Το «Roma», η Eurovision και η παιδική ηλικία του Αλφονσο Κουαρόν. Ο Ρούμπεν Εστλουντ έχει κάτι να πει για τον τρόπο που βλέπουμε σινεμά

BUZZ 25 JAN  /  Γιώργος Κρασσακόπουλος

Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του, ο σουηδός σκηνοθέτης του «The Square», είπε όπως πάντα μερικά αληθινά ενδιαφέροντα πράγματα

Δεν μπορώ να πω πως με ενοχλεί πραγματικά η άνοδος των platforms όπως το Netflix. Αν και είδα το «Roma» σε μια κινηματογραφική αίθουσα όταν παίχτηκε στην Σουηδία για μια εβδομάδα. Δεν μπορώ να σταματήσω να νιώθω ότι τώρα το Netflix έχει στην ιδιοκτησία του την παιδική ηλικία του Αλφόσνο Κουαρόν. Η ταινία μου άρεσε πολύ, αλλά είναι σαφές ότι γυρίστηκε για να παιχτεί σε κινηματογράφους.

Δείτε ακόμη: Το Χόλιγουντ από την αρχή! Είναι το streaming τα νέα studios;

Αυτό που ελπίζω -ειδικά για το νέο αυτό τοπίο- είναι ότι οι σκηνοθέτες δεν θα χαθούν σε μια θάλασσα από ταινίες γυρισμένες μόνο για τις πλατφόρμες. Με μπερδεύουν οι αλγόριθμοι, οι υπολογισμοί κι ο τρόπος που οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τις πλατφόρμες. Δεν ξέρω τι θα συμβεί στο μέλλον, θα δούμε υποθέτω. Αλλά ξέρω ότι χρειάζεται να αναβιώσουμε την κουλτούρα του να πηγαίνεις σινεμά γιατί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα σήμερα είναι να διδάξουμε στις νεότερες γενιές ότι οι κινηματογράφοι εξακολουθούν να υπάρχουν.

roma 607

Πρέπει να δουλέψουμε με τις αίθουσες και να ταξιδέψουμε έξω από τις μεγάλες πόλεις. Ολοι οι σκηνοθέτες που υποστηρίζονται από το Σουηδικό Κέντρο Κινηματογράφου, είναι υποχρεωμένοι να ταξιδέψουν με την ταινία τους σε 10 μικρές πόλεις προκειμενου να βοηθήσουν τους αιθουσάρχες να χτίσουν events γύρω από τις προβολές. Αν οι θεατές μπορούν να συναντήσουν τον άνθρωπο που έκανε μια ταινία νομίζω ότι θα τους ενδιαφέρει περισσότερο από το να πάνε στο multiplex να φάνε ποπ κορν και μετά να φύγουν.

ruben ostlund 607

Πρέπει να προσπαθήσουμε πολύ σκληρά για να ξαναχτίσουμε την συνήθεια του σινεμά ώστε οι νεές γενιές να καταλάβουν ότι το να πάς σε μια αίθουσα είναι μια εμπειρία. Ο μόνος λόγος που τα σινεμά είναι τόσο σημαντικά, είναι γιατί βλέπουμε τις ταινίες μαζί. Αν πάρεις ως παράδειγμα ένα σύγχρονο σουηδικό σπίτι, ο καθένας βλέπει αυτό που θέλει στην δική του συσκευή και σχεδόν ποτέ δεν μαζευόμαστε όλοι μαζί για να δούμε τηλεόραση πλέον. Εκτός από τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision. Κι όταν βλέπουμε κάτι μαζί, το κουβεντιάζουμε μαζί μετά. Κι αυτό κάνει τη διαφορά.

Δείτε ακόμη: 80 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν δει ήδη το «Bird Box» και ο αριθμός μεγαλώνει

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.