Επιτέλους μια ηλιόλουστη μέρα. Ετσι για αλλαγή. Κι επίσης μια μέρα που δεν ξεκίνησε καθόλου μα καθόλου κακά. Η πρώτη προβολή της ημέρας ήταν μια από τις πιο αναμενόμενες ταινιες στο διαγωνιστικό πρόγραμμα: Η πρώτη γαλλόφωνη ταινία του Ασγκάρ Φαραντί μετά το πολυβραβευμένο « Ενας Χωρισμός» είχε ήδη από την αφετηρία την αίσθηση του μεγάλου φαβορί.
Η δημοσιογραφική προβολή του μπορεί να έδειξε ότι μπορέι να μην έχει την δύναμη της προηγούμενης ταινίας του, αλλά ακόμη κι έτσι, αποτελεί μια από τις καλύτερες ταινίες που είδαμε μέχρι τώρα και αναμφίβολα μια από αυτές που θα διεκδικήσουν βραβεία.
Κι ο καλός καιρός επέτρεψε στον σκηνοθέτη και τους πρωταγωνιστές του, να ποζάρουν χαμογελαστοί στο photocall, με την Μπερενίς Μπεζό, να φορά μια μάλλον αμφιβόλου γούστου ολόσωμη, μπλε φόρμα, αλλά και στο βραδινό κόκκινο χαλί, όπου η Μπερενίς εμφανίστηκε πάλι σε τόνους του μπλε, που μάλλον θα ταιριάζει με τα μάτια της. Ή κάτι.
Η ομάδα του «Le Passé» στο photocal...
... κι αργότερα στο κόκκινο χαλί.
Νωρίτερα στη συνέντευξη τύπου, μιλώντας για την καινούρια ταινία του ο Ασγκάρ Φαραντί έλεγε πως «θέλει ο κάθε θεατής να δει μια δική του ταινία, να σχηματίσει έναν δικό του δεσμό με το φιλμ». Γι αυτό σύμφωνα με τον ίδιο ερωτήματα όπως η ηθική των ηρώων, το τι ακριβώς συνέβη, ποιος έχει δίκιο κι άδικο, είναι πράγματα μικρότερης σημασίας, αφού αυτό που μετρά είναι η εμπειρία που βιώνεις βλέποντας το φιλμ. Διαβάστε εδώ την γνώμη του flix για το φιλμ.
Η Βαλέρια Γκολίνο με τον συντροφό της και παραγωγό του φιλμ Ρικάρντο Σκαρμάτσιο
Και με την πρωταγωνίστρια του «Miele» Τζασμίνε Τρίνκα.
Το Un Certain Regard, είχε κι αυτό το δικό του κομμάτι glamour χτες. Η πρώτη ταινία της Βαλέρια Γκολίνο με την ιδιότητα του σκηνοθέτη «Miele», έκανε την πρεμιέρα της κι έδωσε την ευκαιρία στην δημιουργό και τους πρωταγωνιστές της, να φωτογραφηθούν χαμογελαστοί στα σκαλιά. Η προβολή της χειροκροτήθηκε θερμά, όμως η ιστορία μιας κοπέλας που βοηθά ασθενείς με σοβαρές ασθένειες να πεθάνουν με αξιοπρέπεια είναι υπερβολικά «στρογγυλεμένη» και «λεία». Οχι όμως κακή. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του flix για το φιλμ.
Εν τω μεταξύ, μπορεί η Μπερενίς και η Βαλέρια να περπάτησαν στο κόκκινο χαλί φορώντας τα κοσμήματα τους, όμως κάποιες από τις καλεσμένες του φεστιβάλ μπορεί να φτάσουν ως εκεί χωρίς αυτά, αφού μια κλοπή κοσμημάτων, αξίας ενός εκατομμυρίου ευρώ, βγαλμένη θαρρείς από κινηματογραφική ταινία, κινδυνεύει να αφήσει κάποιες σταρ χωρίς διαμάντια. Διαβάστε περισσότερα στο... αστυνομικό δελτίο του flix.
«The Selfish Giant»
Πίσω στις ταινίες όμως, μπορεί το «Παρελθόν» του Ασγκάρ Φαραντί να ήταν η ταινία που περιμέναμε όλοι, όμως η αληθινή έκπληξη, ήρθε από το Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών. Το «The Selfish Giant» της Κλιο Μπάρναρντ είναι αναμφίβολα ένα φιλμ που θα άξιζε να βρίσκεται στο διαγωνιστικό κι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα ντεμπούτα που είδαμε εδώ και χρόνια. Πιστό στην παράδοση του κοινωνικά ευαισθητοποιημένου βρετανικού σινεμά με δυο υπέροχους μικρούς πρωταγωνιστές, έκανε ακόμη και τα καθίσματα της αίθουσας να δακρύσουν και χειροκροτήθηκε δίχως σταματημό. Και με απόλυτη ειλικρίνεια. Διαβάστε εδώ την άποψη του flix για την ταινία.
«Like Father Like Son»
Από την άλλη το «Like Father Like Son» του Χιροκάζου Κόρε Εντα που προβλήθηκε το βράδυ στο διαγωνιστικό τμήμα, είναι ένα τρυφερό, χαμηλότονο δράμα για το αν μια οικογένεια ορίζεται από δεσμούς αίματος ή συναισθημάτων, που όμως έμοιαζε να κυλά λίγο πιο αργά και ράθυμα απ ότι θα θέλαμε. Διαβάστε εδώ την άποψη του flix για την ταινία.
Tags: cannes 2013