Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας έχει το κεντρικό του πλεονέκτημα μέσα στην ονομασία του: Βενετία. Η πανέμορφη, αλλόκοτη, γεμάτη υγρασία, ιστορία, καλλιτεχνικούς πειραματισμούς και δράμα πόλη (ή καλύτερα σύμπλεγμα νησιών), περικυκλωμένη σε κάθε της χιλιοστό από νερό, δανείζει το χαρακτήρα της στην κινηματογραφική διοργάνωση. Λίγο πριν ξεκινήσει με θόρυβο το Φεστιβάλ, όσο ακόμα οι ταινίες και οι προσκεκλημένοι είναι λίγοι, μια σύντομη βόλτα, κατά μήκος του Κανάλ Γκράντε, από την Πλατεία του Αγίου Μάρκου μέχρι το Λίντο, αποκαλύπτει μοναδικές εικόνες που συνδέουν τον Τιντορέτο με… τον Εϊμπελ Φεράρα και την Καθολική εκκλησία με τον Φρανσουά Τριφό. Γιατί μπορεί να βρισκόμαστε εδώ για κινηματογραφικούς λόγους, αλλά η Βενετία δε μας αφήνει να την παραμελήσουμε στιγμή.
Διαβάστε ακόμη: 71ο Φεστιβάλ Βενετίας – πάμε για το χρυσό (λιοντάρι)
Ολα στη Βενετία γίνονται... από θαλάσσης. Οι πιο διάσημοι και πλούσιοι χρησιμοποιούν θαλάσσια ταξί ή τα ιδιωτικά τους σκάφη. Για τους υπόλοιπους υπάρχει το δημόσιο θαλάσσιο λεωφορείο, το vaporetto, με τις χαριτωμένες προβλήτες που ταλαντεύονται από το απόνερο - ακόμα κι εκεί, ωστόσο, υπό το άγρυπνο βλέμμα των γλάρων, το Φεστιβάλ Βενετίας έχει αισθητή παρουσία!
Για να μην μπερδευόμαστε: το λιοντάρι της Βενετίας, σε περίοπτη θέση στην Πλατεία του Αγίου Μάρκου, έδωσε στο Φεστιβάλ τη μασκότ και το βραβείο του. Οχι αντίστροφα...
Ακόμα και η (ανακαινισμένη μόλις) αίθουσα που στεγάζει τις δημοσιογραφικές προβολές, ονομάζεται «Sala Darsena»: Αίθουσα Προβλήτα!
Οι τελευταίας στιγμής προετοιμασίες της διοργάνωσης τραβούν τα βλέμματα των περαστικών...
Το Hotel de Bains, το συγκλονιστικά όμορφο ξενοδοχείο που όλοι θυμόμαστε από τον «Θάνατο στη Βενετία» έχει αγοραστεί από ρωσική επιχείρηση κι ανακαινίζεται τα τελευταία χρόνια, παραμένοντας κλειστό. Αντίθετα, στο επιβλητικό Hotel Excelsior και τη μαγική βεράντα του πάνω στη θάλασσα, το Φεστιβάλ διοργανώνει τις συνεντεύξεις. Εκεί μπορείς εύκολα να δεις την Εμα Στόουν να καταφτάνει πριν την προβολή του «Birdman» (σε αντίθεση με τη Βενετία, το Λίντο έχει αυτοκίνητα), ή τον Μάικλ Κίτον να πίνει έναν γρήγορο καφέ πριν πιάσει δουλειά!
Το Φεστιβάλ Βενετίας έχει τη μοναδική ικανότητα να συνδέει την τέχνη με... την τέχνη του μάρκετινγκ. Εδώ, ακόμα κι ο παραδοσιακά «περιθωριακός» Αμπελ Φεράρα, με αφορμή τη νέα του ταινία, «Pasolini», που κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της σε λίγες μέρες στο Φεστιβάλ, αναλαμβάνει να διαφημίσει τα γυαλιά ηλίου Persol, κεντρικό χορηγό του Φεστιβάλ. Και το κάνει με μοναδικό στιλ...
Tags: ΒΕΝΕΤΙΑ 2014