλογοι είναι άνισοι, σαν να εξαρτώνται περισσότερο από την ικανότητα του κάθε ηθοποιού να τους κάνει πειστικούς.
Αδεξιότητες Είμαστε στο 1969, τα πάντα σε όλο τον κόσμο είναι ανάστατα. Εκτός από τα μαλλιά, τα ρούχα και τα σπιτάκια των χίπηδων στα Μάταλα. Η παραλία είναι τόσο νοικοκυρεμένη σαν να πέρασε η black roomba η σκούπα ρομπότ και να έκανε και τις γωνίες. Οι χίπηδες είναι φρεσκοπλυμένοι, τα ρούχα τους φρεσκοσιδερωμένα, λες διαλεγμένα από τα «retro hippie looks» ενός Ζάρα ή ενός Μάνγκο. Γύμνια μηδέν, ντραγκς πουθενά, αναρωτιέσαι γιατί οι ντόπιοι τους εχθρεύονται, αντί να στέλνουν τα παιδιά τους στην παραλία να πάρουν κανένα μάθημα οικοκυρικών. Τα μαλλιά ακόμα χειρότερα, με κορωνίδα την καούκα του Δημήτρη Μοθωναίου την οποία με κόπο (υπο)στηρίζει. Στους «αστούς», από την άλλη, η Αντιγόνη Αρχοντάκη ζωγραφίζει τοπία, άρα ασφαλώς έχει τα μαλλιά της πιασμένα κοτσάκι μ' ένα πινέλο. Η δε Ρηνιώ, με το που βάφει, σπίτι, τα μαλλιά της κόκκινα επειδή της το ζήτησε τ' αγόρι, γιατί ξαφνικά εμφανίζεται με προφανή περούκα με ολόχοντρα κοτσίδια; Κι άλλες αδεξιότητες, μικρές, σαν την υπέροχη Μερσεντές (είναι η W110;) που, ωστόσο, τρίζει ολάκερη (πότε πρόλαβε να παλιώσει το 1969) και κανείς δεν σκέφτηκε να το σβήσει στο μιξάζ; Σαν την σκηνή σεξ Χάρι με Αγγλίδα χίπη, cringe moment.
Χαμένοι στη μετάφραση Οου, νόου. Οι χίπηδες, στο σύνολό τους κι όσοι σχετίζονται μαζί τους, μιλάνε στ' αγγλικά. Γιατί προφανώς κάποιοι είναι ξένοι κι αυτή είναι η παγκόσμια γλώσσα. Μόνο που, ξένοι και μη, οι ταλαίπωροι ηθοποιοί (με ελάχιστες εξαιρέσεις, σαν την Αγγλοίδα χίπη και την Ξένια Ντάνια, έχουν την αυθεντική γκρικ άξεντ, με αποτέλεσμα κατά στιγμές τραγελαφικό, άσε που δεν καταλαβαίνεις ποιος είναι ξένος και ποιος Ελληνας, εάν αυτό έχει κάποια σημασία στην πλοκή. Από την άλλη, βέβαια, από τους «ντόπιους» Ματαλιώτες, κανείς δεν μιλάει κρητικά, όλοι... αθηναϊκά βέρα.
Η ατάκα «Γύρισες; Εφτιαξα φασολάκια.» Δεν είναι η ίδια η ατάκα, είναι τι (πλάνο) προηγείται και τι (πράξη) ακολουθεί. Θα θέλαμε πολύ να γίνει meme.
Ρόλοι και ηθοποιοί Δεν έχει προκύψει ακόμα ο Μάκης Παπαδημητρίου, προφανώς από το δεύτερο επεισόδιο. Κατά τα άλλα, και αφήνοντας κατά μέρος το ζήτημα της γλώσσας (γιατί σκηνοθετικά, ωραία τα πανοραμικά της παραλίας με drone, αλλά χρειάζεται και μια συνοχή και μια αιτιότητα κι ο Στέφανος Μπλάτσος αποδεικνύεται άνισος), το καστ είναι ελκυστικό πολύ κι οι ερμηνείες μια χαρά. Προς το παρόν την παράσταση κλέβουν οι δύο «κακοί», ο μαυροπουκαμισάς Γράντος του Νικόλα Παπαγιάννη και ο Πρόεδρος της Κοινότητας, ο Λοΐζος Ανδρουλιδάκης του (hello again) Δημοσθένη Παπαδόπουλου. Αιχμηροί, φυσικοί κι υπέροχοι, επίσης, τα «αδέλφια» Ρηνιώ (Νάνσυ Μπούκλη) και Σήφης (Δημήτρης Ξανθόπουλος) και θα λέγαμε ότι αυτοί θα είναι οι αγαπημένοι μας, αλλά δεν το λέμε για να μην κάνουμε σπόιλερ. Ως Αρχοντάκηδες, ο πατριάρχης Διονύσης - Αλέξανδρος Λογοθέτης έχει το βάθος που ταιριάζει στον διπρόσωπο ρόλο του, η σύζυγος, Αντιγόνη, Γιούλικα Σκαφιδά είναι πιο όμορφη από ποτέ κι όπως πάντα φυσική (αλλά καθώς ακούσαμε για εξετάσεις και ιατρικά, μάλλον δεν θα τη δούμε για πολύ), η Δανάη Μιχαλάκη ως Υπατία - η κεντρική ηρωίδα - έχει τον κατάλληλο συνδυασμό αφέλειας, ξενερωσιάς και φλογισμένου βλέμματος, η γιαγιά της Μπέτυς Λιβανού είναι χάρμα οφθαλμών, ενώ ο θείος του Γιώργου Νινιού με τη νοητική υστέρηση, ελπίζουμε ότι θα κάνει προσεχώς κάτι παραπάνω από το να χαχανίζει κι ο μικρός γιος Δημήτρης Κίτσος ν' αποκτήσει πιο γεμάτο ρόλο γιατί τον αξίζει. Για τον Γιάννη Κουκουράκη - αρραβωνιαστικό της Υπατίας - θα περιμένουμε γιατί είχε μικρή εμφάνιση. Ο Δημήτρης Μοθωναίος ως Χάρι - ο κεντρικός ήρωας - αν εξαιρέσεις το μαλλί, είναι και λαμπερός και ζαμανφού και γοητευτικός και πειστικός. Από τους υπόλοιπους της παραλίας λίγα έχουμε δει ακόμα, ο Αλέξανδρος Πέρρος / Καναδός Μαρκ είναι μια φωτογενής και πληθωρική παρουσία και το παλεύει και με τ' αγγλικά του και ya mas, ο Κώστας Νικούλι, ως Πιτ, αρχηγός των χίπηδων, σαρώνει και συναρπάζει σε κάθε του σκηνή.
Τραγούδια και μουσική Μπορεί ο Μπλάτσος να υπερβάλλει λίγο αφήνοντας να παίξει περίπου ολόκληρο το Love me Tonight του Τομ Τζόουνς στη σκηνή της πρότασης γάμου στην παμπ στην αρχή του επεισοδίου, όμως τα τραγούδια που ακούγονται είναι της εποχής, είναι αρκούντως γνωστά και προσθέτουν και στο κλίμα, από τους αγαπημένους Holies ως τους Yardbirds που μόλις ακούσουν οι χίπηδες σεληνιάζονται άμεσα. Τα αποδίδουν οι Man Called Shadow, ενώ το πρωτότυπο τραγούδι της σειράς, το Blazing του Alex Sid που εμφανίζεται κιόλας (ο οποίος είχε γράψει τη μουσική για τις «Αγριες Μέλισσες», όπου επίσης έπαιζε, ενώ λογικά θα τον συναντήσουμε και στη «Μάγισσα»), δένει υφολογικά και μένει και στη μνήμη από την πρώτη ακρόαση.
Στο δια ταύτα Μια προχειρότητα μεν, μια αμηχανία απέναντι και στις γραμμές της αφήγησης και στην ομοιογένεια ηρώων και ερμηνειών επίσης, όπως και μπόλικες στιγμές για να τρολάρουμε αν θελήσουμε. Δεν θα θελήσουμε, απλώς γιατί το ίδιο το δράμα (το cliffhanger του φινάλε που λέγαμε), αλλά και η ερωτική ιστορία που ακόμα δεν έχει γεννηθεί και το μεγάλο καστ που ευχαρίστως βλέπουμε, μας τραβούν να δούμε και τουλάχιστον το δεύτερο επεισόδιο. Και μετά, βλέπουμε, είτε βουτάμε στην «Παραλία», είτε... βουτάμε στην παραλία.
Διαβάστε ακόμη: Αυτές είναι οι 10 νέες ελληνικές σειρές που περιμένουμε να δούμε το φθινόπωρο