Είναι η αρχή του 1968, ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ είναι τρελά ερωτευμένος με την Αν Βιαζέμσκι, (την μετέπειτα 19χρονη δεύτερη σύζυγο του μετά την Ανα Καρίνα) και ορκισμένος Μαοΐστής έχει μόλις τελειώσει την «Κινέζα» που δεν αρέσει σε κανέναν άνθρωπο - ούτε καν στους Κινέζους - και το Παρίσι βγαίνει ορμητικά στους δρόμους, κηρύσσοντας την επανάσταση στο κατεστημένο. Αυτό που συνειδητοποιεί ο Γκοντάρ με τρόμο είναι ότι έχει ο ίδιος γίνει το κατεστημένο στο οποίο ανέκαθεν αντιδρούσε. Είναι διάσημος και σεβάσμιος, ο κόσμος που συναντά στο δρόμο τον χαιρετά και του ζητά να κάνει κι άλλες από τις «αστείες» ταινίες του με τον Μπελμοντό, σαν το «Με Κομμένη την Ανάσα», ή έστω και την «Περιφρόνηση». Κυκλοφορεί μόνιμα με τα σκούρα γυαλιά του, το prop της αναγνωρισιμότητάς του, τα οποία πώς γίνεται και κάθε δυο λεπτά, σε κάθε πορεία και κάθε διαδήλωση, του πέφτουν κάτω και σπάνε, καθιστώντας τον τυφλό στα γεγονότα. Ο Γκοντάρ ήθελε ανέκαθεν να είναι επαναστάτης. Τι θα κάνει τώρα που η επανάσταση γίνεται χωρίς αυτόν;
Ο Μισέλ Χαζαναβίσιους του «The Artist» τολμά να χτίσει μια ολόκληρη ταινία γύρω από την ιερή αγελάδα του γαλλικού σινεμά, παραδίδοντας τελικά κάτι σημαντικότερο από μια απλή βιογραφία του Ζαν-Λικ Γκοντάρ ή μια παιχνιδιάρικη αφήγηση πάνω στα όσα συνέβησαν τον Μάη του ’68, ταυτόχρονα με τους δρόμους του Παρισιού, στο μυαλό μίας αλαζονικής, ενοχλητικής, την ίδια στιγμή προβληματικής και προβληματισμένης ιδιοφυίας. Στο στιλ των ταινιών του Γκοντάρ, με τον Λουί Γκαρέλ να τον ερμηνεύει με χαρακτηριστικό ψεύδισμα και απέριττο δέος και την Στέισι Μάρτιν του «Nymphomaniac» ιδανική στο ρόλο της Βιαζέμσκι, το «Γκοντάρ, Αγάπη Μου» είναι φόρος τιμής στον ίδιο τον Ζαν-Λικ Γκοντάρ και το σινεμά του, ένα πορτρέτο που με φαινομενική ελαφρότητα, αλλά περισσότερη αγάπη και θαυμασμό, αναδεικνύει το μεγαλύτερό του και πιο καινοτόμο πλεονέκτημα: αυτό του να μπορεί ένας καλλιτέχνης, στο απόγειο της δόξας του, να αναθεωρήσει τον εαυτό του.
Το «Γκοντάρ, Αγάπη Μου» θα βγει στις ελληνικές αίθουσες στις 7 Ιουνίου σε διανομή της Feelgood Entertainment.
Αφιέρωμα | Μάης '68 | Η μέρα που διακόπηκε το Φεστιβάλ Καννών