Φεστιβάλ / Βραβεία

«Το Αγόρι και ο Ερωδιός» του Χαγιάο Μιγιαζάκι θα ανοίξει το φετινό φεστιβάλ του Τορόντο

στα 10

Το τελευταίο αριστούργημα του Χαγιάο Μιγιαζάκι θα αποτελέσει την πρώτη ταινία κινουμένων σχεδίων στην ιστορία του φεστιβάλ που θα το ανοίξει.

«Το Αγόρι και ο Ερωδιός» του Χαγιάο Μιγιαζάκι θα ανοίξει το φετινό φεστιβάλ του Τορόντο

Παρά τις διαρκείς απεργίες που έχουν αποκλείσει τη συμμετοχή πολλών διάσημων σταρ στα Φεστιβάλ του καλοκαιριού και του φθινοπώρου, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο (TIFF) ετοιμάζεται για ένα μοναδικό και συναρπαστικό γεγονός φέτος. Οι διοργανωτές του TIFF έχουν προσαρμοστεί για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που προέκυψαν λόγω των απεργιών και κατάφεραν να αποκαλύψουν μια πλούσια λίστα ταινιών που υπόσχεται μια συναρπαστική κινηματογραφική εμπειρία για τους θεατές.

Μια από τις πιο σημαντικές ανακοινώσεις φέτος είναι ότι, για πρώτη φορά στην ιστορία του, το Φεστιβάλ θα ανοίξει με μια ταινία κινουμένων σχεδίων. Ο τιμητικός ρόλος αυτός απονέμεται στον θρυλικό Ιάπωνα σκηνοθέτη Χαγιάο Μιγιαζάκι, του οποίου η τελευταία δημιουργία, «Το Αγόρι και ο Ερωδιός» , θα αποτελέσει την εναρκτήρια ταινία του φεστιβάλ.

Διαβάστε ακόμη: To Φεστιβάλ του Τορόντο είναι έτοιμο για το «Fingernails» του Χρήστου Νίκου

«Το Αγόρι και ο Ερωδιός» («The Boy and The Heron», προηγουμένως γνωστό ως «How Do You Live») είναι προϊόν του Studio Ghibli, του διάσημου κινηματογραφικού στούντιο που ιδρύθηκε από τον ίδιο τον Μιγιαζάκι. Η ιστορία επικεντρώνεται σε ένα νεαρό αγόρι που ανακαλύπτει ένα εγκαταλελειμμένο πύργο και ξεκινά μια συναρπαστική περιπέτεια σε ένα φανταστικό κόσμο μαζί με έναν ασημένιο ερωδιό που μπορεί να μιλήσει. Ήδη έχει προβληθεί στην Ιαπωνία και έχει κερδίσει ευρεία αναγνώριση, με το κοινό να το θεωρεί αριστούργημα.

Οι συντελεστές του TIFF έχουν τονίσει τη σπουδαιότητα της παρουσίας του «Αγοριού και του Ερωδιού» στην έναρξη του Φεστιβάλ, δηλώνοντας ότι πρόκειται για μια μοναδική και μεταμορφωτική εμπειρία. Η ταινία, που αρχικά φαίνεται να επικεντρώνεται σε μια απλή ιστορία απώλειας και αγάπης, εξελίσσεται σε ένα εντυπωσιακό έργο φαντασίας που υπόσχεται να καταπλήξει το κοινό.

Το Studio Ghibli ακολούθησε μια ιδιαίτερη προσέγγιση για την προώθηση της ταινίας στην Ιαπωνία. Απέχοντας από τις συμβατικές στρατηγικές μάρκετινγκ, επέλεξαν να κυκλοφορήσουν την ταινία, εξ’ ολοκλήρου φτιαγμένη στο χέρι, χωρίς καμία προηγούμενη προώθηση ή διαφήμιση. Αυτή η απόφαση είχε στόχο να επιτρέψει στο κοινό να βιώσει την ταινία χωρίς προκαταλήψεις ή προσδοκίες. Η προσπάθεια ανταμείφθηκε, καθώς το «Το Αγόρι και ο Ερωδιός» γνώρισε επιτυχία χωρίς προηγούμενο στην πατρίδα του.

Η ταινία θα κυκλοφορήσει και στις Ηνωμένες Πολιτείες αργότερα φέτος από την GKIDS.

Ο διευθύνων σύμβουλος του TIFF, Κάμερον Μπέιλι, εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για την πρεμιέρα της ταινίας, τονίζοντας τη μοναδικότητα του πρόσφατου έργου του Μιγιαζάκι. Ο Μπέιλι περιέγραψε την ταινία ως μια φαινομενικά απλή ιστορία απώλειας και αγάπης, που σταδιακά εξελίσσεται σε μια συναρπαστική επίδειξη φαντασίας. Αναμένει ότι το κοινό θα μαγευτεί από τα μυστήρια της ταινίας και υποσχέθηκε μια μοναδική κινηματογραφική εμπειρία.

Το Studio Ghibli έχει ιστορία παρουσίασης των ταινιών του στο TIFF και οι προηγούμενες τους δουλειές έχουν γίνει δεκτές με επιτυχία από τους θεατές του Φεστιβάλ. Ταινίες όπως το «Η Κόκκινη Χελώνα», «Η Ιστορία της Πριγκίπισσας Κάγκουγια», «Οι Ανεμοι Πνέουν Ανωθεν», «Από τον Λόφο της Παπαρούνας», «Ταξίδι στην Χώρα των Πνευμάτων» και «Πριγκίπισσα Μονονόκε» έχουν προβληθεί στις οθόνες του Φεστιβάλ τα προηγούμενα χρόνια, κερδίζοντας ευρεία αποδοχή τόσο από το κοινό όσο και από τους κριτικούς.

Παρόλο που κάποιοι ίσως το θεωρούν ασυνήθιστο να ανοίγει το φεστιβάλ με μια ταινία κινουμένων σχεδίων, το TIFF έχει φήμη ως εκκολαπτήριο για ταινίες που στοχεύουν να κάνουν μεγάλη εντύπωση κατά τη διάρκεια της οσκαρικής περιόδου. Οι ταινίες του Χαγιάο Μιγιαζάκι, ειδικά, έχουν ένα ιστορικό ως δυνατοί διεκδικητές στην κατηγορία των κινουμένων σχεδίων, παρά την συνήθη κυριαρχία των ταινιών της Disney και της Pixar.

Το «Ταξίδι στην Χώρα των Πνευμάτων», που κυκλοφόρησε το 2001, αποτελεί απόδειξη της επιτυχίας του Μιγιαζάκι, καθώς κέρδισε το Οσκαρ για την Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων και έγινε η πιο επιτυχημένη εμπορικά ταινία στην ιστορία της Ιαπωνίας, διατηρώντας αυτό το ρεκόρ για σχεδόν δύο δεκαετίες.

how do you live?