To «Pieta» νίκησε τις ταινίες που επίσης ήταν υποψήφιες ως επίσημη υποβολή της Κορέας στα Οσκαρ, το «Taste of Money» του Ιμ Σανγκ - σου και το In Another Country του Χονγκ Σανγκ - σου (και τα δύο επίσημες συμμετοχες στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Καννών), το «Nameless Gangster: Rules of the Time» του Γουν Τζονγκ - μπιν και το «Masquerade» του Τσου Τσανγ -μιν.
Μια απόφαση που δεν ήταν προφανής, λόγω της προβληματικής σχέσης του Κιμ Κι Ντουκ με τους θεσμούς και τις απανταχού επιτροπές, οι οποίες όμως εν προκειμένω ψήφισαν ομόφωνα το «Pieta» ως επίσημη συμμετοχή της Κορέας στην κούρσα του ξενόγλωσσου Οσκαρ, θέλοντας από τη μία να εκμεταλλευτούν το buzz του Χρυσού Λέοντα, αλλά και να ενισχύσουν σημαντικά τις πιθανότητες της χώρας να μπει για πρώτη φορά και μετά από τρεις αποτυχημένες μέχρι σήμερα προσπάθειες στην τελική πεντάδα.
Ταυτόχρονα, το «Pieta» γνωρίζει επιτυχία στο τοπικό box office (με 1.08 εκατομμύρια δολάρια μέχρι σήμερα, από τις 6 Σεπτεμβρίου που βγήκε στις αίθουσες), τη μεγαλύτερη που έχει γνωρίσει ο Κιμ Κι Ντουκ στην καριέρα του που δεν υπήρξε πάντοτε αρμονική με τις επιθυμίες των επίσημων κυβερνήσεων και των όσων θα επιθυμούσε να μην βλέπει το κορεάτικο κοινό στο σινεμά της γειτονιάς του.
Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Pieta» του Κιμ Κι Ντουκ.
Η τελική ημερομηνία υποβολής των συμμετοχών των χωρών που θα τρέξουν φέτος στην κούρσα του ξενόγλωσσου Οσκαρ λήγει την 1η Οκτωβρίου και μέχρι στιγμής αρκετές από αυτές έχουν ήδη ανακοινώσει την απόφαση τους (διαβάστε περισσότερα εδώ).
Το «Amour» του Μίκαελ Χάνεκε είναι η επίσημη συμμετοχή της Αυστρίας, το «Barbara» του Κριστιάν Πετσόλντ είναι η συμμετοχή της Γερμανίας, η Αυστραλία συμμετέχει με το «Lore» της Κέιτ Σόρτλαντ, το Αζερμπαϊτζάν με το «Buta» του Ιλγκάρ Ναζάφ, η Βοσνία και Ερζεγοβίνη με το «Children of Sarajevo» της Αϊντα Μπέτζικ, η Βουλγαρία με το «Sneakers» των Ιβάν Βλαντιμίροφ και Βαλερί Γιορντάνοφ, η Καμπότζη με το «Lost Loves» του Τσάι Μπόρα, η Βενεζουέλα με το «Rock, Paper, Scissors» του Χέρμαν Χάμπες, η Ουκρανία με το «Firecrosser» του Μικάιλο Ιλιένκο, η Σουηδία με το «The Hypnotist» του Λάσε Χάλστρομ, η Σερβία με το «When Day Breaks» του Γκόραν Πασκάλιεβιτς, η Ρουμανία με το «Beyond the Hills» του Κριστιάν Μουντζίου, η Πολωνία με το «80 Million» του Βαλντεμάρ Κρίζτεκ, η Παλαιστίνη με το «When I Saw You» της Ανμαρί Γιαχίρ, η Νορβηγία με το «Kon-Tiki» των Γιοακίμ Ρένινγκ και Εσπεν Σάντμπεργκ, η Ολλανδία με το «Kauwboy» του Μπουντεβτζίν Κούλε, τα Σκόπια με το «The Third Half» του Ντάρκο Μιτρέφσκι, η Ιαπωνία με το «Our Homeland» του Γιονγκ - χι Γιανγκ, η Ουγγαρία με το «Just the Wind» του Μπενετέκ Φλιγκόφ και η Ελλάδα με τον «Αδικο Κόσμο» του Φίλιππου Τσίτου.