«Ευχαριστώ τα παιδιά του φεστιβάλ που με ανάγκασαν να ξαναδώ τον εαυτό μου νεότερο».
Ετσι ολοκλήρωσε τον σύντομο λόγο του ο μουσικός Γιάννης Αγγελάκας αμέσως μετά την προβολή ενός βίντεο που αφορούσε τις κινηματογραφικές του συνεργασίες ανά τα χρόνια. Σκηνές από την «Εποχή των Δολοφόνων» του Νίκου Γραμματικού, το «Ψυχή Βαθιά» του Παντελή Βούλγαρη, το ντοκιμαντέρ των Αρη Χατζηστεφάνου και Κατερίνας Κιτίδη «Χρεοκρατία», αλλά και το «Ο Χαμένος τα Παίρνει Ολα» του Νίκου Νικολαϊδη, την μόνη καθαρόαιμη ερμηνευτική του δουλειά, μας θύμισαν τη στενή του σχέση με τη μεγάλη οθόνη στην κατάμεστη θερινή αίθουσα του Θαλασσόμυλου στο Αργοστόλι, κατά την τελετή έναρξης του 2ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κεφαλονιάς «Κύματα», το βράδυ της περασμένης Κυριακής.
Παρόλα αυτά, «έπαιξα σαν ηθοποιός και δε θέλω να το ξανακάνω», διευκρίνισε ο πρώην frontman του ροκ συγκροτήματος Τρύπες μόλις ανέβηκε στη σκηνή. «Ομολογώ πως έμαθα πολλά από τη σχέση μου με τον Νίκο Νικολαϊδη, αλλά είναι πολύ σκληρή αυτή η δουλειά, και όταν τελείωσαν τα γυρίσματα ήξερα ήδη πως δε θα την ξανακάνω ποτέ. Μού αρέσει όμως να συνθέτω, και είναι ωραίο να γράφεις μουσική για ιδέες και ιστορίες και εικόνες άλλων, γιατί αυτό σε βάζει σε διαδικασία να κάνεις μουσικές που δε θα τις σκεφτόσουν ποτέ αν δεν είχες αυτή την πρόκληση», συμπλήρωσε ο τιμώμενος καλλιτέχνης, πριν παραλάβει τα αναμνηστικά του δώρα από τα χέρια του καλλιτεχνικού διευθυντή της διοργάνωσης, Μαρίνου Σκλαβουνάκη.
Η μουσική, πάντως, μοιάζει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε ολόκληρο σχεδόν τον φεστιβαλικό χάρτη του Μαρίνου Σκλαβουνάκη, σκηνοθέτη του μικρού μήκους νεονουάρ «Ολα Για Ολα» και βραβευμένου location manager των «Μαγνητικών Πεδίων». Απόδειξη, η παρουσία του βετεράνου συνθέτη και τσελίστα Νίκου Βελιώτη στα πλήκτρα που συνόδευσαν το βουβό αριστούργημα του Μουρνάου «Νοσφεράτου, Μια Συμφωνία Τρόμου» (1922), με μια μουσική ένδυση που όχι απλώς ευθυγραμμίζεται με τις διακυμάνσεις των τόνων και των διαθέσεων του εξπρεσιονιστικού έργου, αλλά και τις εμπλουτίζει καίρια με ηχητικά εφέ, ως άλλο sound design. Απόδειξη, ακόμα, τα προσεχή dj sets με τον dj Kurosawa και τον συνάδελφο Aκη Καπράνο, όπως και οι συναυλίες των Σταύρου Μητρόπουλου και Illegal Operation την ερχόμενη Κυριακή της λήξης, μια βραδιά αφιερωμένη στη μουσική, που θα συνοδεύεται και από την προβολή του ντοκιμαντέρ του Νίκου Τριανταφυλλίδη «Screamin’ Jay Hawkins: I Put a Spell On Me».
«Ξενύχτηδες οι Κεφαλλονίτες!», μας λέει ο Γιώργος Γεωργόπουλος, ένας από τους προσκεκλημένους κινηματογραφιστές των φετινών «Κυμάτων». Και οι δύο ταινίες του, «Δε Θέλω να Γίνω Δυσάρεστος Αλλά Πρέπει να Μιλήσουμε για Κάτι Πολύ Σοβαρό» και «Tungsten», κράτησαν χθες το κοινό του Θαλασσόμυλου σε εγρήγορση μέχρι τις 2 σχεδόν το πρωί -διπλή προβολή, πρόλογος αλλά και κουβέντα με τον σκηνοθέτη-, όπως ακριβώς συνέβη και με τον Γιάννη Οικονομίδη και τις ταινίες του «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» και «Σπιρτόκουτο» τη Δευτέρα, σε μια αφιερωματική στον δημιουργό βραδιά που είχε ξεκινήσει ήδη από το απόγευμα, με ένα δίωρο masterclass του.
Προβολή του «Δεν Θέλω να Γίνω Δυσάρεστος... του Γιώργου Γεωργόπουλου
Από το masterclass του Γιάννη Οικονομίδη
Κι αν ένα κομμάτι αυτής της διάλεξης τίμησε το αντικείμενό της, «Κατασκευάζοντας μια Ταινία στην Ελλάδα», όλη η υπόλοιπη ήταν μια διάδραση ολοζώντανη, με κουβέντα χαλαρή και χωρίς αναστολές πάνω στο σινεμά του και το σινεμά εν γένει (fan fact: ανάμεσα στα ελληνικά, προ του σύγχρονου κινηματογράφου ονόματα που τον «άνδρωσαν», Μανουσάκη και Κανελλόπουλο και Κακογιάννη και Δαμιανό, ο σκηνοθέτης βάζει και τον Βασίλη Γεωργιάδη με την «Έβδομη Μέρα της Δημιουργίας»), μια συζήτηση παλλόμενη από τις απανωτές παρατηρήσεις και τις απορίες του κοινού.
Το masterclass του Γιάννη Οικονομίδη συνεχίστηκε και το χθεσινό απόγευμα με ένα δεύτερο μέρος, ενώ απόψε αναμένουμε το αντίστοιχο της Εύας Στεφανή, με τίτλο «Με τις Φτερούγες του Λάκη» και θέμα τη συνεργασία της με τον πρόσφατα χαμένο σκηνοθέτη Λάκη Παπαστάθη, ακολουθούμενο από τις προβολές του μικρού μήκους ντοκιμαντέρ του τελευταίου «Γράμματα από την Αμερική» (1972) και τα φιλμ «Αθήναι», «Οι Λουόμενοι» και «Το Κουτί» της ίδιας, παρουσία και της ηθοποιού Υβόννης Μαλτέζου, πρώην συζύγου του σκηνοθέτη.
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για τα «Κύματα» στο επίσημο site του Φεστιβάλ.