Buzz

Μotion capture: κινδυνεύουν οι σταρ να δουν τους εαυτούς τους σε πορνοταινία;

στα 10

Σε masterclass του Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Αμπού Ντάμπι, ο ειδικός στα motion capturing softwares Κλάιντ ΝτεΣούζα, προειδοποίησε το Χόλιγουντ για κινδύνους υποκλοπής της ... μορφής των πρωταγωνιστών του.

Μotion capture: κινδυνεύουν οι σταρ να δουν τους εαυτούς τους σε πορνοταινία;

Η μέθοδος του motion capturing (ηθοποιοί γυρίζουν τις σκηνές τους σε blue screen φορώντας ειδικές φόρμες με αισθητήρες που καταγράφουν την κίνηση του σώματος και την έκφραση του προσώπου τους) έχει προάγει την κινηματογραφική τεχνολογία τα τελευταία χρόνια και έχει ανεβάσει τον πήχη με δουλειές της τάξεως των «Avatar», «Tin Tin», «Ο Πλανήτης των Πιθήκων: η Εξέγερση» , ανάμεσα σε πολλές άλλες. Βήμα θετικό μίας εξέλιξης που προσδίδει στην μαγεία του σινεμά (αν και υπάρχουν πολλά δείγματα κακοφτιαγμένης motion capture τεχνικής στο animation που σηκώνει συζήτηση: π.χ. «Polar Express»).

Ενα masterclass στα πλαίσια του Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Αμπού Ντάμπι όμως δίνει και μία νέα διάσταση στο φαινόμενο, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου στο Χόλιγουντ και στο privacy των μεγάλων σταρ του που θα στα χέρια επιτήδειων θα μπορούσαν να εμφανιστούν ακόμα και σε ταινίες πορνό.

Ο Κλάιντ ΝτεΣούζα, ειδικός στην τεχνική του motion capturing, των CGI εφέ και του 3D, εξήγησε κάτι απλό: «η data δεδομένων της ερμηνείας/έκφρασης/σωματικότητας κάθε χολιγουντιανού ηθοποιού που καταγράφεται μία φορά για μία blockbuster ταινία, μένει στο server για πάντα. Αν χακαριστεί, κάθε επιτήδειος κινηματογραφιστής μπορεί να τη χρησιμοποιήσει για ό,τι θέλει...»

Η Αντζελίνα Τζολί, παραδείγματος χάρη, που είχε ήδη δηλώσει αμήχανη μπροστά στην τελική «γύμνια» της στο «Beowulf», μπορεί να έρθει αντιμέτωπη με άλλες ακόμα πιο δυσάρεστες εκπλήξεις, αν τα δεδομένα της καταλήξουν σε λάθος χέρια.

Στο masterclass του ο ΝτεΣούζα έκανε μία εκπληκτική CG επίδειξη της προόδου του motion capturing και δήλωσε ότι το Χόλιγουντ θα είναι σύντομα έτοιμο (μέσα στα επόμενα δύο χρόνια) για απολύτως ρεαλιστικές ανθρώπινες μορφές στο animation. Οι νέες τεχνολογικές εξελίξεις θα νικήσουν το «πάγωμα της έκφρασης των προσώπων» και αυτές τις μικρολεπτομέρειες που κάνουν τους θεατές να αναγνωρίζουν ρομποτικές διαστάσεις στην animation φιγούρα (γνωστό πρόβλημα στην πιάτσα της 3D ρομποτικής ως «uncanny valley»).

Αυτές οι εξελίξεις θέτουν ακόμα περισσότερο σε κίνδυνο τους ηθοποιούς. Δε θα έχουν μόνο την video-game εκδοχή τους να εμφανίζεται σε π.χ. ασιατικές αγορές σε adult movies, αλλά το αληθινό ολόγραμμά τους.

«Βέβαια», αστειεύτηκε ο ΝτεΣούζα, «οι πιο ματαιόδοξοι σταρ ίσως χαρούν με τις εξελίξεις. Π.χ ο Τομ Κρουζ μπορεί να υπογράφει συμβόλαια με τα στούντιο ότι θα παραμένει για πάντα νέος στις μελλοντικές ταινίες του. Θα μπορούμε να το εξασφαλίζουμε αυτό...»

Και να πώς ξαφνικά όλες οι sci fi ταινίες που βλέπαμε στα νιάτα μας για το μέλλον του κόσμου, της ζωής και της εικόνας, γίνονται πραγματικότητα...