Φεστιβάλ / Βραβεία

«Οι Φύλακες του Γαλαξία» στα Οσκαρ;

στα 10

Τα χολιγουντιανά μπλοκμπάστερ δεν έχουν ιδιαίτερα καλή σχέση με τις μεγάλες κατηγορίες των βραβείων. Θα μπορούσε η ταινία της Marvel να αλλάξει αυτή την παράδοση;

«Οι Φύλακες του Γαλαξία» στα Οσκαρ;
Δώστε μου το Οσκαρ, ή....

Μπορεί το πιο παράξενο superhero movie της χρονιάς να κέρδισε την καρδιά των θεατών και τους επαίνους των κριτικών καθώς αρνήθηκε να ακολουθήσει τα κλισέ και ανέβασε τον πήχη του κινηματογραφικού σουρεαλισμού μερικά σημεία πιο ψηλά, όμως ακόμη και οι πιο ένθερμοι υποστηρικτές του δεν θα φαντάζονταν ότι θα μπορούσε να φτάσει σε μια από τις μεγάλες κατηγορίες των «σοβαρών» βραβείων.

Ομως η ένωση των σεναριογράφων του Χόλιγουντ που χθες ανακοίνωσε τις φετινές υποψηφιότητες της συμπεριέλαβε το σενάριο του φιλμ ανάμεσα στα πέντε υποψήφια στην κατηγορία διασκευασμένου σεναρίου, σε μια έκπληξη που δεν μπορούμε παρά να βρούμε ευχάριστη!

Ετσι το φιλμ του Τζέιμς Γκαν φιγουράρει ανάμεσα στο «Κορίτσι που Εξαφανίστηκε», το «Wild», το «American Sniper» και το «Παιχνίδι της Μίμησης» στην λίστα του Writer's Guild of America, δίνοντάς του πόντους στην Οσκαρική κούρσα και κάνοντας το ένα ενδιαφέρον outsider. Προφανώς ακόμη και τώρα, το πλασαρισμά του στην πεντάδα των Οσκαρ μοιάζει σαν κάτι ελαφρώς απίθανο, αλλά όχι όμως κι εντελώς αδύνατον να συμβεί.

Στην κατηγορία του πρωτότυπου σεναρίου, τα μέλη του WGA πρότειναν το «Boyhood», το «Foxcatcher», το «Ξενοδοχείο Grand Budapest»l, το «Nightcrawler», και το «Whiplash».

Σημειώστε εδώ ότι παρ ότι το WGA έχουν προτείνει το «Whiplash» στην κατηγορία του πρωτότυπου σεναρίου, η ακαδημία εξακολουθεί να μην έχει αποφασίσει αν ανήκει σε αυτή την κατηγορία, η στην κατηγορία του διασκευασμένου σεναρίου, αφού ο Ντέμιεν Σαζέλ είχε γυρισει μια από τις σκηνές του φιλμ σαν μικρού μήκους η οποία μάλιστα προβλήθηκε και βραβεύτηκε στο Sundance.

Ετσι τώρα η Ακαδημία θεωρεί ότι οι χαρακτήρες και το στόρι βασίζονται σε προϋπάρχον υλικό και σύμφωνα με τους κανόνες της, αυτό τοποθετεί την πιθανή υποψηφιότητα της ταινίας, στην κατηγορία του διασκευασμένου σεναρίου, κάτι που δεν θέλουν οι παραγωγοί κι ο σκηνοθέτης της.

Τέλος στην κατηγορία του καλύτερου σεναρίου για ντοκιμαντέρ, το WGA έφερε στην λίστα του τα «Finding Vivian Maier», «The Internet’s Own Boy: The Story of Aaron Swartz», «Last Days in Vietnam» και «Red Army».

Διαβάστε ακόμη: