Industry

Ανοιχτή επιστολή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τη στήριξη του ελληνικού σινεμά εν μέσω πανδημίας

στα 10

Μια καίρια επιστολή ξυπνάει από το λήθαργο και την αδιαφορία τους φορείς που οφείλουν να στηρίξουν το ελληνικό σινεμά. Τώρα. Οχι μετά.

Ανοιχτή επιστολή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τη στήριξη του ελληνικού σινεμά εν μέσω πανδημίας

Ακολουθεί η επιστολή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, όπως αυτή εστάλη στους Υπουργούς Πολιτισμού, Οικονομικών, Εργασίας, Ψηφιακής Πολιτικής και Ανάπτυξης, με κοινοποίηση στον Γεν. Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού και τους Προέδρους του ΕΚΚ και του ΕΚΟΜΕ, σε σχέση με τον περιορισμό των ζημιών που έχει ήδη και θα υποστεί ο ελληνικός κινηματογράφος σε όλους τους τομείς του.

Απαραίτητη επιστολή και εύστοχη σε όλα τα σημεία της, καθώς τόσο το Υπουργείο όσο και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (δείτε στο τέλος του κειμένου την άστοχη ανακοίνωση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου) δεν δείχνουν την παραμικρή διάθεση να ασχοληθούν με το ελληνικό σινεμά και ένα ολόκληρο σύνολο ανθρώπων και δραστηριοτήτων που αυτή τη στιγμή απειλούνται από την πανδημία.


Αγαπητοί φίλοι, μέλη της ΕΑΚ,

σας ενημερώνουμε ότι χθες, 26 Μαρτίου, η Ακαδημία έστειλε την παρακάτω επιστολή απευθυνόμενη στους Υπουργούς Πολιτισμού, Οικονομικών, Εργασίας, Ψηφιακής Πολιτικής και Ανάπτυξης, με κοινοποίηση στον Γεν. Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού και τους Προέδρους του ΕΚΚ και του ΕΚΟΜΕ:

ΘΕΜΑ: «Ενίσχυση των καλλιτεχνικών και των τεχνικών συντελεστών του Ελληνικού Κινηματογράφου και των υπολοίπων επαγγελματιών γύρω από αυτόν, μετά τη λήψη των μέτρων περιορισμού της εξάπλωσης του κορονοϊού COVID-19»

Αξιότιμοι Κα & Κοι Υπουργοί,

Ζούμε πρωτόγνωρες και δύσκολα διαχειρίσιμες καταστάσεις και είναι πιστεύουμε λογικό να είμαστε τουλάχιστον αμήχανοι απέναντι στη συγκλονιστική αλλαγή που βιώνουμε στην καθημερινότητα μας, επαγγελματική και προσωπική.

Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου (EAK), εκπροσωπώντας όλες τις ειδικότητες που συμμετέχουν στην παραγωγή και διανομή ταινιών, γνωρίζει σφαιρικά το πόσο έχει πληγεί όλη η κινηματογραφική αλυσίδα. Η ένταξη των ΚΑΔ περί τον Κινηματογράφο στα έκτακτα μέτρα για τις επιχειρήσεις που πλήττονται από την εξάπλωση του κορονοϊού, ήταν ένα πρώτο πολύ σημαντικό βήμα για την ενίσχυση των πληγέντων.

Πέρα όμως από τις ταινίες που ήταν ήδη σε γυρίσματα και που οι καλλιτεχνικοί και τεχνικοί τους συντελεστές είχαν ήδη πρόσληψη στον ΕΦΚΑ και άρα θα ενισχυθούν από τα προαναφερθέντα μέτρα, υπάρχουν και ταινίες με γυρίσματα προγραμματισμένα να ξεκινήσουν μέσα στον Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο. Αυτά τα γυρίσματα όπως είναι κατανοητό δεν θα πραγματοποιηθούν και οι τεχνικοί και οι ηθοποιοί που επρόκειτο να εργαστούν σε αυτά θα μείνουν άνεργοι για ένα μεγάλο διάστημα. Θεωρούμε λοιπόν απαραίτητο τα μέτρα ενίσχυσης πέραν των παραγωγών, των σκηνοθετών, των διανομέων και των αιθουσαρχών να επεκταθούν προς όλους τους εργαζόμενους στις κινηματογραφικές παραγωγές (σεναριογράφους, ενδυματολόγους, σκηνογράφους, διευθυντές φωτογραφίας, μοντέρ, μακιγιέρ, κομμωτές, ηχολήπτες, ηλεκτρολόγους, οπερατέρ, βοηθούς κάμερας, boomen, αμπιγιέρ, φροντιστές, μακινίστες, ηθοποιούς και βοηθητικούς ηθοποιούς, κατασκευαστές σκηνικών, ειδικούς σπέσιαλ και ψηφιακών εφφέ, κολορίστες...) ανεξάρτητα από το αν επρόκειτο να απασχοληθούν άμεσα.

Τα κάτωθι αποτελούν την πραγματικότητα όσων απασχολούνται στις ελληνικές και αλλοδαπές παραγωγές:

α) το επάγγελμα των εργαζόμενων στον Κινηματογράφο είναι ξεκάθαρα εποχιακό, επιδοτείται άλλωστε ως τέτοιο από τον ΟΑΕΔ και ασφαλίζεται σε ειδική κλάση, ως εκ τούτου αν αναβληθεί ή ματαιωθεί το γύρισμα ελληνικής ή ξένης ταινίας, μπορεί ένας επαγγελματίας να μείνει άνεργος έως και ένα ημερολογιακό έτος.

β) επιπλέον η ακύρωση μιας παραγωγής επηρεάζει και όλη την υπόλοιπη αλυσίδα μέχρι και το στάδιο του post production, με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση της απασχόλησης και σε πολλές περιπτώσεις την ανεργία και σ’ αυτόν τον τομέα.

γ) και μόνο η αναβολή της παραγωγής μιας ταινίας έχει συχνά σαν αποτέλεσμα να χάνεται το momentum τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας και να διακινδυνεύονται ή/και να ματαιώνονται οι συμπαραγωγές σε εσωτερικό και εξωτερικό.

Τα αναγκαία για το σπάσιμο της πανδημίας του κορονοϊού μέτρα, έχουν επιφέρει τεράστια ζημιά μέσα σε ένα μήνα σε όλη την αλυσίδα δημιουργίας κινηματογραφικών ταινιών – προ-παραγωγή / παραγωγή / μετά-παραγωγή /διανομή / προβολή - παντού στην Ευρώπη και σε όλον τον κόσμο. Ενδεικτικά παραθέτουμε ανακοινώσεις Ευρωπαϊκών Κυβερνήσεων αλλά και Οργανισμών περί τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, που αναγνωρίζουν τις επιπτώσεις και προτάσσουν την ενίσχυση του τομέα οπτικοακουστικών παραγωγών στο σύνολό τους (επιχειρήσεις και εργαζόμενους) τόσο κατά την περίοδο της κρίσης όσο και μετά για την ανασυγκρότηση του.

GERMANY / “I will not let them down”: Culture Minister pledges Financial Support https://news.artnet.com/art-world/germanys-culture-minister-coronavirus-1801332?fbclid=IwAR0qKhdW3dov1ANtlDuGkLY4IjubJC0ETYkDaBkesi8o6zWYgsKtrFrRIIo

GERMANY / Germany Has Rolled Out a Staggering €50 Billion Aid Package for Artists and Cultural Businesses https://news.artnet.com/art-world/german-bailout-50-billion-1815396#.XnvIjXn4mDU.facebook

UNITED KINGDOM / British Film Institute Taskforce to Deal With ‘Unprecedented Challenge’ of Coronavirus https://variety.com/2020/film/news/british-film-institute-taskforce-coronavirus-1203536601/?fbclid=IwAR2YOySyfd-6tDORbveXKKKQleMoXKWZbETXT9EPVgwbyLHMKgziYO6hqA_

FRANCE / The CNC supports the halted film industry https://cineuropa.org/en/newsdetail/387018/?fbclid=IwAR1goICx0Y3NACxegEIeU4Jmfzy6SrQ_coRfHyK1E1prQnhYFmCoOYDGRVo

ΙΤALY / Coronavirus: €130 million for the film and theatre industry https://cineuropa.org/en/newsdetail/387095

NETFLIX creates a $100 million fund to help the creative community during the coronavirus crisis https://cineuropa.org/en/newsdetail/387229/

Σας καλούμε να σχεδιάσετε και να υλοποιήσετε άμεσα ένα πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης και ασφαλιστικής κάλυψης για το σύνολο των απασχολούμενων, μισθωτών συντελεστών, τεχνικών και ελεύθερων επαγγελματιών στον Ελληνικό Κινηματογράφο.

Είμαστε στη διάθεση σας για συμπληρωματικές πληροφορίες ή διευκρινίσεις.

Με τιμή,Εκ μέρους των 520 μελών της ΕΑΚ,Το ΔΣ της ΕΑΚ,


Είναι ενδεικτικό ότι η επιστολή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου ήρθε λίγο μετά την επιστολή που έστειλε ο Πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, κος. Πάνος Λουκάκος, ο οποίος ταυτόχρονα με την ενημέρωση για την τηλεεργασία των υπαλλήλων του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, υπήρξε τουλάχιστον άστοχος όταν έθεσε ζήτημα προτεραιοτήτων ανάμεσα στην πανδημία και τις ανάγκες που έχει αυτή τη στιγμή ο κόσμος του κινηματογράφου.

Ειδικά όταν παραγωγές έχουν σταματήσει σε διαφορετικά στάδια προετοιμασίας (ακόμη και σε γυρίσματα), όταν επίσης όλοι βλέπουν - επιτέλους - με κέφι και λαχτάρα ελληνικό σινεμά στο σπίτι τους μέσω των ταινιών που οι Ελληνες δημιουργοί «ελευθερώνουν» online για τις μέρες της καραντίνας και ειδικά όταν σε όλη την Ευρώπη, όπως αναφέρει με παραδείγματα η Ακαδημία, τα αντίστοιχα Κέντρα Κινηματογράφου έχουν ήδη ανακοινώσει την πρώτη δέσμη μέτρων για τον περιορισμό των ζημιών στην κοινότητα από την πανδημία.

Πραγματικά, ας μην κάνουμε κανένα δημιουργό ή άνθρωπο του σινεμά ή οποιονδήποτε άνθρωπο γενικά να νιώσει ενοχή, αυτήν την εποχή, επειδή ανησυχεί για το επάγγελμά του και το μέλλον (του).


Διαβάστε εδώ αυτούσια την επιστολή του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Πάνου Λουκάκου:

Αθήνα, 27 Μαρτίου 2020

Δήλωση του Προέδρου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου κ. Πάνου Λουκάκου

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου λειτούργησε έως σήμερα με προσωπικό ασφαλείας στον χώρο εργασίας και με τους υπόλοιπους υπαλλήλους να εργάζονται από το σπίτι τους. Είναι φανερό ότι υπό τις συνθήκες αυτές δεν ήταν δυνατή η πλήρης εξυπηρέτηση των πάσης φύσεως συναλλασσόμενων με το ΕΚΚ, όπως συνέβαινε όλους τους τελευταίους μήνες, πριν από την έκρηξη της πανδημίας. Οι παρούσες δε συνθήκες, καθιστούν ακόμη δυσκολότερο το έργο του ΕΚΚ, δεδομένου ότι διαχειρίζεται δημόσιο χρήμα, από το οποίο χρηματοδοτούνται οι κινηματογραφιστές, διαχείριση που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και εξονυχιστικούς ελέγχους.

Ήδη, καθώς η εξάπλωση της πανδημίας συνεχίζεται, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΚΚ αποφάσισε ομόφωνα να λειτουργήσουν από σήμερα οι υπηρεσίες του χωρίς την φυσική παρουσία υπαλλήλων στον χώρο εργασίας και η πάσης φύσεως επικοινωνία μαζί τους να γίνεται ηλεκτρονικά και τηλεφωνικά. Στο σχετικό δελτίο τύπου που εκδίδεται αναφέρονται τα ονόματα, τα τηλέφωνα και οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις των προσώπων, με τα οποία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν για την προώθηση των αιτημάτων τους.

Είναι φανερό ότι η απόφαση αυτή δεν είναι εύκολη για κανέναν μας. Είναι ωστόσο αναγκαία. Από τους 20 υπαλλήλους του ΕΚΚ γνωρίζω ότι τουλάχιστον 6 πάσχουν από χρόνια νοσήματα, που καθιστούν απαγορευτική την έξοδο από το σπίτι τους. Ένας σημαντικός αριθμός υπαλλήλων αφορά επίσης γονείς με παιδιά σχολικής ή προσχολικής ηλικίας. Τέλος τα γραφεία του ΕΚΚ βρίσκονται σε σημείο που απαιτεί την εναλλαγή τουλάχιστον δύο ή τριών συγκοινωνιακών μέσων, έως ότου φθάσουν από το σπίτι στον τόπο της εργασίας τους, γεγονός που τους εκθέτει σε αυτονόητους κινδύνους.

Υπό το φως αυτών των δεδομένων εισηγήθηκα στα μέλη του ΔΣ και αυτά ομόφωνα αποδέχθηκαν να αποσυρθεί και το προσωπικό ασφαλείας από τα γραφεία μας, για όσο ισχύουν τα περιοριστικά μέτρα προστασίας από την πανδημία. Κρίναμε ότι προέχει η προστασία της υγείας και της ζωής των υπαλλήλων μας και όλα τα άλλα έπονται. Κρίναμε ότι σε καταστάσεις ανάγκης όπως είναι αυτές που αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική κοινωνία και η ελληνική Πολιτεία οφείλουν όσοι έχουν την ευθύνη και για άλλα πρόσωπα να σταθμίζουν πολύ προσεκτικά τις εκάστοτε προτεραιότητες.

Κρίναμε λοιπόν ότι απόλυτη προτεραιότητά μας στις σημερινές συνθήκες είναι να προφυλάξουμε τους ανθρώπους μας, έστω κι αν αυτό συνεπάγεται ορισμένα προβλήματα για την πλήρως εύρυθμη λειτουργία του ΕΚΚ. Και κρίναμε τέλος ότι στις πολύ δύσκολες ώρες που όλοι σήμερα περνούμε, οφείλουν να επιδείξουν κατανόηση και εκείνοι που επείγονται για την διεκπεραίωση των προσωπικών τους υποθέσεων, την ίδια ώρα που διακυβεύονται πολύ σοβαρότερα ζητήματα και γύρω μας πεθαίνουν άνθρωποι.

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ του ΕΚΚΠάνος Λουκάκος


Ερώτηση στη Βουλή προς την Υπουργό Πολιτισμού γύρω από το ίδιο θέμα έκανε και η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Ολγα Κεφαλογιάννη, τονίζοντας και αυτή πως σε χώρες όπως η Γερμανία, η Ιταλία και η Βρετανία έχουν ήδη λάβει ειδικά μέτρα σημαντικής οικονομικής ενίσχυσης για τους καλλιτέχνες και τους επαγγελματίες στον χώρο του θεάματος, ρωτώντας για τα μέτρα που λαμβάνονται από τους αρμόδιους φορείς στο εσωτερικό για τη στήριξη των Ελλήνων καλλιτεχνών αλλά και τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζει το κράτος να στηρίξει τη βιωσιμότητα των χώρων θεάματος και ψυχαγωγίας.

«Η συνεισφορά του Πολιτισμού και σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία είναι ανεκτίμητη για τη διατήρηση της ψυχικής και πνευματικής υγείας των πολιτών» δηλώνει η πρώην Υπουργός επισημαίνοντας, όμως, πως παρ’ όλα αυτά «ο καλλιτεχνικός χώρος πλήττεται σοβαρά από τις επικρατούσες συνθήκες που επιβάλλουν, ορθώς, την απαγόρευση οποιασδήποτε συνάθροισης κοινού, "παγώνοντας" έτσι όλα τα είδη καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, για άγνωστο χρονικό διάστημα, καθώς είναι, εύλογα, αδύνατος ο προσδιορισμός της λήξης των περιοριστικών μέτρων που αφορούν τις συναθροίσεις κοινού σε κλειστούς ή ανοιχτούς χώρους».


Kοινή επιστολή συνυπέγραψαν η ΠΑΚΤ, ο ΣΑΠΟΕ και η ΕΣΠΕΚ προς το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Τη διαβάζετε παρακάτω αυτούσια.

Αγαπητέ κύριε Πρόεδρε, Αγαπητές κυρίες και κύριοι,

Αρχικά να σας μεταφέρουμε τις ευχές μας για υγεία σε όλους. Με την επιστολή μας αυτή θα θέλαμε να σας καταθέσουμε τις ανησυχίες μας σχετικά με την στάση λειτουργίας που παρατηρείται εδώ και 2 εβδομάδες των Υπηρεσιών του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και ταυτόχρονα τις σκέψεις αλλά και προτάσεις μας για να ξεπεράσουμε το πρόβλημα που έχει προκύψει λόγω του κορωνοϊού.

Συγκεκριμένα, όπως μας ενημερώνουν τα μέλη μας,διαπιστώνουμε ότι δεν λειτουργεί καν το πρωτόκολλο του οργανισμού, υπάρχει στάση πληρωμών (!) ενώ τα mail μας παραμένουν αναπάντητα και είναι αδύνατον να επικοινωνήσουμε με τους υπαλλήλους του οργανισμού, δεδομένου ότι στα τηλέφωνα δεν απαντάει κανείς. Το Δ.Σ. δεν συνεδριάζει αν και μπορούν να γίνουν τηλε-συνεδριάσεις όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλους τους δημόσιους οργανισμούς και στις επιχειρήσεις. Ακόμη δεν έχει εκδοθεί το σχετικό ΦΕΚ για τον διορισμό του Γενικού Διευθυντή που έχετε ήδη επιλέξει.

Η διαπίστωση αυτή εγείρει πολύ σοβαρά ερωτήματα για το πώς προτίθεται ο βασικός κινηματογραφικός οργανισμός της χώρας να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της πρωτόγνωρης κατάστασης που ζούμε, και τι θέση θα επιλέξει να κρατήσει απέναντι στο σύνολο της ελληνικής κινηματογραφίας, για τον συντονισμό και προστασία της οποίας είναι νομικά, και φυσικά ηθικά, υπεύθυνο.Σημειώνεται εδώ ότι η μέχρι σήμερα στάση αυτή του ΕΚΚ έρχεται σε πλήρη αντίθεση με άλλους σχετικούς οργανισμούς της χώρας (όπως το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αλλά και η ΕΡΤ) και αποτελεί λαμπρή εξαίρεση πανευρωπαϊκά, την ώρα που άλλα κέντρα κινηματογράφου χωρών που πλήττονται περισσότερο ημών από τον ιό, αλλά και οι ευρωπαϊκοί οργανισμοί (CreativeEurope, Eurimages κλπ) εργάζονται πυρετωδώς και με δημιουργικότητα προκειμένου να βρουν τρόπους να στηρίξουν τους επαγγελματίες κινηματογραφιστές ώστε να βγουν όσο το δυνατόν αλώβητοι από αυτή την κρίση. Στο τέλος της επιστολής θα δείτε μερικά links των Ευρωπαϊκών Οργανισμών και τα μέτρα που παίρνουν.

Δεδομένου ότι ο κινηματογραφικός χώρος ήταν ήδη σε δεινή κατάσταση λόγω των 48 και πλέον μηνών συνεχών διοικητικών ανακατατάξεων του ΕΚΚ που το οδήγησαν σε απραξία και ακυβερνησία με ανυπολόγιστες καθυστερήσεις, είναι προφανές ότι δεν θα αντέξει και αυτό το τελευταίο χτύπημα. Να σημειωθεί εδώ ότι δεν έχει επιδειχθεί ενδιαφέρον ή επικοινωνία εκ μέρους του ΕΚΚ ούτε για τις ταινίες οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη και άρα είναι οι πρώτες πληγείσες από την κατάσταση και θα χρειαστούν μία παραπάνω μέριμνα για την αντιμετώπιση τους.

Με δεδομένες τις δυνατότητες της τεχνολογίας και της εξ αποστάσεως εργασίας που όλοι –οι υπόλοιποι -λίγο πολύ εξασκούσαμε ούτως ή άλλως, τώρα παραδόξως βρισκόμαστε στην «ευχάριστη»θέση να έχουμε τον χρόνο να τακτοποιήσουμε με ησυχία της εκκρεμότητές μας, καθώς και να σχεδιάσουμε το μέλλον με την ησυχία που η καθημερινότητα δεν θα μας επέτρεπε. Και αυτό ακριβώς ζητάμε να κάνει και το ΕΚΚ. Συγκεκριμένα, οι προτάσεις μας έχουν δύο πυλώνες. Ο πρώτος πυλώνας αφορά

Στην τακτοποίηση όλων των εκκρεμοτήτων που ταλαιπωρούν τους παραγωγούς από το 2018 που ξεκίνησε η παρατεταμένη περίοδος καθυστερήσεων, και την εξέταση θεμάτων που εκκρεμούσαν από το ΔΣ που έχει σταματήσει να συνεδριάζει, όπως οριστικοί φάκελοι παραγωγής για τελική έγκριση προς υπογραφή συμβάσεων, εγκρίσεις πληρωμών ταινιών που βρίσκονται σε εξέλιξη, έγκριση απολογισμών, τακτοποίηση οικονομικών οφειλών και γενικά εξέταση και αποφάσεις όλων των εκκρεμούντων θεμάτων για να τελειώσει οριστικά η κληρονομιά των καθυστερήσεων των τελευταίων χρόνων. Ταυτόχρονα, εξέταση των σεναρίων και των σχεδίων παραγωγής που έχουν κατατεθεί και εκκρεμούν απαντήσεις από το 2018. Ιδιαίτερη μνεία θα γίνει εδώ στα σχέδια προς ανάπτυξη που εκκρεμούν από το 2018 και τα οποία έχουν εξεταστεί από την αρμόδια επιτροπή από τον Φεβρουάριο του 2019, οπότε και οι σκηνοθέτες και οι παραγωγοί κλήθηκαν σε συνεντεύξεις, αλλά το ΔΣ δεν τα έχει ακόμη εγκρίνει.

Στην εξόφληση όλων των τιμολογίων και οικονομικών εκκρεμοτήτων. Ο δεύτερος πυλώνας αφορά στα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν για να προστατευθεί η ελληνική κινηματογραφία και να μπορέσει να αντιμετωπίσει το αλλαγμένο τοπίο στο οποίο θα βρεθούμε όλοι μας όταν επανέλθει κάποιου είδους κανονικότητα.Συγκεκριμένα:

Προφανή μέτρα που έχουν λάβει αντίστοιχα κέντρα είναι έκτακτες χρηματοδοτήσεις στις παραγωγές που βρίσκονται σε προετοιμασία, εν μέσω γυρισμάτων ή σε μοντάζ και postproduction, παραγωγές δηλαδή οι οποίες βρίσκονται οικονομικά εκτεθειμένες, με ανοικτές υποχρεώσεις απέναντι σε εταιρίες και εργαζόμενους τιςοποίες αδυνατούν βεβαίως να καλύψουν χωρίς την παροχή ταμειακής ροής. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι άλλα κέντρα κινηματογράφου, όπως και το CreativeEuropeκαι το Eurimages, θα αλλάξουν άμεσα τον τρόπο χρηματοδότησής τους αυξάνοντας σημαντικά τις προκαταβολές και μειώνοντας στο απολύτως αναγκαίο τις τελευταίες δόσεις χρηματοδότησης.

Επιπλέον, εδώ τονίζεται και πάλι η σημασία της ανάπτυξης σχεδίων (development) που είναι το πλέον βασικό εργαλείο των παραγωγών για το μέλλον και που είναι σαφώς αυτό στο οποίο πρέπει να δοθεί βάση την συγκεκριμένη στιγμή. Κάτι τέτοιο θα στηρίξει τόσο τους σεναριογράφους, σκηνοθέτες και παραγωγούς, ενώ θα διασφαλίσει ότι η μετάβαση σε μια κανονική κατάσταση θα γίνει όσο πιο ομαλά γίνεται.Ζητάμε την άμεση ανταπόκρισή σας και την ανάληψη πρωτοβουλιών εσωτερικά αλλά και προς το Υπουργείο Πολιτισμού.

Με εκτίμησηΤο Δ.Σ. του ΣΑΠΟΕΤο Δ.Σ. της ΠΑΚΤΤο Δ.Σ. της ΕΣΠΕΚ


Διαβάστε ακόμη: Ποια επαγγέλματα σχετικά με το σινεμά συμπεριλαμβάνονται στη λίστα όσων θα λάβουν τα μέτρα στήριξης