Με την τρίτη χρονιά του εργαστηρίου Faliro House | Sundance Mediterranean Screenwriters πέρσι, ολοκληρώθηκε η επιτυχημένη συνεργασία του Sundance Institute με τη Faliro House Productions του Χρήστου Β. Κωνσταντακόπουλου, και την Αθηνά Ραχήλ Τσαγκάρη. Κατά τη διάρκειά του, το εργαστήριο υποστήριξε 24 έργα από ανερχόμενους σκηνοθέτες της Μεσογείου, οι οποίοι δούλεψαν υπό την καθοδήγηση creative advisors, όπως οι Μάικλ Αλμερέιντα, Πολ Τόμας Αντερσον, Ρούμπεν Οστλουντ, Μιγκέλ Γκόμεζ, Ταμάρα Τζένκινς, Τομπίας Λίντχολμ, Ευα Στεφανή και Αθηνά Ραχήλ Τσαγκάρη.
Από φέτος τα Εργαστήρια οργανώνονται από το εκπαιδευτικό τμήμα της Faliro, Oxbelly, με την Αθηνά Ραχήλ Τσαγκάρη να παραμένει καλλιτεχνική διευθύντρια. Τόσο το Εργαστήριο Σεναρίου όσο και το καινούριο Εργαστήριο Σκηνοθεσίας θα υποστηρίξουν σκηνοθέτες από όλο τον κόσμο, δίνοντας ωστόσο μια ιδιαίτερη έμφαση στην περιοχή της Μεσογείου. Τα Εργαστήρια Oxbelly έχουν επιμεληθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρουν σε 8 έως 10 δημιουργούς με ιδιαίτερη γραφή, την ευκαιρία να δουλέψουν στο σενάριο της πρώτης ή δεύτερης μεγάλου μήκους ταινία τους και να σκηνοθετήσουν μια σκηνή του σεναρίου υπό την καθοδήγηση έμπειρων συναδέλφων.
Δείτε ακόμη: To MFI Script 2 Film Workshops στρέφει το βλέμμα στην πραγματική ζωή!
Τα Projects & οι Fellows για το Εργαστήριο Σεναριογράφων και Σκηνοθετών Oxbelly 2019 είναι:
«The Woman With a Missing Leg» (Ιταλία) / Λουίτζι Κάμπι
Ο Μόργκαν Κουίνς, ένας ηδονοβλεψίας και μάρτυρας – κλειδί στη δολοφονία μιας γυναίκας, δεν εκτιμά την απεικόνισή του ως μικρού ρόλου στην τηλεοπτική εκπομπή σχετικά με την έρευνα. Αποφασίζει να πάρει τον πρωταγωνιστικό ρόλο παράγοντας την δική του εκδοχή της ταινίας: «The Woman With a Missing Leg».
Ο σεναριογράφος – σκηνοθέτης Λουίτζι Κάμπι, μένει μεταξύ Ρώμης και Αθήνας. Σκηνοθετεί ταινίες, βιντεοκλίπ και video art. Αποφοίτησε από το Film MFA του Πανεπιστημίου της Columbia και συμμετείχε στα Berlinale Talents και στο Torino Film Lab Extended. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, My First Kiss and the People Involved, έκανε πρεμιέρα στο Los Angeles Film Festival και απέσπασε βραβεία στα φεστιβάλ ταινιών του Γούντστοκ, της Νέας Ορλεάνης και του Άσλαντ.
«Pipolojumbo» (Γαλλία) / Μπενζαμίν Κροτί
Όταν ο αδαής παριζιάνος χασομέρης Ντζιμπρίλ Ρισάρ Μονομιάν προσλαμβάνει την μυστήρια Μαρτζορί Φεινέρ για να διαγράψει την διαδικτυακή του φήμη, είναι μόνο η αρχή του ταξιδιού που μέλλει να τους οδηγήσει σε σφαγή ενός όμορφου Αλβανού άντρα και τελικά σε ένα σχετικά ευτυχισμένο τέλος.
Οι ταινίες του Μπενζαμίν Κροτί έχουν προβληθεί σε φεστιβάλ όπως του Λοκάρνο, του Ρόττερνταμ, το NYFF και το TIFF αλλά και σε οργανισμούς όπως το Tate Modern και το MoMa. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Fort Buchanan (2014) προβλήθηκε στους κινηματογράφους στο Παρίσι και την Νέα Υόρκη και η πιο πρόσφατη μικρού μήκους ταινία του The Glorious Acceptance of Nicolas Chauvin (2018) απέσπασε στο Λοκάρνο το βραβείο Fundación Casa Wabi. Ζει και εργάζεται στο Παρίσι.
«Μινιόν» (Ελλάδα) / Σοφία Γεωργοβασίλη
Το «Μινιόν» είναι μια ιστορία ηθικής σήψης και υποβάθμισης, εξιστορημένη μέσα από την οπτική δύο κοριτσιών στην εφηβεία, στην Αθήνα του ’90. Τα κορίτσια βρίσκονται εγκλωβισμένα σε ένα δωμάτιο αφού πιάστηκαν για κλοπή σε κατάστημα.
Η Σοφία Γεωργοβασίλη εργάζεται ως σκηνοθέτις και ηθοποιός. Αυτό το διάστημα προετοιμάζει την πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία, Mignon η οποία συμμετείχε στο ScriptLab του Τορόντο το 2018.
«Karaoke Film» (Ιταλία) / Φεντερίκα Τζιάνι
Αφού έχασαν τα πάντα στο σεισμό που χτύπησε το 2016 την Ιταλία, δύο αδέρφια προσπαθούν να στήσουν τη ζωή τους από την αρχή, στα προάστια της Ρώμης. Εκεί, θα δυσκολευτούν να βρουν την αγάπη αλλά και δουλειά, όπως και να ξαναχτίσουν τις ζωές τους, σε μια γειτονιά που κυριαρχεί η δεξιά προπαγάνδα.
Η Φεντερίκα Τζιάνι είναι Ιταλίδα σεναριογράφος - σκηνοθέτης με βάση τη Νέα Υόρκη. Είναι απόφοιτος του προγράμματος MFA Film του Πανεπιστημίου της Columbia. Οι δύο μικρού μήκους ταινίες της Primo (2017) και The Friend from Tel Aviv (2015) προβλήθηκαν σε διεθνή φεστιβάλ ταινιών όπως τα Palm Springs, Cinemed, Frameline, Outfest, και έχουν αποσπάσει βραβεία από το Director’s Guild of America και το Adrienne Shelly Foundation. Αυτή την περίοδο αφιερώνεται στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Karaoke King.
«Sacred Spirit» (Ισπανία) / Τσέμα Γκαρσία Ιμπάρα
Ένα μικρό κορίτσι έχει εξαφανιστεί στην Ισπανία. Έχει μια δίδυμη αδερφή την Βερόνικα, η οποία πλέον είναι καταδικασμένη να ζει ως προσομοίωση της εξαφανισμένης αδερφής της. Στο μεταξύ ο Χοσέ Μανουέλ, ερασιτέχνης «εξωγηινολόγος» που ενδιαφέρεται για εξωγήινες επαφές και αρχαίους αστροναύτες, έχει ένα μυστικό σχέδιο κοσμικών διαστάσεων για να αλλάξει το ανθρώπινο πεπρωμένο. Και η Βερόνικα είναι μέρος του.
Ο Τσέμα Γκαρσία Ιμπάρα γεννήθηκε στο Ελτσε της Ισπανίας το 1980. Οι μικρού μήκους ταινίες του στην κατηγορία “τοπική επιστημονική φαντασία” έχουν προβληθεί σε φεστιβάλ ανά τον κόσμο μεταξύ των οποίων και τα Berlinale, Quinzaine des Réalisateurs, Sundance, San Sebastián, AFI Fest ή Ann Arbor, έχοντας αποσπάσει σχεδόν 200 βραβεία όπως το Méliès d’Or, δύο τιμητικές αναφορές στο Sundance και μία υποψηφιότητα για τα European Film Awards.
«The Last Day Everyday» (Πορτογαλία) / Μόνικα Λίμα, Γκονζάλο Μπράνκο
Μετά από 39 χρόνια απουσίας στο εξωτερικό και παρόλο που ήταν η πρώτη που έφτασε στο πατρικό της, δίπλα στο ποτάμι, η Λία κρύβεται και παρακολουθεί από απόσταση καθώς οι συγγενείς της μαζεύονται για να την υποδεχθούν. Μεταξύ ηλιοθεραπείας και ενθουσιασμού των παιδιών, οι οικογενειακές εντάσεις αυξάνονται. Καθώς ετοιμαζόμαστε για την επιστροφή τις Λία, σιγά σιγά συνειδητοποιούμε πως αυτή είναι ουσιαστικά αδύνατη.
Η Μόνικα Λίμα σπούδασε Οπτικές Τέχνες/Ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών στη Λισαβόνα και έπειτα μετακόμισε στο Βερολίνο για να σπουδάσει Κινηματογράφο/Σκηνοθεσία, στο German Film and Television Academy Berlin (dffb). Οι μικρού μήκους ταινίες της έχουν προβληθεί σε φεστιβάλ ταινιών συμπεριλαμβανόμενων των φεστιβάλ Vila do Conde, Angers, Leuven, Dresden, με ειδική μνεία στα IndieLisboa και Achtung Berlin. Ετοιμάζει την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της με την υποστήριξη του ταμείου ανάπτυξης σεναρίων του πορτογαλικού Institute of Cinema and Audio-visual (ICA) και έχει επιλεχθεί για το Les Arcs Talent Village στη Γαλλία.
Ο Γκονζάλο Μπράνκο εργάζεται κυρίως ως σεναριογράφος. Η δουλειά του επεκτείνεται σε διάφορα στάδια παραγωγής με αποτέλεσμα να εργάζεται ως δραματουργός, βοηθός σκηνοθέτη αλλά και συντάκτης. Οι μικρού μήκους ταινίες του έχουν προβληθεί σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ ταινιών.
«Bloody Hell » BLOODY HELL (Καναδάς & Η.Π.Α.) / Μόλι ΜακΓκλίν
Καθώς ετοιμάζεται να χάσει την παρθενιά της, μια έφηβη με αυτοπεποίθηση ανακαλύπτει πως έχει μια σπάνια διαταραχή η οποία επηρεάζει την ικανότητά της να κάνει σεξ και να αποκτήσει παιδιά οπότε, ως συνέπεια αυτού, αναζητά εναλλακτικούς τρόπους να ορίσει την ιδιότητά της ως γυναίκα.
Η Μόλι ΜακΓκλίν είναι βραβευμένη σεναριογράφος – σκηνοθέτης με βάση στο Λος Άντζελες και το Τορόντο. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της, Mary Goes Round έκανε πρεμιέρα στο Toronto International Film Festival (2017) και απέσπασε αρκετά βραβεία, συμπεριλαμβανόμενου του Panavision Independent Cinema Award στο Santa Barbara International Film Festival. Τα σκηνοθετικά της επιτεύγματα στην τηλεόραση περιλαμβάνουν τα Working Moms (Netflix), Bad Blood (Netflix), Grownish (Freeform), Speechless and Bless This Mess (ABC). Το 2019 παρέλαβε το βραβείο Stella Artois Jay Scott Prize ως Ανερχόμενη Καλλιτέχνης από τους Κριτικούς Ταινιών στο Τορόντο.
«The Sweet East» (Η.Π.Α.) / Νικ Πίνκερτον, Σον Πράις Γουίλιαμς
Η ταινία «The Sweet East» παρουσιάζει το πικαρέσκο ταξίδι στην σύγχρονη Αμερική μιας γυναίκας χαμένης. Διάφοροι φύλακες που συναντά στον δρόμο της, θέλοντας να την εντυπωσιάσουν, της παρέχουν πρόσβαση σε παράξενες σέχτες και αιρέσεις οι οποίες εξαπλώνονται στη χώρα. Είναι μια διαδρομή που συγχωνεύει την ουσία του μελοδράματος του 19ου αιώνα. και της επιστημονικής φαντασίας καθώς κάθε νέο επεισόδιο αποτελεί ταξίδι σε ένα νέο σύμπαν, μία από τις πολλές παράλληλες πραγματικότητες που συνθέτουν την σκηνή του σήμερα.
Ο Νικ Πίνκερτον, γεννημένος στο Σινσινάτι, με βάση το Μπρούκλιν, είναι συγγραφέας που εστιάζει στη τέχνη των κινούμενων εικόνων. Τα κείμενά του έχουν εμφανιστεί στα Film Comment, Sight & Sound, Artforum, Frieze, Reverse Shot, 4 Columns, The Baffler, Harper’s, και το Village Voice, μεταξύ άλλων χώρων. Δημοσιεύσεις περιλαμβάνουν μονόγραφα για ταινίες Mondo (True/False), ταινίες της Ruth Beckermann (Austrian Film Museum) και το επερχόμενο βιβλίο του σχετικά με την ταινία του Tsai Ming- liang Goodbye, Dragon Inn (Fireflies).
Ο Σον Πράις Γουίλιαμς είναι Αμερικάνος κινηματογραφιστής, σκηνοθέτης και ηθοποιός του κινηματογράφου. Είναι γνωστός για την ιδιαίτερη δουλειά του με την κάμερα (συχνά χειρός) και αυξημένη προσοχή στο υπαρκτό φως. Ο Νεοϋορκέζος κριτικός ταινιών Ρίτσαρντ Μπρόντι τον περιέγραψε ως «τον κινηματογραφιστή πολλών από τις καλύτερες και σημαντικότερες ανεξάρτητες ταινιές της περασμένης δεκαετίας, είτε φαντασίας είτε ντοκιμαντέρ».
«Electrocute» (Αργεντινή) / Γκαστόν Σολνίκι, Αλαν Σεγκάλ Gastón Solicki & Alan Segal
Μια ταινία για την κίνηση, τον «ηλεκτρισμό» και την πολυπλοκότητα του Μπουένος Άιρες.
Ο Γκαστόν Σολνίκι (Αργεντινή, 1978) έχει σκηνοθετήσει τα Süden (2008, BAFICI), Papirosen (Λοκάρνο 2011), Kékszakállú (Βενετία, 2016), και Introduzione All’Oscuro (Βενετία 2018). Το Electrocute είναι η πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία του και δεύτερη φαντασίας.
Ο Αλαν Σεγκάλ είναι καλλιτέχνης με βάση το Buenos-Aires. Τα έργα του έχουν προβληθεί διεθνώς στην BIENALSUR (South America Contemporary Art Biennial), Buenos Aires Museum of Modern Art (Μπουένος Άιρες, Αργεντινή), Hessel Museum of Art (Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.), The Kitchen (Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.), Wroclaw Art Center (Wroclaw, Πολωνία), Blau Projects (Σάο Πάολο, Βραζιλία), Ausstellungsraum Klingental (Βασιλεία, Ελβετία), Rencontres Internationales Paris/Berlin, Viennale (Vienna Film Festival) και το New York Film Festival. Πήρε το MFA του στο Bard College.
«Bugs High School» (Η.Π.Α.) / Ρενέ Ζαν, Ιαν Χάσετ
Το σχολείο είναι ήδη αρκετά δύσκολο – φανταστείτε να ήσασταν έντομο!
Η Ρενέ Ζαν είναι σκηνοθέτης και σχεδιάστρια κινουμένων σχεδίων από το Χιούστον του Τέξας. Αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Harvard (2016) με πτυχίο στις Οπτικές και Περιβαλλοντολογικές Σπουδές και αυτό το διάστημα δουλέυει για το MA της στο NFTS. Μέσω των ταινιών της εξερευνά τη διασταύρωση του αηδιαστικού και του όμορφου ενώ δουλεύει πάνω σε θέματα όμως η ταυτότητα, η σεξουαλικότητα και το διαφορετικό. Η μικρού μήκους ταινία της Reneepoptosis, απέσπασε το βραβείο των κριτών για την Καλύτερη Μικρού Μήκους Κινουμένων Σχεδίων στο Sundance Film Festival του 2019.
Ο Ιαν Χάσετ αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Harvard (2015) με πτυχίο στις Οπτικές και Περιβαλλοντολογικές Σπουδές. Από εκεί μπήκε στην ομάδα της Haos Film, την, με βάση την Αθήνα, εταιρία παραγωγής της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγκάρη. Η δουλειά του Ian ως μοντέρ και συμπαραγωγού στο ντοκιμαντέρ End of Life έχει προβληθεί στα New York Film Festival, Cinéma du Réel, και Doclisboa, μεταξύ άλλων.
Δείτε επίσης: Κινηματογραφικό Εργαστήριο «Φτιάχνοντας Ντοκιμαντέρ με προφορικές ιστορίες» στη Βωβούσα
Tags: oxbelly