H 149η συνάντηση των μελών του Eurimages, ενός από τους κύριους χρηματοδότες της Ευρωπαϊκής Ενωσης για οπτικοακουστικά σχέδια εντός της Ενωσης, έγινε από τις 12 μέχρι και τις 15 Δεκεμβρίου στην Ιταλία. Εκεί αποφασίστηκε η ενίσχυση 17 σχεδίων ταινιών μυθοπλασίας, 2 ντοκιμαντέρ και μιας ταινίας κινουμένων σχεδίων με το συνολικό ποσό των 3.786.026 ευρώ.
Ανάμεσά στις ταινίες που ενισχύθηκαν συναντάμε και το «Pari» του Σιαμάκ Ετεμάντη, μια παραγωγή Ελλάδας, Γαλλίας, Βουλγαρίας και Ολλανδίας που θα λάβει ποσό 170.000 ευρώ από το ταμείο.
Η ταινία, σε παραγωγή της Heretic και ήδη με έγκριση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, έχει ξεκινήσει τη διαδρομή της υλοποίησής της ήδη από το 2014, με πολλές και αξιοπρόσεκτες στάσεις στη μέχρι τώρα πορεία της (Torino Film Lab, L'Ateliers D' Angers, βραβείο στο CineLink του 20ου Διεθνούς Φεστιβάλ του Σαράγεβο, συμμετοχή στο Atelier της Cinefondation στο 68ο Φεστιβάλ Καννών). Είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Ιρανικής καταγωγής Ελληνα σκηνοθέτη που είχε εντυπωσιάσει με το «Cavo D' Oro», τη μικρού μήκους ταινία του που το 2012 είχε κάνει πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ του Λοκάρνο το 2012 και ταξίδεψε σε Φεστιβάλ σε όλον τον κόσμο.
Διαβάστε ακόμη: Ο Σιαμάκ Ετεμάντη μιλά στο Flix για την εμπειρία του στο 68ο Φεστιβάλ Καννών
Η υπόθεση του «Pari» που περιμένουμε με πραγματικό ενδιαφέρον είναι η ακόλουθη:
Οταν ο Μπάμπακ, ένας Ιρανός σπουδαστής στην Ελλάδα δεν εμφανίζεται για να υποδεχτεί τους γονείς του στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, η μητέρα του, η Παρι, αναγκάζεται να ξεκινήσει μια αναζήτηση που θα την οδηγήσει πολύ μακρύτερα από την αναζήτηση μιας μητέρας για τον εξαφανισμένο γιο της. Η Πάρι και ο μεγαλύτερος συζυγός της, Φαρόκ, δεν είναι προετοιμασμένοι για να αναζητήσουν ένα φυγά σε ένα αφιλόξενο περιβάλλον. Πιστοί Μουσουλμάνοι, αυτή θα είναι η πρώτη τους φορά εκτός χώρας και δεν μιλούν παρά ελάχιστα αγγλικά. Σύντομα, θα φτάσουν σε αδιέξοδο και, όταν ο Φαρόκ θα διατάξει την επιστροφή τους στο Ιράν, η Πάρι θα κάνει κάτι που μοιάζει ανήκουστο: το σκάει και συνεχίζει μόνη της την αναζήτηση. Ακολουθώντας τα βήματα του επαναστάτη γιου της, χρησιμοποιεί τα πάντα και τους πάντες, για να φτάσει στις πιο σκοτεινές γωνιές της πόλης αλλά και στα πιο απάτητα βάθη της ψυχής της.
Διαβάστε ακόμη:
- Ο «Οίκτος» του Μπάμπη Μακρίδη στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ του Σάντανς!
- Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Χρήστου Μασσαλά επιλέχθηκε για το Sundance Screenwriters Lab
- Συνεργασία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου με το Torino Film Lab
- Τέσσερα νέα σχέδια ταινιών εγκρίθηκαν από το Eurimages
Tags: Pari, Σιαμάκ Ετεμάντι