Buzz

«Ημίχρονο στην Αμερική»: Το διαφημιστικό του Κλιντ Ιστγουντ για την Chrysler.

στα 10

Ανάμεσα στον ορυμαγδό των ειδικών εφέ, των τεράστιων blockbuster και του διαφημιστικού καταιγισμού του χθεσινού Super Bowl, ο Κλιντ Ιστγουντ έκλεψε την παράσταση με μια διαφήμιση για την Chrysler.

«Ημίχρονο στην Αμερική»: Το διαφημιστικό του Κλιντ Ιστγουντ για την Chrysler.

O τελικός αγώνας του αμερικάνικου πρωταθλήματος φούτμπολ, είναι μια από τις κορυφαίες στιγμές όχι μόνο της αθλητικής ατζέντας στην Αμερική, αλλά και της αμερικάνικης τηλεόρασης. Το ημίχρονο του, είναι ο πλέον επιθυμητός, κι ακριβός, τηλεοπτικός διαφημιστικός χρόνος κι έχει καθιερωθεί ως το σημέιο που θα κάνουν λαμπρή πρεμιέρα, τρέιλερ επερχόμενων ταινιών και διαφημιστικές υπερπαραγωγές καταναλωτικών αγαθών.

Στην χθεσινή αναμετάδοση του αγώνα (στον οποίο νίκησαν οι New York Giants αν αναρωτιόσασταν), εκτός από τρέιλερ για φιλμ όπως το «Avengers», το «John Carter» και το «Battleship» και σε θεαματικές πανάκριβες διαφημίσεις, ο Κλιντ Ιστγουντ ήρθε να θυμίσει στο αμερικάνικο κοινό ότι όλα δεν είναι ρόδινα, μέσα από μια διαφήμιση για την αυτοκινητοβιομηχανία Chrysler, αλλά στην ουσία για το πνεύμα επιβίωσης που διακρίνει την ίδια την Αμερική.

Δίχως να αναφέρει ποτέ το όνομα της εταιρίας που πλήρωσε το σποτ και τον ίδιο, ο Ιστγουντ κάνει μια αποτίμηση της κατάστασης στην Αμερική, ξεκινώντας από το ημίχρονο του αγώνα, για να μιλήσει για το «ημίχρονο» στο οποίο βρίσκεται η ίδια η χώρα. Μιλά για την ανεργία και την απογοήτευση, για την ελπίδα που δεν πεθαίνει, για την δυνατότητα όλοι μαζί να κερδίσουν τον αγώνα στο δεύτερο μισό του.

Παίρνοντας την πόλη του Ντιτρόιτ σαν αφορμή, μια κοινότητα που πλήγηκε σκληρά από την οικονομική κρίση και την αποσάθρωση των αυτοκινητοβιομηχανιών που της έδιναν ζωή, ο Ιστγουντ (που έχει υποδυθεί στο Gran Torino» έναν συνταξιούχο αυτής ακριβώς της βιομηχανίας), δεν κάνει το σπικάζ ενός διαφημιστικού, αλλά ενός μηνύματος που μοιάζει περισσότερο απ οτιδήποτε άλλο με πολιτική δήλωση.

«Αυτή η χώρα δεν πέφτει με μια γροθιά. Σηκωνόμαστε, κι όταν σταθούμε ξανά στα πόδια μας ο κόσμος θα ακούσει τον βρυχηθμό της μηχανής μας. Ναι είναι ημίχρονο στην Αμερική, και το δεύτερο μισό του αγώνα ετοιμάζεται να ξεκινήσει», λέει ολοκληρώνοντας ένα λογύδριο, που θα μπορούσε να τον χρίσει τον επόμενο πρόεδρο της Αμερικής. Η έστω δήμαρχο του Ντιτρόιτ!

Δεν ξέρουμε αν είναι η ανάμνηση από τον «Dirty Harry», το γρέζι στη φωνή, η εξαιρετική σκηνοθεσία του Ντέιβιντ Γκόρνον Γκριν ή η ικανότητα των διαφημιστών να σου πουλάνε οτιδήποτε ακόμη και το όραμα για μία χώρα, αλλά το σποτ λειτουργεί απόλυτα πετυχημένα. Νικώντας προς στιγμήν κάθε κυνική διάθεση και κάθε αντίρρηση για το μέσο και τον τρόπο και κάνοντάς μας να μένουμε (έστω για λίγο) στο μήνυμα...