Industry

Οι Αμερικανοί βρίσκουν το κινηματογραφικό εισιτήριο πολύ ακριβό, στα 8,38 δολάρια

στα 10

Μικρή πρακτική πληροφορία, για να γνωρίζει το ελληνικό κοινό τι πληρώνει και πόσο αξίζει αυτό που βλέπει…

Οι Αμερικανοί βρίσκουν το κινηματογραφικό εισιτήριο πολύ ακριβό, στα 8,38 δολάρια

Η Ενωση Αιθουσαρχών της Αμερικής αντιμετωπίζει κάτι πρωτοφανές: μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2013, δηλαδή από τον Απρίλιο μέχρι και τον Μάρτιο, η τιμή του κινηματογραφικού εισιτηρίου, σε μέσο όρο, έχει αυξηθεί κατά 3,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2012. Μέσα σ’ αυτό το τρίμηνο γίνεται στην Αμερική και η μεγαλύτερη προπώληση για τα blockbusters που ακολουθούν τους επόμενους μήνες. Κι έτσι η Ενωση κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για να μην ξεφύγει το ταβάνι του αντιτίμου του εισιτηρίου για το σινεμά. Ποια είναι αυτή η «φουσκωμένη» τιμή; 8,38 δολάρια, δηλαδή 6,37 ευρώ!

Η αύξηση του εισιτηρίου στην Αμερική οφείλεται καθαρά σε λόγους πρακτικούς και συγκεκριμένα στο φορμά που επιλέγει να δει ο μέσος θεατής: η δημοτικότητα των 3D προβολών έχει σημειώσει μεγάλη πτώση στη Βόρεια Αμερική ήδη από το περασμένο φθινόπωρο, αλλά το κοινό στρέφει την προτίμησή του σε «premium» προβολές, κυρίως σε Imax, που όπως είναι φυσικό χρεώνονται παραπάνω από τα απλά εισιτήρια. Αυτή η επιλογή, βεβαίως, αντικατοπτρίζεται και στο αμερικανικό box office που υπολογίζεται σε χρήματα και όχι σε αριθμό εισιτηρίων, όπως στην Ευρώπη: φέτος, δηλαδή, επτά ταινίες ξεπέρασαν το φράγμα των 100 εκατομμυρίων δολαρίων σε εισπράξεις, ενώ οι αντίστοιχοι τίτλοι πέρσι ήταν μόνο τρεις. Ανάμεσα σε αυτές τις ταινίες είναι φιλμ σαν το «Iron Man 3» και το «Man of Steel» που κατεξοχήν τα πήγαν καλά στις προβολές τους σε Imax και σε 3D.

Αυτό που είναι ενδιαφέρον στην οικονομική ανάλυση, δεν είναι τόσο το γεγονός ότι το κοινό της Αμερικής θέλει ν’ απολαμβάνει τις θεαματικές περιπέτειες σε μεγάλα κινηματογραφικά φορμά. Είναι περισσότερο η αίσθηση μιας υγιούς αγοράς, όπου η τιμή και η πραγματική αξία μιας προβολής πηγαίνουν χέρι – χέρι και όπου ο θεατής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει πού θα δώσει τα χρήματά του και ν’ αποζημιωθεί γι’ αυτό. Κι όχι, όπως στην Ελλάδα, είτε να τρομάξει με τις τιμές και να κλειστεί σπίτι του, είτε να πληρώνει, άσκοπα, ακριβά εισιτήρια για κακές συνθήκες προβολής. Οταν, λοιπόν, αποφασίσετε ξανά να δώσετε 8 ευρώ για να δείτε έναν Γκοντάρ από DVD σε μια θερινή αίθουσα σαν το ΒΟΞ, κάτω από τον αττικό ουρανό και πάνω από τη βαβούρα της πλατείας Εξαρχείων, σκεφτείτε το μια δεύτερη φορά και διεκδικήστε κάτι καλύτερο.