Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2017 μάς έχει μποναμάδες. Δεκατέσσερις θα είναι, φέτος, οι ταινίες που θα συγκροτήσουν το Διεθνές Διαγωνιστικό Πρόγραμμα - ανάμεσά τους, τρεις ελληνικές, o «Γιος της Σοφίας» της Ελίνας Ψύκου, η «Επιφάνεια των Πραγμάτων» της Νάνσυς Μπινιαδάκη και το «The Ox» του Γιώργου Νικόπουλου.
Διαβάστε για όλες τις ελληνικές ταινίες που θα προβληθούν φέτος στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
Επίδραση στην επιλογή του Διαγωνιστικού, φέτος, είχαν όχι μόνο κινηματογραφικά κριτήρια, αλλά και λογοτεχνικά-φιλοσοφικά, μια και το Φεστιβάλ εμπνεύστηκε από τη σπουδαία Γαλλίδα φιλόσοφο Σιμόν Βέιλ και, συγκεκριμένα, το βιβλίο της, «Το Ρίζωμα». Μ' αυτόν τον τίτλο, άλλωστε, οι 14 ταινίες του Διαγωνιστικού Προγράμματος θα παρουσιαστούν και ως έκθεση: ισάριθμοι Ελληνες καλλιτέχνες θα ερμηνεύσουν, ο καθένας κι από μία ταινία του Τμήματος, διευρύνοντας τη φόρμα και την επικοινωνία της.
Διαβάστε ακόμη: O Ευθύμης Φιλίππου γράφει για τις 10 (αγαπημένες του) ταινίες που θα προβληθούν στη Θεσσαλονίκη
Παρακάτω οι 14 ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2017:
Lucky του Τζον Κάρολ Λιντς (ΗΠΑ): Μια ταινία-αφιέρωση στον Χάρι Ντιν Στάντον. Στην τελευταία του κινηματογραφική υπόκλιση υποδύεται τον 90χρονο Λάκι, ρόλο-αναφορά στους ήρωες των Παρίσι, Τέξας, Straight Story και Ατίθασης Καρδιάς. Με τον Ντέιβιντ Λιντς σε έναν χαρακτηριστικό ρόλο. / Διαβάστε εδώ περισσότερα για το Lucky
Εκείνες οι μακρυμαλλούσες νύχτες / Those Long Haired Nights του Τζεράρντο Καλάγκι (Φιλιππίνες) – Ευρωπαϊκή Πρεμιέρα : Ένα ταξίδι στην άκρη της νύχτας, στη γειτονιά με τα κόκκινα φανάρια της Μανίλα, εκεί που συναντιούνται τα όνειρα τριών διεμφυλικών γυναικών.
Closeness του Καντεμίρ Μπαλάγκοβ (Ρωσία): Ο σκηνοθέτης, μαθητής του Αλεξάντερ Σοκούροφ, παραδίδει ένα ανατριχιαστικό ντεμπούτο βασισμένο σε πραγματική ιστορία: την απαγωγή ενός ζευγαριού στον Βόρειο Καύκασο. Βραβείο Fipresci στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών.
Εξοχικές κατοικίες / The Garden της Σόνια Μαρία Κρούνερ (Γερμανία): Πατρίδα δεν είναι απλώς η παιδική ηλικία, αλλά και ένας τόπος όπου έχει πάντα ήλιο. Το καλοκαίρι μιας οικογένειας αστών στη Γερμανία τη δεκαετία του ’70 περνά μέσα από μυρωδιές, χρώματα, σώματα και ήχους.
Φορτίο / Cargo του Ζιλ Κουλιέρ (Βέλγιο, Ολλανδία, Γαλλία): Eνας άνδρας πέφτει από το αλιευτικό του σκάφος στα παγωμένα νερά της Βόρειας Θάλασσας και βυθίζεται σε κώμα, αφήνοντας τους τρεις γιους του αντιμέτωπους με το χάος και την απόγνωση.
Καθοδήγηση Ζωής / Life Guidance της Ρουθ Μάντερ (Αυστρία): Σε μια δυστοπική κοινωνία, μια εταιρεία με το όνομα «Καθοδήγηση Ζωής» αναλαμβάνει να «διορθώσει» τη συμπεριφορά όσων μελών της μεσαίας τάξης δεν είναι αρκετά «λειτουργικά». Μια σκοτεινή οργουελική αλληγορία.
Winter Brothers του Χλίνουρ Πάλμασον (Δανία, Ισλανδία): Σε μια πιο άγνωστη πλευρά της Δανίας, δυο αδέρφια ζουν στην ανέχεια. Για να επιβιώσουν δε διστάζουν να παρανομήσουν, με απρόβλεπτες συνέπειες. Η έκρηξη ανάμεσά τους δεν θα αργήσει, όταν μια γυναίκα γίνεται η πέτρα του σκανδάλου. / Διαβάστε περισσότερα για το «Winter Brothers».
Κοράκια / Ravens του Γιενς Ασούρ (Σουηδία): Ο διάσημος φωτογράφος Γενς Ασσούρ, στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του. Ο επίμονος αγρότης Άγκνε ονειρεύεται πως ο γιος του θα αναλάβει μια μέρα την οικογενειακή φάρμα, ενώ προσπαθεί ταυτόχρονα να σώσει την περιουσία του από την επέλαση του «εκσυγχρονισμού».
Η άμυνα του δράκου /The Dragon’s Defense της Νατάλια Σάντα (Κολομβία): Τρεις ηλικιωμένοι φίλοι, δεινοί σκακιστές, αδυνατούν να κάνουν οποιαδήποτε κίνηση στρατηγικής σημασίας στη ζωή τους. Η ώριμη ανδρική ψυχή αποτυπωμένη με τη φρέσκια ματιά μιας νεαρής σκηνοθέτιδας.
Χωρίς όνομα, χωρίς υπογραφή / No Date No Signature του Βαΐντ Τζαλιλβάντ (Ιράν): Ενας ιατροδικαστής χτυπά με το αυτοκίνητό του ένα 8χρονο αγόρι και το τραυματίζει ελαφρά. Όμως την επόμενη μέρα το αγόρι βρίσκεται νεκρό. Πρόκειται για δηλητηρίαση -όπως δείχνει η πρώτη γνωμάτευση- ή φταίει ο ίδιος για το τραγικό συμβάν; / Διαβάστε περισσότερα για το «No Date, No Signature».
Κτήνος / Beast του Μάικλ Πιρς (Ηνωμένο Βασίλειο): Μια νεαρή γυναίκα ερωτεύεται παράφορα έναν μυστηριώδη ξένο. Όταν μια σειρά από ύποπτους φόνους δείχνουν εκείνον ως ένοχο, η κοπέλα θα τον υπερασπιστεί με κάθε κόστος.
Ο Γιος της Σοφίας / Son of Sofia της Ελίνας Ψύκου (Ελλάδα - Βουλγαρία - Γαλλία): Ο 11χρονος Μίσα φτάνει από τη Ρωσία στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2004 για να ζήσει με τη μητέρα του, Σοφία, έπειτα από ένα μεγάλο διάστημα αποχωρισμού. Αυτό που δεν ξέρει είναι ότι στην Αθήνα τον περιμένει ένας νέος πατέρας. Οσο η Ελλάδα ζει το Ολυμπιακό της όνειρο, ο Μίσα θα απογειωθεί βίαια προς τον ενήλικο κόσμο με όχημα τη σκοτεινή πλευρά των αγαπημένων του παραμυθιών.
The Ox του Γιώργου Νικόπουλου (Ελλάδα): Σε ένα φανταστικό τόπο, οι ηλικιωμένοι κάτοικοί του, υποδουλωμένοι όλη τους τη ζωή στην εξουσία, πασχίζουν να μετατρέψουν τη γη τους σε «χρυσό βασίλειο» ρίχνοντας ένα λίπασμα χρυσού στα σπαρτά. Η σωτηρία τους θα έρθει από ένα γενναίο κορίτσι.
Η Επιφάνεια των Πραγμάτων της Νάνσυς Μπινιαδάκη (Ελλάδα - Γερμανία): Ενας αστικός μύθος μιλά για ένα κορίτσι που παρασύρθηκε τη δεκαετία του ’80 από ένα αρχαίο υπόγειο ποτάμι που κανείς δεν έχει δει. Σήμερα μια νεαρή ανθρωπολόγος συναντά τις τρεις καλύτερες φίλες της και μια καθηγήτριά τους για να μάθει τι πραγματικά συνέβη.
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης θέτει το κάδρο
Με τέσσερις παραλλαγές παρουσιάζεται κι η φετινή αφίσα του Φεστιβάλ, που στηρίζεται σε ένα από τα βασικά στοιχεία του σινεμά και της εικόνας: την έννοια του κάδρου. Το κινηματογραφικό κάδρο είναι το πεδίο δράσης του ενορχηστρωτή των πλάνων, του σκηνοθέτη, ο οποίος χρησιμοποιεί το κάδρο για να πλάσει τις εικόνες, τα πλάνα της ταινίας που οραματίστηκε. Το κάδρο είναι μέρος της πραγματικότητας και βάση-φόντο του σινεμά μυθοπλασίας. Μέσα του τεκταίνονται και τεκμαίρονται «πράματα και θάματα».
Οι φωτογραφίες της αφίσας και στις τέσσερις παραλλαγές της, είναι παρμένες από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης (Θερμαϊκός, δυτικές συνοικίες, ταράτσες στο κέντρο, προβλήτα στην Αρετσού) κι έχουν, όπως καταλαβαίνουν όλοι οι επισκέπτες του Φεστιβάλ, το φως και την ατμόσφαιρα του φεστιβαλικού Νοεμβρίου. Τις φωτογραφίες της αφίσας υπογράφει ο Σίμος Σαλτιέλ και το σχεδιασμό η Red Creative. Δείτε τις παρακάτω.
Το 58ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης διεξάγεται φέτος από τις 2 μέχρι και τις 12 Νοεμβρίου. Το Flix θα βρίσκεται εκεί για να σας μεταφέρει το κλίμα μέσα και έξω από τις αίθουσες.
Διαβάστε επίσης
- Αυτές είναι οι ελληνικές ταινίες του 58ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- Tο 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης δίνει carte blanche στον Ευθύμη Φιλίππου
- 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: ανακοινώθηκε η μεγάλη πρεμιέρα!
- Θεσσαλονίκη 2017: Ο Ρούμπεν Εστλουντ κι όλες οι ταινίες του έρχονται στο Φεστιβάλ
- Το 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποκαλύπτει τις ταινίες του τμήματος Ματιές στα Βαλκάνια