Σπόρος (Buğday) του Σεμίχ Καπλάνογλου - Ματιές στα Βαλκάνια - Σταύρος Τορνές στις 20.30
Δύο άνδρες στο κοντινό, πλην απροσδιόριστο μέλλον. Τι αναζητούν ο καθηγητής γενετικής σπόρων Δρ. Έρολ Έριν και ο επιστήμονας Τζεμίλ Ακμάν, που παράτησε μια λαμπρή καριέρα και ό,τι άλλο ήξερε, σε μια απαγορευμένη ζώνη που ονομάζεται Νεκρή Γη;
Για την Οικογένεια (Tesnota) του Κάντεμιρ Μπαλάγκοφ - Διεθνές Διαγωνιστικό - Φρίντα Λιάππα στις 15.30
Επιστρέφουμε στο 1998, στο Βόρειο Καύκασο - στο Νάλτσικ (την πρωτεύουσα της Δημοκρατίας Καμπαρντίνο-Μπαλκάρ) που μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ, την αναβίωση των εθνικισμών και το κλείσιμο των κρατικών εταιριών, γνώρισε σοβαρή οικονομική κρίση με ποσοστά ανεργίας της τάξης του 90% (ακόμα και σήμερα είναι μια από τις φτωχότερες ρωσικές περιοχές). Εκεί, το μεγαλύτερο μέρος των κατοίκων είναι οι Καμπαρντίν, ένα αρχαίο καυκάσιο φύλο, που στο θρήσκευμα είναι σουνίτες μουσουλμάνοι. Υπάρχει όμως και μία μικρή κοινότητα Εβραίων, στους οποίους συναντάμε την Ιλάνα και την οικογένειά της. Εκείνη είναι μία 20χρονη κοπέλα, ένα δυναμικό αγοροκόριτσο που δουλεύει στο συνεργείο αυτοκινήτων του πατέρα της και μοιάζει να ξέρει τη δουλειά καλύτερα κι από εκείνον. Σε κόντρα με την συγκαταβατική, υπάκουη φιγούρα της μητέρας της, η Ιλάνα είναι ένα κορίτσι που νιώθει ελεύθερο. Δεν πιστεύει τυφλά στις Εβραϊκές παραδόσεις (άλλωστε, έχει σχέση «με τον εχθρό» - το αγόρι της είναι Καμπαρντίν), δεν είναι καθωσπρέπει, δε θέλει να φορέσει φόρεμα στους αρραβώνες του αδελφού της. Κι όταν το ίδιο βράδυ Τσετσένοι απαγάγουν το ζευγάρι και ζητούν λύτρα, όχι, δεν υπάρχει περίπτωση να παντρευτεί τον γιο του Εβραίου γείτονα που υπόσχεται να τους καλύψει με τα χρήματα για να σωθεί ο αδελφός της. Υπάρχουν όρια για τις θυσίες που οφείλει να κάνει κανείς «για την οικογένεια». Διαβάστε την κριτική του Flix: Πόσα είσαι έτοιμος να θυσιάσεις «Για την Οικογένεια»;
Προσοχή: Θεατές στις Κάννες αποχώρησαν ενοχλημένοι για τη βία μίας σεκάνς με αληθινό υλικό βασανιστηρίων αιχμαλώτων.
Η Αμυνα του Δράκου (La Defensa del Dragón) της Νατάλια Σάντα - Διεθνές Διαγωνιστικό - Φρίντα Λιάππα στις 18.30
Στη χτυπημένη από τη χρόνια οικονομική κρίση Μπογκοτά της Κολομβίας συναντάμε τον 55χρονο Σάμιουελ, έναν χωρισμένο πατέρα που βγάζει τα απολύτως αναγκαία παραδίδοντας ιδιαίτερα μαθηματικών, και τους δύο στενούς του φίλους: τον Χοακίν, έναν επιδιορθωτή και πωλητή συλλεκτικών ρολογιών που κανένας πια δεν αγοράζει και τον Μάρκος, έναν αποτυχημένο γιατρό εναλλακτικών θεραπειών, που κανείς πια δεν ακολουθεί. Τρεις άντρες στα μισά της ζωής τους βιώνουν τα προσωπικά τους αδιέξοδα, τις αποτυχίες και τις ήττες τους, που μπορεί να ξεκινούν από την άδεια τους τσέπη, αλλά καταλήγουν στην άδεια τους καρδιά. Τους συνδέει η αγάπη τους για το σκάκι: πίνουν, καπνίζουν, τσακώνονται και τα ξαναβρίσκουν στα καφενεία και την τοπική σκακιστική λέσχη της γειτονιάς. Εκεί ο μελαγχολικός, παραιτημένος Σάμιουελ, που θα μπορούσε να ήταν πρωταθλητής αλλά κατέληξε απλός δάσκαλος, διδάσκει την «άμυνα του δράκου», μία από τις στρατηγικές που σου εξασφαλίζουν τη νίκη στη σκακιέρα. Τι καλά να μπορούσε να την εφαρμόσει και στη ζωή... Διαβάστε την κριτική του Flix: «Η Αμυνα του Δράκου» είναι μία κίνηση ματ στην ανδρική μοναξιά
Τσάρλεστον (Charleston) του Αντρέι Κρετσουλέσκου - Ματιές στα Βαλκάνια - Σταύρος Τορνές στις 17.45
Μερικές εβδομάδες μετά τον θάνατο της γυναίκας του σε τροχαίο, ο Αλεξάντρου δέχεται μια παράξενη επίσκεψη το βράδυ που κλείνει τα 42 και γιορτάζει τα γενέθλιά του μεθυσμένος και μόνος. Ο Σεμπάστιαν, ένας ντροπαλός νεότερος άνδρας που υπήρξε εραστής της γυναίκας του τους τελευταίους πέντε μήνες, έχει μια εξωφρενική ιδέα: ζητά από τον Αλεξάντρου να τον βοηθήσει να διαχειριστεί τον πόνο της απώλειας...
Η Επιφάνεια των Πραγμάτων της Νάνσυ Μπινιαδάκη - Διεθνές Διαγωνιστικό - Ολύμπιον στις 18.00
Υπάρχει ένας αστικός μύθος στην Αθήνα για τον Ερρινυό, το αρχαίο υπόγειο ποτάμι, που κανείς ποτέ δεν έχει δει, αλλά κάποτε μέσα στη δεκαετία του ΄80, εμφανίστηκε και παρέσυρε μαζί του ένα κορίτσι. Σήμερα μια νεαρή ανθρωπολόγος ερευνά τον μύθο και εντοπίζει τους ανθρώπους που γνώριζαν το κορίτσι. Είναι οι τρεις καλύτερές της φίλες και μια καθηγήτριά τους ιστορικός. Μέσα από αποσπάσματα επιστολών, ηχογραφήσεων και συνεντεύξεων, αυτές οι γυναίκες αφηγούνται την τραγική ιστορία που συνέβη πριν από 30 χρόνια και σημάδεψε τις ζωές τους καθώς και τη συλλογική μνήμη της πόλης. Διαβάστε περισσότερα για την ταινία: «Η Επιφάνεια των Πραγμάτων ή Ερρινυός»: Το Flix στα γυρίσματα της ταινίας της Νάνσυς Μπινιαδάκη
Γουέστερν (Western) της Βαλέσκα Γκρίζεμπαχ - Ανοιχτοί Ορίζοντες - Τζον Κασσαβέτης στις 20:15
Η ακριβοθώρητη Γερμανή σκηνοθέτις Βαλέσκα Γκρίζεμπαχ επιστρέφει μετά από δώδεκα χρόνια σιωπής με ένα δικό της Γουέστερν. Στον δικό της ορισμό αυτού του ανδροκρατούμενου είδους, οι καουμπόηδες είναι οι Γερμανοί υπάλληλοι μιας κατασκευαστικής εταιρείας που αναλαμβάνει έργα στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, οι ινδιάνοι είναι οι Βούλγαροι γηγενείς που φαντάζουν εξωτικοί –άλλοτε διασκεδαστικοί κι άλλοτε επικίνδυνοι– στα μάτια των εισβολέων, αλλά η Δύση παραμένει άγρια και σταθερά προσανατολισμένη στην «ανάπτυξη». Μέσα από τα μάτια ενός μοναχικού παρατηρητή που επιβλέπει ένα μεγάλο έργο στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, γινόμαστε μάρτυρες μιας νέας σύγκρουσης πολιτισμών. Διαβάστε την κριτική του Flix για το «Γουέστερν».
Κολόμπους (Columbus) του Κογκονάντα - Εκτός Συναγωνισμού - Φρίντα Λιάππα στις 23.00
Ενας διάσημος Κορεάτης καθηγητής αρχιτεκτονικής πρόκειται να δώσει μία διάλεξη στη βιβλιοθήκη του Κολόμπους της Ιντιάνα. Μία μέρα πριν καταρρέει και μεταφέρεται στην εντατική. Ο 30χρονος αποξενωμένος γιος του Τζιν έρχεται από τη Σεούλ για να τον φροντίσει. Διστακτικά. Ο πατέρας του δεν είχε παρατήσει ούτε μία μέρα από την καριέρα και τη ζωή του για εκείνον. Οταν συναντά την Κέισι, μία απόφοιτη Λυκείου που δουλεύει στην τοπική βιβλιοθήκη, αναγνωρίζει άλλη μία κόρη που κηδεμονεί εκείνη το γονιό της: παρόλη την αγάπη της για την αρχιτεκτονική, η 19χρονη κοπέλα δεν εγκαταλείπει το Κολόμπους για να κυνηγήσει τις σπουδές της. Μένει πίσω για να προσέχει την πρώην εθισμένη στην μεθαμφεταμίνη μητέρα της. Οι δυο τους γίνονται φίλοι. Εκείνος τη βοηθά να πάρει την απόφαση και να ανοίξει τα φτερά της. Εκείνη τον ξεναγεί κάθε μέρα και σε ένα αγαπημένο κτίριο του Κολόμπους με μια βαθιά και αθώα αγάπη για τις ρίζες της, βοηθώντας τον να αποδεχθεί και να συμφιλιωθεί με τα θεμέλια και της δικής του ζωής.To σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κογκονάντα χτίζει με σεβασμό πάνω στα θεμέλια της κινηματογραφικής παράδοσης του Γιασουτζίρο Οζου, όσο το τρυφερό, φρέσκο βλέμμα του αμερικάνικου ανεξάρτητου σινεμά που αγαπήσαμε ζεσταίνει τη μεγάλη οθόνη. Διαβάστε την κριτική του Flix: Το «Colombus» είναι το ανεξάρτητο αμερικανικό σινεμά που χρειαζόμαστε
The Great Eastern των Λάκη και Αρη Ιωνά/The Callas - Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Μια δεύτερη ματιά - Τώνια Μαρκετάκη στις 22.15
Οσοι δεν το είδατε (ήταν και η πρεμιέρα του «Flix it στη Στέγη»), έχετε μία δεύτερη ευκαιρία. Απομόνωση, ελπίδα, κάβλα και σκοτάδι. Πέντε άνθρωποι στέκονται σαν δέντρα, περιμένοντας σε ένα απομονωμένο νησί το υπερωκεάνιο «The Great Eastern» να τους μαζέψει για ένα ταξίδι προς κάποια ελπίδα. Μια μικρή πεταλούδα πετάει ανάμεσά τους και τα κάνει όλα σκατά.