Ηταν χθες το βράδυ, στην επίσημη προβολή του «Café Society», που κήρυξε και την έναρξη του 69ου Φεστιβάλ Καννών, η οποία δεν κύλησε μόνο με λαμπερά φορέματα και hot εμφανίσεις, αλλά και με το αστείο που απηύθυνε ο τελετάρχης της έναρξης, ηθοποιός Λοράν Λαφίτ στον Γούντι Αλεν: «Είναι πολύ ωραίο που γυρίζετε τόσε ταινίες στην Ευρώπη, ακόμα κι αν δεν καταδικάζεστε για βιασμό στις Η.Π.Α.», αναφερόμενος ευθέως και στην υπόθεση του Ρομάν Πολάνσκι αλλά και - διπλά ατυχώς - στις κατηγορίες που βαρύνουν τον Αλεν για κακοποίηση της κόρης του.
Διαβάστε αναλυτικά: O Γούντι Αλεν σπάει τη σιωπή του για τη σχέση του με την Σουν-Γι και το σκάνδαλο αναζωπυρώνεται
Ο Λαφίτ είπε κι άλλο αστείο, ίσως σε μια προσπάθεια να καλύψει το προηγούμενο: «Ευχαριστούμε που βρίσκεστε εδώ απόψε, αγαπητέ κύριε, και που δίνετε κακοπληρωμένους μικρούς ρόλους σε Γάλλους ηθοποιούς, το οποίο μάλλον τους βάζει στη θέση τους». Και όλα κάπως έμοιαζαν να ξεπεράστηκαν με χαρακτηριστική γαλλική αβρότητα, μέχρι που το θέμα του «βιαστή Γούντι Αλεν» πρωταγωνιστεί σήμερα παντού - και εκτός των άλλων και σε άρθρο του Ρόναν Φάροου, γιου του Αλεν και της Μία Φάροου, στο The Hollywood Reporter, όπου ανασύρει ξανά τις κατηγορίες για την κακοποίηση της αδελφής του Ντίλαν, από τον Γούντι Αλεν.
Διαβάστε αναλυτικά: Κάννες 2016: Τα trending topics της #1ης μέρας
Σε γέυμα που δόθηκε την Πέμπτη το μεσημέρι, ο Γούντι Αλεν σχολίασε το αστείο του Λαφίτ: «Επικροτώ πάντοτε τους κωμικούς που κάνουν τα αστεία που θέλουν. Δεν κρίνω ούτε λογοκρίνω κάποιον για τα αστεία του. Είμαι κωμικός κι εγώ και νιώθω ότι ο καθένας θα πρέπει να είναι ελεύθερος να κάνει τα αστεία που θέλει. Χρειάζονται πολλά περισσότερα για να νιώσω προσβεβλημένος. Αυτό που πραγματικά με ενόχλησε χθες ήταν η διάρκεια του σόου πριν από την προβολή της ταινίας. Ξέρω ότι έχω κάνει μια ταινία που διαρκεί μιάμιση ώρα. Θα ήθελα η τελετή να διαρκέσει 20 λεπτά, το πολύ μισή ώρα. Δεν θέλω να κάθομαι μια ώρα για το σόου. Μέχρι να τελειώσει η ταινία μου, θες ήδη να σηκωθείς. Για μένα αυτό ήταν το λάθος του σόου.»
Αρνήθηκε ωστόσο να σχολιάσει το άρθρο του Ρόναν Φάροου: «Δεν διαβάζω ποτέ τίποτα απ' όσα γράφονται για μένα, ούτε τις συνεντεύξεις που δίνω. Ο,τι είχα να πω το είπα στους New York Times (σ.σ. εννοεί αυτό εδώ το άρθρο). Δεν ξαναγυρίζω εκεί. Δεν το σκέφτομαι πια. Εχω δουλειά. Είχα πει πως δεν θα ξανασχολιάσω ποτέ πάνω σε αυτό το θέμα. Δεν διαβάζω ποτέ και τις κριτικές για τις ταινίες μου. Πήρα αυτήν την απόφαση πέντε χρόνια πριν γιατί διαβάζοντας μπορεί να πάθεις εμμονή με τον εαυτό σου. Είναι κακή ιδέα να καταναλώνεις ενέργεια με αυτά τα πράγματα. Πρέπει να κάνεις τη δουλειά σου, όχι να τηλεφωνείς για να μάθεις πως πήγαν τα εισιτήρια και τι λένε οι κριτικές. Ξέχνα τα όλα αυτά. Απλά δούλεψε. Υπήρξα πολύ παραγωγικός μέσα στα χρόνια ακριβώς επειδή δεν σκεφτόμουν τον εαυτό μου. Δεν μου αρέσει να ακούσω τη γνώμη ενός κριτικού για το αν η ταινία μου είναι αριστούργημα ή τι του λείπει από την ταινία μου.»
Διαβάστε ακόμη: Κάννες 2016: «Είμαι ρομαντικός και νιώθω νεότατος» - το Flix στη συνέντευξη Τύπου του Γούντι Αλεν
Η Μπλέικ Λάιβλι από την άλλη, που πρωταγωνιστεί στο «Café Society» μίλησε και με το παραπάνω.
«Νομίζω πως οποιοδήποτε αστείο για τον βιασμό, την ομοφοβία ή τον Χίτλερ δεν είναι αστείο. Νομίζω πως ήταν κάτι πολύ σκληρό για να το καταπιείς μέσα σε 30 δευτερόλεπτα. Τα κινηματογραφικά φεστιβάλ είναι τόσο όμορφα και σεβαστά μέρη για τις ταινίες και τους καλλιτέχνες. Αν ήμασταν στα 40s αυτό δεν θα γινόταν ποτέ. Δεν μπορώ να φανταστώ τον Φρεντ Αστέρ και τον Μπινγκ Κρόσμπι να κάνουν κάτι τέτοιο. Ηταν απογοητευτικό περισσότερο για τους καλλιτέχνες στην αίθουσα πως κάποιος στη σκηνή έκανε αστεία για κάτι που δεν είναι αστείο».
Η Μπλέικ Λάιβλι ρωτήθηκε και για το άρθρο του Ρόναν Φάροου, αλλά προτίμησε να μην σχολιάσει κάτι που δεν έχει διαβάσει: «Είναι κάτι που συμβαίνει στα Φεστιβάλ. Ερχεσαι για μια ταινία και ο κόσμος μιλάει για διάφορα πράγματα. Σε κάθε περίπτωση δεν θέλω να μιλήσω για κάτι που δεν έχω διαβάσει.»