Πριν προχωρήσει κανείς στους υποψήφιους για το φετινό Οσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας, θα άξιζε να σταθεί στην απέραντη ομορφιά της κάθε μίας από τις ταινίες που είναι υποψήφιες και να θαυμάσει ξεχωριστά έναν έναν τους ανθρώπους που υπήρξαν υπεύθυνοι για πέντε σπουδαία επιτεύγματα στο πεδίο της διεύθυνσης φωτογραφίας.
Τον Εντ Λάκμαν που στη δεύτερη υποψηφιότητα του (η πρώτη ήταν το «Far from Heaven» του 2002) συνεργάζεται ξανά με τον Τοντ Χέινς για το απαστράπτον, παραισθησιογόνο, ρετρό σύμπαν της «Carol».
Τον Ρόμπερτ Ρίτσαρντσον που κινηματογράφησε σε φιλμ 70mm το γουέστερν-δωματίου του Κουέντιν Ταραντίνο, όχι μόνο τιμώντας το πλέον αμερικάνικο φιλμικό είδος, αλλά φέρνοντάς το τόσο κοντά στην εποχή μας που υπάρχουν στιγμές που νιώθεις ότι όπως μιλάει για το σήμερα, έτσι μοιάζει φωτισμένο σχεδόν χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Αυτή είναι η ένατη υποψηφιότητα του Ρίτσαρντσον που έχει κερδίσει τρία Οσκαρ (για το «JFK», το «Aviator» και το «Hugo», ενώ ήταν υποψήφιος και για τις δύο προηγούμενες ταινίες του Κουέντιν Ταραντινό («Inglourious Basterds», «Hugo» και «Django Unchained»).
Τον Τζον Σιλ για το «Mad Max: Fury Road», την πιο όμορφα σκονισμένη ταινία που είδαμε (σχεδόν) ποτέ. Πέμπτη υποψηφιότητα για τον Διευθυντή Φωτογραφίας του «Witness», του «Rain Man» και του «Cold Mountain», o οποίος έχει κερδίσει δίκαια το Οσκαρ για τον «Αγγλο Ασθενή» του 1996.
Τον Εμανουέλ Λουμπέζκι που μπορεί να χρεωθεί τη μισή επιτυχία της «Επιστροφής» με μια δουλειά αξεπέραστης τεχνικής, ομορφιάς και συνέπειας. Φαινόμενο των σύγχρονων Οσκαρ, ο Λουμπέζκι έχει προταθεί οκτώ φορές και έχει κερδίσει ήδη δύο συνεχόμενα Οσκαρ (πρόπερσι με το «Gravity» και πέρσι με το «Birdman»).
Τον Ρότζερ Ντίκινς που φώτισε το «Sicario» με την ίδια απαράμιλλη τεχνική του ρεαλισμού και του παραλογισμού - σαν ένα ντοκιμαντέρ που θα μπορούσε να συμβεί μόνο στο σινεμά. Δεκατρείς φορές υποψήφιος, δεν υπάρχει σχεδόν μεγαλύτερη αδικία στα σύγχρονα Οσκαρ από το γεγονός ότι ο μόνιμος συνεργάτης των αδελφών Κοέν και ο άνθρωπος που φώτισε το «The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford» δεν έχει κερδίσει κανένα.
*Τα προγνωστικά μιλούν *για καθαρή νίκη του Εμανουέλ Λουμπέζκι, με μοναδικούς αντιπάλους (να ακολουθούν από μακριά) τον Τζον Σιλ για το «Mad Max: Fury Road» και τον Εντ Λάκμαν για το «Carol». Αν ο Λουμπέζκι κερδίσει θα γίνει από τους λίγους ανθρώπους στην ιστορία των Οσκαρ που έχουν κερδίσει τρία συνεχόμενα Οσκαρ σε τρεις συνεχόμενες χρονιές.
Αυτές είναι οι υποψηφιότητες για το Οσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας:
- Εντ Λάκμαν για το «Carol»
- Ρόμπερτ Ρίτσαρντσον για το «The Hateful Eight»
- Τζον Σιλ για το «Mad Max: Fury Road»
- Ρότζερ Ντίκινς για το «Sicario»
- Εμανουέλ Λουμπέζκι για το «The Revenant»
Δείτε εδώ ένα ντοκιμαντέρ για τη δουλειά του Εμανουέλ Λουμπέζκι στο «The Revenant»:
Βραβεία Όσκαρ 2016 - Περισσότερες προβλέψεις: