Η αλήθεια είναι πως ο Τζέιμς Γκρέι υπήρξε ανέκαθεν ενας από τους πιο αγαπημένους αμερικάνους σκηνοθετες της γαλλικης κριτικής και σταθερός επισκέπτης του φεστιβάλ των Καννών έστω κι αν η τελευταία του ταινία «Ad Astra», έκανε για λόγους timing πρεμιέρα στη Βενετία.
Και κάπως έτσι το γεγονός ότι αυτές τις μέρες ανεβάζει στο Théâtre des Champs-Elysées την όπερα του Μότσαρτ «Οι Γάμοι του Φίγκαρο» δεν μοιάζει ιδιαίτερα παράδοξο αφού ο ίδιος δηλώνει λάτρης της όπερας και οι Γάλλοι είναι λάτρεις του ίδιου.
Μιλώντας για τις προθέσεις του ο Γκρέι έλεγε πως δεν είναι ακριβώς σίγουρος τι κάνει αφού είναι σκηνοθέτης του σινεμά κι όχι της όπερας, αλλά πως για εκείνον είναι μια ευκαιρία να πειραματιστεί. Αλλά όπως λέει όχι πολύ, αφού δεν θέλει να βλάψει το έργο και να είναι όσο το δυνατόν πιο πιστός στο υλικό του.
Στην πραγματικότητα κι αν πιστέψουμε την κριτική της Liberation, αυτή του η πρόθεση μοιάζει να είναι και η μεγαλύτερη αδυναμία της παραστασής του αφού ο Γκρέι δείχνει να σέβεται λίγο παραπάνω απ΄όσο θα χρειαζόταν το έργο και τους κανόνες ενός απόλυτα κλασικού ανεβάσματος με υπέροχα σκηνικά και κοστούμια, αλλά δίχως καμιά αληθινή έμπνευση με τον τρόπο ενός αμερικάνου που αντίθετα από τους ευρωπαίους συναδέλφους του δεν μοιάζει έτοιμος να πάρει κανένα ρίσκο.
Δείτε πιο κάτω ένα βίντεο από την παράσταση και ένα ακόμη με τον ίδιο τον Γκρέι που μιλά για το έργο.
Δείτε ακόμη: O πρόλογος της νέας ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν θα παιχτεί στις αίθουσες