Το Σινικό Τείχος θεωρείται ένα από τα 7 θαύματα του κόσμου - το μόνο κατασκεύασμα του ανθρώπου που φαίνεται από το διάστημα. Η κινηματογραφική υπερπαραγωγή της ιστορίας του δε θα μπορούσε να είναι κάτι λιγότερο.
H πρώτη αγγλόφωνη παραγωγή του πιο σπουδαίου εν ζωή Κινέζου σκηνοθέτη, Ζανγκ Γιμού («Ηρωας», «Ιπτάμενα Στιλέτα», «Η Μεγάλη Επιστροφή»), έχει πρωταγωνιστή τον Ματ Ντέιμον, μάς επιστρέφει στην Κίνα του 1100 μ.Χ. (την περίοδο της δυναστείας των Σονγκ) και αφηγείται την ιστορία ενός δυτικού μισθοφόρου τυχοδιώκτη, ο οποίος μαζί με τον συμπολεμιστή του (τον οποίο ερμηνεύει ο Πέδρο Πασκάλ του «Game of Thrones»), αναζητούν πυρίτιδα, αιχμαλωτίζονται και φυλακίζονται στο Σινικό Τείχος. Εκεί όμως έρχονται αντιμέτωποι με τον πραγματικό λόγο για τον οποίο αυτό το μεγαλείωδες έργο κατασκευάστηκε: σύμφωνα με το θρύλο, τα μυθικά τέρατα «Τάο Τέι» ξυπνούν από το λήθαργό τους κάθε 60 χρόνια και εξορμούν από το Ορος του Νεφρίτη με σκοπό να τραφούν με ανθρώπους. Το Τείχος είναι το μόνο που μπορεί να σταματήσει για λίγο την επιδρομή τους. Οι δύο μισθοφόροι θα ενώσουν δυνάμεις με τον κινέζικο στρατό για την υπεράσπιση του Τείχους και της ανθρωπότητας, δοκιμάζοντας τα όρια της αυτοθυσίας και του ηρωισμού τους.
Δείτε ακόμη: Το «The Great Wall» του Ζανγκ Γιμού θα είναι επικό. Το ίδιο είναι και το νέο... 9λεπτο τρέιλερ του
«Είναι ιστορική ταινία φαντασίας» εξηγεί ο πρωταγωνιστής, Ματ Ντέιμον. «Οπως στο "Game of Thrones" νομίζεις πως είσαι κάπου στο Μεσαίωνα, έτσι και με αυτή την ταινία, το Σινικό Τείχος δεν είναι αυτό που ξέρουμε. Η ταινία επικεντρώνεται στην ιδέα πως το Τείχος φτιάχτηκε για να υπερασπίσει τη Βόρεια Κίνα από τα μυθικά τέρατα Τάο Τέι που μοιάζουν με αμάλγαμα δράκου, γρύπα και αρκούδας κι επιτίθενται σε ορδές. Για να τα αντιμετωπίσουν οι Κινέζοι έχουν συγκεντρώσει ομάδες επίλεκτων πολεμιστών που, από γεννησιμιού τους, έχουν εκπαιδευτεί για να υπερασπίζονται την πατρίδα τους και απαρτίζουν το Ανώνυμο Τάγμα...»
H ταινία κυκλοφορεί στις αίθουσες από την Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου από τη UIP.
«Είναι μία συμβολική αντιπολεμική ταινία. Το τέρας είναι ο άνθρωπος»
Ο Ζανγκ Γιμού, ο οποίος υπέγραψε και τις τελετές έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου (2008), θέλησε να γυρίσει αυτή την ταινία γιατί θεωρεί το Σινικό Τείχος το υπέρτατο εθνικό σύμβολο της Κίνας. «Το Σινικό Τείχος αναφέρεται στους στίχους του Εθνικού μας Υμνου. Συμβολίζει το έθνος, τη χώρα και την ιστορία μας. Είναι συνώνυμο του εθνικού πνεύματος της Κίνας. Στην ταινία συμβολίζει την ειρήνη και το εθνικό πνεύμα. Το δικό μας σενάριο παρουσιάζει την εκδοχή πως το Σινικό Τείχος κατασκευάστηκε για να προστατέψει την πατρίδα μας από τους εισβολείς. Υπό αυτήν την έννοια, δεν έχει διαφορά αν ο εισβολέας είναι άνθρωπος ή τέρας. Είναι μια ταινία για την κινέζικη ιστορία και τον πολιτισμό μας.»
Σύμφωνα με το σκηνοθέτη, το τέρας συμβολίζει την ανθρώπινη απληστία. «Τα Τάο Τέι είναι αρχαία τέρατα που γεννήθηκαν από την απληστία του ανθρώπου. Είναι αδηφάγα και αποτελούν, σύμφωνα με το θρύλο, το μεγαλύτερο εχθρό του ανθρώπου. Κι επειδή ο θρύλος γεννά πληθώρα ερωτημάτων όπως «ποιο είναι το αδύνατο σημείο τους, πόσα χρόνια μάχονται οι άνθρωποι εναντίον τους, πώς επιβιώνουν και πώς πεθαίνουν αυτά τα τέρατα», η ταινία αυτή διαφέρει από όλες τις άλλες του είδους. Με εξαίρεση τα μυθικά τέρατα, όλη η υπόλοιπη ιστορία έχει να κάνει με «κανονικούς» ανθρώπους, χωρίς υπερφυσικές δυνάμεις. Το Σινικό Τείχος είναι κάτι που υπάρχει, κάτι που κατασκευάστηκε. Σε αυτό το ρεαλιστικό πλαίσιο κατασκευάσαμε κι εμείς τα όπλα που χρησιμοποιούνται στην ταινία και χορογραφήσαμε τη δράση...»
Συνεργασία Χόλιγουντ & Κίνας
Η ταινία αποτελεί ένα στοίχημα: τη συνεργασία Δύσης και Κίνας σε κινηματογραφικές υπερπαραγωγές. Για αυτό και οι αμερικανοί πρωταγωνιστές που συμπράτους με τους Κινέζους σταρ, για αυτό και το σενάριο γράφτηκε από αμερικανούς σεναριογράφους με την επίβλεψη, τη συμβουλή και την καθοδήγηση του Ζανγκ Γιμού, ο οποίος έδινε την κινεζική οπτική. Οι σεναριογράφοι που επιστρατεύθηκαν για αυτό τον άθλο ήταν οι Κάρλο Μπερνάρντ και Νταγκ Μίρο («Prince of Persia», «The Sorcerer’s Apprentice») και ο Τόνι Γκίλροϊ («Τριλογία του Bourne»), οι οποίοι με τη σειρά τους βασίστηκαν στην ιστορία που έχτισαν οι Μαξ Μπρουκς («World War Z»), Εντουαρντ Ζβικ και Μάρσαλ Χέρσκοβιτζ («Ο Τελευταίος Σαμουράι»).
Ματ Ντέιμον & Γουίλεμ Νταφό: «μεγάλη τιμή για όλους μας»
Ο Ματ Ντέιμον το είχε δηλώσει εξ αρχής: θα έκανε τα πάντα για να συνεργαστεί με τον Ζανγκ Γιμού, τον οποίο θεωρεί έναν από τους μεγαλύτερους εν ζωή σκηνοθέτες: «Ο Ζανγκ Γιμού είναι ένας από τους μεγαλύτερους δημιουργούς του πλανήτη. Ζωγραφίζει εικόνες, όπως κανείς άλλος. Ο τρόπος που χρησιμοποιεί τα χρώματα, το μέγεθος στο οποίο φτάνει το τελικό αποτέλεσμα… Βλέπεις μια ταινία του και δε χρειάζεται να δεις το όνομά του. Φαίνεται πως την υπογράφει εκείνος. Ηθελα πολύ καιρό τώρα να δουλέψω μαζί του. Επιτέλους τα καταφέραμε. Μεγάλη τιμή για όλους μας.»
Ο Γουίλεμ Νταφό προσθέτει την πολιτική διάσταση της ταινίας: «Ενα από τα πολύ καλά στοιχεία αυτής της ταινίας, εκτός του ότι είναι μια πολύ καλή περιπέτεια φαντασίας, είναι ο τρόπος που αποτυπώνει τις πολιτισμικές διαφορές Ανατολής και Δύσης και τα κίνητρα πίσω από τις πράξεις κάθε λαού.»
Μεγαλύτερη πρόκληση στα γυρίσματα: η γλώσσα!
Η σύμπραξη Δύσης-Ανατολής αποδείχθηκε περιπετειώδης - σ' ένα γύρισμα που ο χρόνος είναι χρήμα και οι επικές, μεγαλόπνοες σκηνές απαιτούν προσοχή, ταχύτητα και άψογο συντονισμό ανάμεσα στο πληθωρικό συνεργείο και τους εκατοντάδες ηθοποιούς. Κι αυτό γιατί η επικοινωνία είναι το παν και πώς να επικοινωνήσεις αν δεν μιλάς την ίδια γλώσσα; Ο Γιμού χρησιμοποιούσε 100 μεταφραστές για να συνομιλεί με τους Αμερικανούς συντελεστές κι εκείνοι αντίστοιχα ανταποκρίνονταν.
Για τις απαιτήσεις της προπαραγωγής, οι Κινέζοι ηθοποιοί έμαθαν αγγλικά για να καταλαβαίνουν ακριβώς τι λένε. Παράδειγμα, η 28χρονη ηθοποιός Τζινγκ Τιάν, η οποία πήγε στην Αμερική για να σπουδάσει και να κάνει πρακτική στη γλώσσα (μελετούσε 12 ώρες ημερησίως!). Ο Αντι Λάου, διάσημος Κινέζος ηθοποιός και επί δεκαετία συνεργάτης του Ζανγκ Γιμού, χρειάστηκε δύο εβδομάδες προκειμένου να εξοικειωθεί με το –γραμμένο στα αγγλικά- σενάριο και άλλες δύο για να μάθει το ρόλο του. «Πρόκειται για Χολιγουντιανή παραγωγή και ο Γιμού έκανε μοναδική δουλειά. καθώς είναι εξαιρετικά δύσκολο να αναπαρασταθεί κινηματογραφικά η κινεζική παράδοση. Είναι δύσκολο για εμάς να βρούμε την ισορροπία. Ετσι ο Γιμού βρήκε το δικό του τρόπο να αποτυπώσει κινηματογραφικά την κινεζική παράδοση χρησιμοποιώντας τεχνικές που χρησιμοποιούν οι Δυτικοί κινηματογραφιστές.»
Η πιο ακριβή παραγωγή στην Ιστορία του Κινεζικού Κινηματογράφου
Η ταινία είναι η πιο ακριβή και μεγάλη παραγωγή που έχει ποτέ γυριστεί στην Κίνα. Τα γυρίσματα κράτησαν 5 μήνες και πραγματοποιήθηκαν εξ’ ολοκλήρου στην Κίνα. Τα πάντα κατασκευάστηκαν από την αρχή ώστε να είναι όσο πιο αληθοφανές γίνεται το τελικό αποτέλεσμα. Ειδικότερα, το Σινικό Τείχος της ταινίας (ως σκηνικό) εκτείνεται σε ένα τετραγωνικό χιλιόμετρο και έχουν χρησιμοποιηθεί 200 χιλιάδες τούβλα για το εξωτερικό του. Το υπόλοιπο Τείχος δημιουργήθηκε από ειδικά εφέ. Πάνω από 500 άτομα δούλεψαν ως κομπάρσοι, με τον υπόλοιπο στρατό να είναι ψηφιακός. Τα αμέτρητα Τάο Τέι δε, δημιουργήθηκαν εξαρχής ψηφιακά.
Τα τέρατα «Τάο Τέι»
Κατά την έρευνα για τη συγγραφή του σεναρίου, οι σεναριογράφοι ανακάλυψαν τον κινέζικο θρύλο για τα τέρατα Τάο Τέι. Σε ένα κινέζικο βιβλίο φαντασίας που χρονολογείται 2500 χρόνια πριν, όπου γίνεται αναφορά σε διάφορα είδη τεράτων, τα Τάο Τέι περιγράφονται τόσο αδηφάγα που, σύμφωνα με το θρύλο, όταν δεν έχουν πλέον ανθρώπους να φάνε, αλληλοκατασπαράσσονται. Αναλυτικότερα, ο Κινέζικος Δράκος (αναφέρει η παράδοση) είχε εννέα γιούς, ένας εκ των οποίων ήταν το αδηφάγο Τάο Τέι. Στην ταινία υπάρχουν χιλιάδες και χωρίζονται σε τρία είδη. Οι Κηφήνες που είναι οι πρώτοι που επιτίθενται ακολουθώντας τις διαταγές της Βασίλισσά τους, οι υπερμεγέθεις Ιππότες, η προσωπική φρουρά της Βασίλισσας που αποστολή τους είναι να την προστατεύουν και η Βασίλισσα που είναι η αρχηγός των Τάο Τέι και δίχως εκείνη τα Τάο Τέι δε σκέφτονται και τελικά εξολοθρεύονται, αφού πρώτα παγώσουν.
Το Ανώνυμο Τάγμα
Το Ανώνυμο Τάγμα αποτελείται από αμέτρητους στρατιώτες, χωρισμένους σε πέντε αυτοδιοίκητα επιμέρους σώματα, καθένα εκ των οποίων έχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες και διαφορετικό χρώμα στολής (πράγμα που έχει να κάνει με την κινεζική παράδοση που θέλει διαφορετικά χρώματα για διαφορετικά στρατιωτικά σώματα). «Το Σώμα των Αετών» είναι ντυμένο στα κόκκινα και είναι οι τοξότες του Τάγματος που εκτός από τα κλασικά τόξα εκτοξεύουν και ειδικά, υπερμεγέθη που φτάνουν πολύ μακριά με τεράστια ταχύτητα. «Το Σώμα της Τίγρης» αποτελείται από μηχανικούς, οι οποίοι είναι ντυμένοι στα χρυσά και εξασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία του Τάγματος. «Το Σώμα της Αρκούδας» είναι το πιο άγριο και αυτό που έχει και τις μεγαλύτερες απώλειες. «Το Σώμα του Ελαφιού» είναι το ιππικό και το πεζικό του Τάγματος. Είναι η οπισθοφυλακή του. Τέλος «το Σώμα των Γερανών», αποτελείται από γυναίκες ντυμένες στα μπλε ώστε να μη φαίνονται όταν εφορμούν από ψηλά με τις λόγχες τους.
H ταινία κυκλοφορεί στις αίθουσες από την Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου από τη UIP.
Απολαύστε το trailer:
Διαβάστε και δείτε περισσότερα: Το «The Great Wall» του Ζανγκ Γιμού θα είναι επικό. Το ίδιο είναι και το νέο... 9λεπτο τρέιλερ του