Οσο δεν μπορούμε να πάμε σινεμά, δεν σταματάμε να βλέπουμε ταινίες (και σειρές). Και επιλέγουμε για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς
O Χρυσοθήρας (The Gold Rush) του Τσαρλς Τσάπλιν, 1925
Ο Σαρλό καταφθάνει στην Αλάσκα προς αναζήτηση χρυσού και εκεί μπλέκει με διάφορους άγριους τύπους σε μία σειρά από ξεκαρδιστικές περιπέτειες, ενώ συναντά τον έρωτα στο πρόσωπο της όμορφης Τζόρτζια. Κοινωνικό σχόλιο και κωμικό γουέστερν μαζί, μια από τις πιο αστείες, τρυφερές, ρομαντικές και ρεαλιστικές ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ. Ελεύθερη δικαιωμάτων από την έναρξη του 2021, τη βλέπετε παραπάνω περισσότερες από μια φορές. Κάνει καλό στην υγεία.
Το Μέλλον (L'Avenir) της Μια Χάνσεν-Λαβ
Η Ναταλί είναι μία 50χρονη καθηγήτρια Φιλοσοφίας σε Λύκειο του Παρισιού. Παντρεμένη 25 χρόνια με τον συνομήλικό της Χάινς, επίσης καθηγητή, μητέρα δύο μεγάλων πλέον παιδιών, κόρη μίας 70χρονης καταθλιπτικής, ολομόναχης, τρεις φορές χωρισμένης, πάλαι ποτέ ωραίας γυναίκας. Η Ναταλί είναι μία γυναίκα της σκέψης, του στοχασμού, του πνεύματος, για αυτό την αγαπούν οι μαθητές της - οι σύχρονοι και οι παλιότεροι. Σ' αυτό συμφωνούσαν πάντα με τον άντρα της, συμφοιτητές, συνωμότες, διαλογιστές. Περιουσία τους τα βιβλία τους, οι συζητήσεις τους, οι ιδεολογίες τους που άλλαξαν με τα χρόνια και την ωριμότητα της συνειδητοποίησης. Για αυτό κι όταν ο Χάινς της ανακοινώνει ότι την εγκαταλείπει για μία άλλη γυναίκα, η Ναταλί πέφτει από τα σύννεφα. Η πραγματική ζωή θα έπρεπε να είναι δεδομένη, σταθερή. Υπάρχουν τόσοι άλλοι προβληματισμοί στο κεφάλι τους, τώρα πρέπει να αλλάξουν και τα δεδομένα; Στα μισά της διαδρομής; Και τι επιφυλλάσσει «Το Μέλλον» όταν βρίσκεσαι στα μισά; Η Ιζαμπέλ Ιπέρ αντιμέτωπη με την πραγματικότητα που απέχει πολύ από τη φιλοσοφία της στην ταινία της Μια Χάνσεν-Λαβ που κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου το 2016. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Μέλλον».
Η ταινία προβάλλεται στις 22.00 στην ΕΡΤ2
Μια Φορα κι Εναν Καιρό... Ηταν ο Ανθρωπος
Η ιστορική σειρά που μεγάλωσε γενιές και γενιές μικρών τηλεθεατών. Σε νέες, ψηφιακά επεξεργασμένες κόπιες, αλλά την ίδια ανυπέρβλητη ηχογράφηση με τις αξέχαστες φωνές του Μηνά Χατζησάβα, του Σοφοκλή Πέππα, του Βασίλη Καϊλα, της Ανέττας Παπαθανασίου και άλλων σπουδαίων ηθοποιών. Και μέσα σε όλα αυτά η ζωή…Από τον εγκέφαλο, την καρδιά και τους λεμφαδένες μέχρι το δέρμα και τα οστά, κάθε επεισόδιο περιγράφει και ένα διαφορετικό όργανο ή σύστημα μέσα στο ανθρώπινο σώμα αλλά και πώς επηρεάζεται αυτό από το περιβάλλον. Ο Μαέστρο, ο εγκέφαλος δίνει τις εντολές, οι ορμόνες τις μεταφέρουν, τα ένζυμα χτίζουν και προστατεύουν, οι στρατιώτες είναι έτοιμοι για μάχη και «οι κακοί», οι ιοί και μικρόβια, παραμονεύουν συνεχώς. Δεν χάνεται με τίποτα.
Τα 15 επεισόδια της σειράς είναι διαθέσιμα στο ERTFlix
Η Κέιτ Παίζει την Κριστίν (Kate Plays Christine) του Ρόμπερτ Γκριν
Το 1974, η παρουσιάστρια Κριστίν Τσάμπακ αυτοκτόνησε σε ζωντανή μετάδοση σ’ ένα τηλεοπτικό στούντιο ειδήσεων στη Σαρασότα της Φλόριντας. Το συμβάν αυτό, η πρώτη αυτοκτονία στην ιστορία που προβλήθηκε στην τηλεόραση, αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης για την ταινία Το δίκτυο του Σίντνι Λουμέτ, αλλά έχει πολλές πτυχές που παραμένουν λίγο πολύ άγνωστες. Σήμερα, η ηθοποιός Κέιτ Λιν Σέιλ υποδύεται την Κριστίν σε μια «στιλιζαρισμένη φτηνιάρικη σαπουνόπερα αισθητικής του ’70» που αφηγείται την ίδια ιστορία. Για να προετοιμαστεί για το ρόλο, η Κέιτ ταξιδεύει στη Σαρασότα για να διερευνήσει το μυστήριο πίσω από το τραγικό της τέλος.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Τα Θραύσματα μιας Γυναίκας του Κορνέλ Μούντρουτσο
Τοποθετημένο στη Βοστώνη, το φιλμ ακολουθεί την ιστορία ενός ζευγαριού που θα χάσει το παιδί του λίγα λεπτά μετά τη γέννησή του σε έναν σπιτικό τοκετό όπου κάτι θα πάει λάθος. Οι επόμενοι μήνες μετά από το τραγικό αυτό γεγονός θα φέρουν τον καθέναν από τους δύο τους στην δική του πορεία προς την συνειδητοποίηση και την αντιμετώπιση της απώλειας και θα δοκιμάσουν την σχέση τους με τρόπους όχι ακριβώς απροσδόκητους. Το γεγονός ότι υπάρχει μια έντονη ταξική διαφορά ανάμεσα στον εργατικής τάξης και πρώην εθισμενου σε ουσιες Σον και την καλής οικογενείας Μάρθα κι ότι η μητέρα της δεν συμπάθησε ποτέ τον σύζυγο της κόρης της αποτελεί αναμφίβολα έναν ακόμη αποσταθεροποιητικό παράγοντα σε αυτό που θα είναι μια δύσκολη πορεία μπροστά προς ένα αβέβαιο μέλλον. Διαβάστε την γνώμη του Flix για «Τα Θραύσματα μιας Γυναίκας».
Η ταινία προβάλλεται στο Netflix με ελληνικούς υπότιτλους.
Μεταίχμιο του Πάνου Καρκανεβάτου
Δύο αδέρφια, ο Στέλιος και ο Γιάννης, μεγαλώνουν σ’ ένα χωριό ορυχείων. Ο τόπος σκουριά και πέτρα, δονείται από υπόγειες εκρήξεις. Ο πατέρας, εργάτης στις στοές. Η μάνα έχει πεθάνει.Ο μεγάλος, ο Στέλιος, ανεξάρτητος, ενστικτώδης, παρορμητικός. Δεν τον χωρά ο τόπος. Φεύγει. Αργότερα λιποτακτεί από το στρατό, χάνεται στα νερά της λίμνης, πάνω στα σύνορα. Θεωρείται νεκρός. Ο μικρός, ο Γιάννης, εξαρτημένος από τον μεγάλο, φοβισμένος. Καταλήγει αρχιφύλακας στην αστυνομία, στην πόλη, «κρυμμένος» κάτω από τη στολή. Ανύπαρκτος. Ενα πλαστό ναυτικό φυλλάδιο στα χέρια ενός λαθρομετανάστη που συλλαμβάνει o Γιάννης: το όνομα του πατέρα, το χωριό… Η φωτογραφία καταχωρημένη στα κομπιούτερ της Ασφάλειας. Ο Στέλιος μπορεί να ζει. Mαρκόνης σε πλοία, αλλάζοντας ονόματα, ο Στέλιος παντού και πουθενά. Ο Γιάννης βγαίνει να τον ψάξει, παγιδεύει την Υπηρεσία, καταλήγει ο ίδιος παράνομος. Ο πατέρας έχει μείνει πίσω, σ’ έναν τόπο που ερημώνει, τα ορυχεία έχουν κλείσει. Τα ίχνη του Στέλιου οδηγούν τον Γιάννη σ’ έναν δικό του δρόμο, αυτονομείται, κρύβεται, ακολουθεί την καρδιά του, τ’ αφήνει όλα πίσω, χάνει την όποια ταυτότητά του και μένει ανοιχτός, εκτεθειμένος, ελεύθερος, συνειδητός απέναντι στο χάος. Στο μεταίχμιο. Το ντεμπούτο μυθοπλασίας του Πάνου Καρκανεβάτου, βραβευμένο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1994, με τους Αρη Λεμπεσόπουλο, Χρήστο Καλαβρούζο και Σταύρο Ζαλμά.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο ERTFlix
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς