Ο οδηγός του Flix για τις ειδικές προβολές της εβδομάδας που δεν πρέπει να χάσετε.
Βάρδια του Γρηγόρη Ρέντη | 18, 20, 21 Ιανουαρίου στο Δαναό
Το ντοκιμαντέρ «Βάρδια» (Dogwatch) του Γρηγόρη Ρέντη κάνει πρεμιέρα στο CineDoc και έρχεται για τρεις προβολές στον κινηματογράφο Δαναό - στις 18, 20 και 21 Ιανουαρίου. Και οι τρεις προβολές θα πραγματοποιηθούν παρουσία του σκηνοθέτη, με τον οποίο θα ακολουθήσει συζήτηση μετά το τέλος της ταινίας.
Την ημέρα της πρεμιέρας στην Αθήνα (Πέμπτη 18 Ιανουαρίου), η «Βάρδια» θα προβληθεί μαζί με το ντοκιμαντέρ μικρού μήκους «Salted Lake» του Αλέξανδρου Σολτς, παρουσία του σκηνοθέτη.
Διαβάστε εδώ περισσότερα για την ταινία και τις προβολές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Red Herring του Κιτ Βίνσεντ | Πέμπτη 18 Ιανουαρίου στις 20.00 στο Exile Room
Στα 24 του, ο Kit Vincent διαγνώστηκε με ανίατο όγκο στον εγκέφαλο, ανατινάζοντας τις ήδη ευαίσθητες ισορροπίες στις ζωές της οικογένειάς του. Πασχίζοντας ακόμα να συμφιλιωθεί με ένα δικό του οικογενειακό μυστικό, ο πατέρας του, Lawrence, αναζητά καταφύγιο σε μονοπάτια αντιπερισπασμού: Από την καλλιέργεια κάνναβης στο σπίτι του έως τη μεταστροφή του από τον αθεϊσμό και τις κρυφές συναντήσεις στην τοπική συναγωγή, επαναπροσδιορίζει πλήρως τον εαυτό του. Η μητέρα του, με την οποία ο Kit διατηρεί μια τεταμένη σχέση, είναι νοσηλεύτρια, όμως δυσκολεύεται να διαχειριστεί το ενδεχόμενο απώλειας του γιου της. Τώρα καλείται να βρει έναν τρόπο να επανασυνδεθεί μαζί του, όσο υπάρχει ακόμα χρόνος. Ό,τι ακολουθεί είναι το αφοπλιστικής ειλικρίνειας πορτραίτο μιας δυσλειτουργικής οικογένειας της οποίας τα μέλη ανακαλύπτουν εκ νέου ο ένας τον άλλο, εμποτισμένο με λυτρωτικό χιούμορ και απροσδόκητη αισιοδοξία.
Herzog vs. Kinski (Together apart - O καλύτερος εχθρός μου) | Αίθουσα Σταύρος Τορνές (Αποθήκη 1, Λιμάνι Θεσσαλονίκης), από τις 18 έως τις 21 Ιανουαρίου
Η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης επιστρέφει με το αφιέρωμα «Herzog vs. Kinski (Together apart - O καλύτερος εχθρός μου)», στην αίθουσα Σταύρος Τορνές (Αποθήκη 1, Λιμάνι Θεσσαλονίκης), από τις 18 έως τις 21 Ιανουαρίου, δίνοντας στο κοινό την ευκαιρία να απολαύσει τις εμβληματικές ταινίες που γέννησε η εκρηκτική συνεργασία ανάμεσα στον Βέρνερ Χέρτσογκ και τον Κλάους Κίνσκι, δύο από τις σπουδαιότερες φιγούρες στην ιστορία του ευρωπαϊκού σινεμά.
Διαβάστε εδώ αναλυτικά το πρόγραμμα προβολών και εξασφαλίστε τα εισιτήριά σας.
Αεραλάνδη του Χάρη Ραφτογιάννη | Παρασκευή 19 Ιανουαρίου στις 22.00 στο ΑΣΤΟΡ
Η «Αεραλάνδη» του Χάρη Ραφτογιάννη για τους Αέρα Πατέρα ξεκινά τις προβολές τις στο ΑΣΤΟΡ, ξεκινώντας από την Παρασκευή 12 Ιανουαρίου, ενώ θα ακολουθήσουν προβολές και στις 19 και 26 Ιανουαρίου.
«Η πραγματικότητα δεν υπάρχει»: αυτό είναι το σύνθημα της χαοτικής και ανοιχτής μουσικής μπάντας των Αέρα Πατέρα. Οταν κάποια μέλη, κουρασμένα από το διαρκές χάος, απαιτήσουν μια μορφή δομής, ο Τζίμης - ο άτυπος αρχηγός του γκρουπ - θα πρέπει είτε να συμβιβαστεί, είτε να αναμετρηθεί για άλλη μια φορά με την «πραγματικότητα που δεν υπάρχει».
Στις 19 Ιανουαρίου θα ακολουθήσει συζήτηση με την Εύα Στεφανή (σκηνοθέτη, θεωρητικό του κινηματογράφου) με συντονιστη τον Αλεξανδρο Παπαγεωργιου (κριτικό κινηματογράφου) και στις 26 Ιανουαρίου με τον Θάνο Lost (μουσικό και τραγουδιστή των Lost Bodies) με συντονιστή τον Ακη Καπρανο (κριτικό κινηματογράφου, μουσικό)
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες στο επίσημο site της Weird Wave στο κανάλι της στο YouTube, στην επίσημη σελίδα της στο Facebook και στο λογαριασμό της στο Instagram.
Το Φεστιβάλ Ολυμπιας στην Ταινιοθήκη | Σάββατο 20 και Κυριακή 21 Ιανουαρίου
Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και νέους επιστρέφει στην Αθήνα και την Ταινιοθήκη της Ελλάδος με ένα συναρπαστικό διήμερο με κινηματογράφο για παιδιά, εφήβους, νέους και όλη την οικογένεια. To Σαββατοκύριακο 20 και 21 Ιανουαρίου θα προβληθούν στην Ταινιοθήκη οι βραβευμένες ταινίες της 26ης διοργάνωσης του Φεστιβάλ και της 23ης Ευρωπαϊκής Συνάντησης Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας “Camera Zizanio”, δίνοντας μια καλή ευκαιρία στους σινεφίλ όλων των ηλικιών να πάρουν μια μικρή γεύση του τι συμβαίνει κάθε χρόνο στο Φεστιβάλ Ολυμπίας, αυτή την πρότυπη διοργάνωση πολιτιστικής αποκέντρωσης.
Οι προβολές θα πραγματοποιούνται από τις 16:45 μέχρι τις 23:00.
Θα παρουσιαστούν ταινίες μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ, animation μικρού και μεγάλου μήκους, που βραβεύτηκαν στο 26ο Φεστιβάλ Ολυμπίας. Όλες οι ταινίες είναι παραγωγής 2022 και 2023 και προβάλλονται για πρώτη φορά στην Αθήνα.
Αναζητήστε εδώ το πλήρες πρόγραμμα προβολών.
Χαμένη Λεωφόρος του Ντέιβιντ Λιντς | Σάββατο 20 Ιανουαρίου στις 23.30 στο Cinobo Opera
Σάββατο 20 Ιανουαρίου στις 11 και μισή το βράδυ, ανήμερα των γενεθλίων του Ντέιβιντ Λιντς, οι Νύχτες Πρεμιέρας θα προβάλλουν την «Χαμένη Λεωφόρο» του Ντέιβιντ Λιντς σε 4Κ ψηφιακή αποκατάσταση από τον ίδιο τον σκηνοθέτη! Και εγκαινιάζουν νέα σειρά σαββατιάτικων προβολών στην αίθουσα CINOBO ΟΠΕΡΑ 1, με τίτλο ΝΥΧΤΕΣ ΙΝΤΕΑΛ, φόρο τιμής στον ιστορικό κινηματογράφο της πόλης που δεν λειτουργεί πια, και με πρόγραμμα φτιαγμένο από modern classics σε ολοκαίνουργιες ψηφιακές κόπιες.
**Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για τη προβολή εδώ.
To Δέρμα που Κατοικώ του Πέδρο Αλμοδόβαρ | Κυριακή 21 Ιανουαρίου στις 17.00 στο Τριανόν
Η Ελληνική Ψυχαναλυτική Εταιρεία διοργανώνει, για όγδοη χρονιά, σειρά κινηματογραφικών προβολών με τίτλο «Σινεμά με τον Φρόυντ». Ο φετινός κύκλος πραγματοποιείται και πάλι σε συνεργασία με τον Κινηματογράφο Τριανόν.
Στην τρίτη κατά σειρά προβολή του φετινού κύκλου προβάλλεται η ταινία «Το Δέρμα που Κατοικώ» (La piel que habito) του Πέδρο Αλμοδόβαρ την Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2024 και ώρα 17.00
Συζητούν οι Μιχάλης Πέτρου, Ψυχαναλυτής, Γιώργος Γκικαπέππας, Σκηνοθέτης, ΣεναριογράφοςΤη συζήτηση συντονίζει η Μαγδαληνή Γεωργιάκου, Ψυχαναλύτρια.
Η ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ «Το Δέρμα που Κατοικώ» (πρωτότυπος τίτλος: La piel que habito) είναι ισπανική ψυχολογική ταινία θρίλερ του 2011. Στην ταινία, η Βέρα Κρουζ (Elena Anaya) ζει σε ένα δωμάτιο αλλά και σε ένα ‘νέο σώμα’, φυλακισμένη από τον Δρ Ρόμπερτ Λέντγκαρντ (Antonio Banderas), έναν επιτυχημένο αισθητικό χειρουργό. Η Βέρα, στο παρελθόν, ήταν ένας νέος άντρας που έγινε η αιτία να αυτοκτονήσει η κόρη του Ρόμπερτ. Τότε ο Ρόμπερτ τον αιχμαλώτισε και του άλλαξε φύλο και ταυτότητα. Ο Ρόμπερτ ζει με τη Μαρίλια (Marisa Paredes), την οικονόμο του σπιτιού, αγνοώντας ότι πρόκειται για τη μητέρα του. Σταδιακά ανακαλύπτουμε πως ο Ρόμπερτ, αυτός ο σύγχρονος Θεός, έχει υποστεί πολλαπλά τραύματα στη ζωή του. Αποστασιοποιείται από το τραυματικό παρελθόν του προσπαθώντας να ‘κατασκευάσει’ την εξωτερική πραγματικότητα και επεμβαίνοντας στην επιφάνεια του σώματος.
Στην ταινία κυριαρχούν δύο θέματα: η πολύπλοκη σχέση ανάμεσα στο σώμα και την ταυτότητα και το πώς η αδυναμία πένθους μπορεί να καταλήξει σε μια παντοδύναμη προσπάθεια προσαρμογής του κόσμου στις δικές μας ανάγκες.
Γενική είσοδος: 7 ευρώ
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για την ταινία και εξασφαλίστε τα εισιτήριά σας εδώ.
Παρίσι, Τέξας του Βιμ Βέντερς | Δευτέρα 22 Ιανουαρίου στις 21.00 στο Δαναό, μέρος των προβολών «Ο Χρήστος Δεν Μένει πια Εδώ, Αλλά Πάει Σινεμά»
Το «Παρίσι, Τέξας» βασίζεται σε ένα σενάριο του βραβευμένου με Πούλιτζερ Σαμ Σέπαρντ και αφηγείται την ιστορία του Τράβις, ενός άνδρα που περιπλανιέται από το Μεξικό προς το Τέξας, μέσα στην ανυπόφορη ζέστη του “Big Bend”. Ο Τράβις δεν μιλάει καθόλου, ενώ όλα δείχνουν ότι έχει χάσει και σε μεγάλο βαθμό τη μνήμη του. Αυτό το οποίο τον καθοδηγεί είναι η ακατανίκητη επιθυμία του να ξαναβρεί την οικογένειά του: τη νεαρή γυναίκα του Τζέιν, της οποίας τη ζωή θεωρεί ότι έχει θέσει σε κίνδυνο, λόγω της παθολογικής του ζήλειας, και τον επτάχρονο γιο του, Χάντερ.
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για την προβολή και εξασφαλίστε τα εισιτήριά σας εδώ.
Return of the Creeps του Νίκου Χαντζή | Τρίτη 23 Ιανουαρίου στις 22.00 στην ΑΝΔΟΡΑ
Αθήνα, 1982. Κάπου ανάμεσα σε Κυψέλη, Πατήσια και Εξάρχεια, γεννιέται η Creep Records. Στον βραχύχρονο αλλά πλούσιο κατάλογό της, έκαναν το δισκογραφικό τους πέρασμα μερικές από τις σημαντικότερες μπάντες της εγχώριας new wave, post punk και dark wave σκηνής. Σε διάστημα τεσσάρων μόλις χρόνων, η Creep κυκλοφόρησε μια σειρά από εμβληματικούς δίσκους, οι οποίοι έως σήμερα αποτελούν έργα ανεκτίμητης συναισθηματικής και ιστορικής αξίας. Μέσα από τις προσωπικές αφηγήσεις του ιδρυτή της, Μπάμπη Δαλίδη, αναδύεται ένα ντοκιμαντέρ για μια από τις πρώτες και επιδραστικότερες ανεξάρτητες δισκογραφικές εταιρείες στην Ελλάδα. Το έργο πλαισιώνουν μέλη των συγκροτημάτων που δισκογράφησαν στην Creep, όπως οι Angelo & His Egos, Art of Parties, Clown, Cpt Nefos, Headleaders, Metro Decay, Rehearsed Dreams, The Reporters, South of No North, Villa 21 και The Vyllies.
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για την προβολή εδώ.
Πέμπτη ως Κυριακή | Τετάρτη 24 Ιανουαρίου στο Booze Cooperative από το Kino Athens
Μια σημαντική διεθνή συνεργασία για τον ελληνικό κινηματογράφο ανακοινώνει το Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου της Αθήνας ΚΙΝΟ ΑΤΗΕΝS. Για πρώτη φορά Αθήνα και Σαντιάγκο ενώνουν τις δυνάμεις τους κάτω από τον τίτλο A tale of two cities, για να παρουσιάσουν ένα κοινό πρόγραμμα, που περιλαμβάνει προβολές ταινιών από την Ελλάδα στη Χιλή και από τη Χιλή στην Ελλάδα. Πρόκειται για δύο πόλεις σε διάλογο, που συζητούν και ανταλλάσσουν κινηματογραφικά έργα με ταυτόχρονες προβολές. Το πρόγραμμα είναι μια συνεργατική δράση του Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου της Αθήνας ΚΙΝΟ ΑΤΗΕΝS και του Centro De Cine Y Creación (CCC) από το Σαντιάγκο και ξεκινά με δύο παράλληλες προβολές σε Χιλή και Ελλάδα στις 24 Ιανουαρίου 2024. Η εναρκτήρια δράση στο Σαντιάγκο περιλαμβάνει την προβολή της ελληνικής ταινίας Attenberg, σε σκηνοθεσία της Αθηνάς Τσαγγάρη, ενώ στην Αθήνα θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024, 21:00, στο Booze Cooperativa, η προβολή της ταινίας De jueves a domingo (Thursday till Sunday), σε σκηνοθεσία Dominga Sotomayor Castillo, μια παραγωγή από Χιλή και Ολλανδία.
Την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου στο Booze Cooperativa θα προβληθεί η ταινία «De jueves a domingo» (Πέμπτη ως Κυριακή) από το 2012.
Αυτή η ταινία δρόμου της Χιλής διαδραματίζεται εξ ολοκλήρου μέσα και γύρω από το αυτοκίνητο που ανήκει σε μια μεσοαστική οικογένεια, σε ένα τετραήμερο ταξίδι στα βόρεια της Χιλής. Θα είναι το τελευταίο τους ταξίδι ως οικογένεια. Περιστασιακά, βλέπουμε τα συζυγικά προβλήματα, αλλά η κρίση είναι σε μεγάλο βαθμό υπονοούμενη. Για παράδειγμα, συχνά βλέπουμε μόνο το πίσω μέρος του κεφαλιού των σιωπηλών γονέων, ιδωμένο από την οπτική γωνία των παιδιών στο πίσω κάθισμα, τα οποία έχουν μόνο μερική ιδέα του τι συμβαίνει. Το ταξίδι που ξεκινάει τόσο χαρούμενα με κάθε είδους παιχνίδια στο αυτοκίνητο αποκτά γρήγορα μελαγχολικούς τόνους: τα παιδιά θέλουν μόνο να πάνε στην παραλία, ενώ ο πατέρας οδεύει για μια νέα ζωή σε άλλο διαμέρισμα και η μητέρα λαχταρά πρωτίστως για ένα μέρος που δεν υπάρχει πια, όπου όλα παραμένουν ίδια όπως ήταν. Η Dominga Sotomayor έκανε στο παρελθόν τη μικρού μήκους ταινία Videogame, η οποία προβλήθηκε στο IFFR το 2010. Αυτή η ταινία επικεντρώθηκε επίσης σε ένα διαζύγιο, ιδωμένο από την οπτική γωνία του παιδιού: ένα αγόρι χάνει τον εαυτό του στον φανταστικό κόσμο ενός βιντεοπαιχνιδιού ενώ οι γονείς του χωρίζουν το σπίτι υπάρχοντα. Η ταινία Πέμπτη έως την Κυριακή επιλέχθηκε για το Cannes Cinéfondation Résidence 2010 και υποστηρίχθηκε από το Hubert Bals Fund.
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες στο επίσημο site του Kino Athens
Ο Τελευταίος των Αδίκων του Κλοντ Λανζμάν | Πέμπτη 25 Ιανουαρίου στις 18.00 στο Ινστιτούτο Goethe Athen
Tο Goethe-Institut Athen σε συνεργασία με το Ethnofest (Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας) σάς προσκαλεί σε ένα κινηματογραφικό πρόγραμμα αφιερωμένο στη μνήμη των Θυμάτων του Εθνικοσοσιαλισμού.
Στις 25 Ιανουαρίου, 18:00–22:00 θα προβληθεί η ταινία Ο τελευταίος των αδίκων (2013) του Claude Lanzmann.
Τo 1975, ο Κλοντ Λανζμάν είχε κάνει γυρίσματα στη Ρώμη, για την ταινία «Shoah», με τον Μπένγιαμιν Μούρμελσταϊν, τον μοναδικό επιζήσαντα «Πρεσβύτερο» (Judenältester) και τελευταίο πρόεδρο του Εβραϊκού Συμβουλίου στο Γκέτο του Τερεζίενστατ, αλλά δεν χρησιμοποίησε ποτέ αυτές τις λήψεις. Μέχρι τώρα.Η πολύωρη συνέντευξη με τον Μούρμελσταϊν θα υπερέβαινε τη σύλληψη της τανίας Shoah. Τώρα, ο Λανζμάν σκηνοθέτησε τις συνομιλίες με θέμα τον αμφιλεγόμενο ρόλο του Μούρμελσταϊν ως ηγετικής δύναμης, ρόλο που του επιβλήθηκε παρά τη θέλησή του, προσθέτοντας νέες λήψεις από τη Βιέννη, την Πολωνία, το Ισραήλ και το «γκέτο-βιτρίνα» Τερεζίενστατ. Μετά την προσάρτηση της Αυστρίας στη Γερμανία το 1938, ο ραβίνος Μούρμελσταϊν, ως υψηλόβαθμος αξιωματούχος της ελεγχόμενης από τον Άντολφ Άιχμαν Εβραϊκής Κοινότητας της Βιέννης και ως «Πρεσβύτερος» του γκέτου Τερεζίενστατ, αγωνίστηκε επί επτά ολόκληρα χρόνια ενάντια στην εξόντωση. Ταυτόχρονα, βοήθησε 121.000 Εβραίους να μεταναστεύσουν.
Η ταινία αποκαλύπτει την ασυνήθιστη προσωπικότητα του Μούρμελσταϊν, την εντυπωσιακή του ευφυΐα, το ακλόνητο θάρρος και το γερό μνημονικό του. Ο εκπληκτικός αφηγητής διηγείται με τρόπο ειρωνικό, σαρκαστικό και ειλικρινή ιστορίες που καλύπτουν τρεις περιόδους, από το Νίσκο της Πολωνίας στο Τερεζίενστατ και από τη Βιέννη στη Ρώμη.
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για την προβολή στο επίσημο site του Goethe Institut Athen και στο event της προβολής στο Facebook.