Οσο δεν μπορούμε να πάμε σινεμά, δεν σταματάμε να βλέπουμε ταινίες (και σειρές). Και επιλέγουμε για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς
«H Επανάσταση Είμαστε Εμείς» («La rivoluzione siamo noi») της Ιλάρια Φρέτσια
Ταινία έναρξης του φεστιβάλ Cinema made in Italy που διοργανώνει η Ταινιοθήκη online. Το ντοκιμαντέρ παρακολουθεί το πώς η Ιταλία, το διάστημα 1967-197, μετατράπηκε σε κέντρο της διεθνούς εικαστικής πρωτοπορίας. Στη διάρκεια της ανήσυχης αυτής δεκαετίας, σπουδαίοι καλλιτέχνες όπως οι Μαρίνα Αμπράμοβιτς, Χέρμαν Νιτς, Γιόζεφ Μπόις αλλά και ο δικός μας Γιάννης Κουνέλλης πειραματίζονται ελεύθερα με μια προκλητική ματιά, δημιουργώντας μια τέχνη που αποτελεί έκφραση κοινωνικής και πολιτικής αλλαγής. Είναι η εποχή της arte povera, μιας τάσης νέων καλλιτεχνών να αμφισβητήσουν την εμπορικότητα της ζωγραφικής και της τέχνης γενικά, ενσωματώνοντας στα έργα τους «φτωχά» υλικά.
Η ταινία, μόνο για την ημέρα έναρξης του φεστιβάλ (Παρασκευή 12/2, από τις 12 το μεσημέρι έως τα μεσάνυχτα), θα προβάλλεται ελεύθερα για όλους. Στη συνέχεια όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να την παρακολουθήσουν με εισιτήριο. Από το Σάββατο 13/2 (στις 12 μ.μ.) θα είναι διαθέσιμες στο κοινό όλες οι ταινίες του Φεστιβάλ με εισιτήριο.
Διαβάστε εδώ όσα χρειάζεται να ξέρετε για το Cinema made in Italy που διαρκεί από την Παρασκευή 12 ως τη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου
«Ο Μισισιπής Καίγεται» του Αλαν Πάρκερ
Δυο πράκτορες του F.B.I., από δυο διαφορετικές γενιές και με διαφορετική προσέγγιση στον... νόμο, πηγαίνουν στον Μισισιπή για να διερευνήσουν την εξαφάνιση κάποιων ακτιβιστών ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Με πρωταγωνιστές τον Τζιν Χάκμαν και τον Γουίλεμ Νταφό, τόσο πίσω όσο το 1988, ο Αλαν Πάρκερ βασίστηκε στην πραγματική ιστορία του ρατσισμού στην Αμερική και σκηνοθέτησε ένα αιχμηρό, συναρπαστικό, αφοπλιστικό πολιτικό δράμα που βλέπεται με ακόμα μεγαλύτερο, ιστορικό, ενδιαφέρον τρεις δεκαετίες μετά.
Η ταινία προβάλλεται στην ΕΡΤ2 στις 23.00
«Heroes Don't Die» της Οντ Λεά Ραπάν
Οταν καποιος άγνωστος αναγνωρίζει στο πρόσωπό του έναν Σέρβο στρατιώτη που σκοτώθηκε την ημέρα των γενεθλίων του, ο Χοακίμ θα πειστεί ότι είναι η μετενσάρκωσηή του. Και αποφασισμένος να ανακαλύψει την αλήθεια θα πείσει την φίλη του Αλίς να ταξιδέψουν στη Βοσνία με ένα μικρό κινηματογραφικό συνεργείο για να ανακαλύψουν τα ίχνη της προηγούμενης ζωής του.
H ταινία προβάλλεται στο My French Film Festival που διαρκεί ακόμα μόνο 3 μέρες, μέχρι τις 15 Φεβουαρίου.
«Αυτή η Νύχτα Μένει» του Νίκου Παναγιωτόπουλου
Στο κατώφλι της νέας χιλιετίας, το 1999, μια φιλόδοξη νεαρή τραγουδίστρια εγκαταλείπει την επαρχία και ακολουθεί τ' όνειρό της στην Αθήνα, έτοιμη να το κατακτήσει ή να νικηθεί. Αθηνά Μαξίμου, Νίκος Κουρής, η μουσική και τα τραγούδια του Σταμάτη Κραουνάκη, σε μια από τις ωραιότερες ταινίες του Νίκου Παναγιωτόπουλου που μοιάζει να έγινε σ' έναν άλλο κόσμο, σε μια άλλη εποχή.
Η ταινία προβάλλεται στο Cosmote Cinema 3 στις 22.00
«Μαζί ή Τίποτα» (In the Fade, 2018) του Φατίχ Ακίν
Στο πλαίσιο του ειδικού αφιερώματος της Vodafone #ΜΕΤΗΣΟΦΙΑ, ταινίες με δυναμικές γυναίκες ηρωίδες.
Τίποτα δεν σταματά την Κάτια, την 35χρονη Γερμανίδα που παντρεύεται τον τουρκικής καταγωγής Νούρι, ακόμα και μέσα στη φυλακή. Εκείνος, πρώην έμπορος ουσιών αλλά τώρα αποφασισμένος να αλλάξει τη ζωή του, εκείνη φοιτήτρια ανθρωπολογίας που αψηφά την επικριτική της μητέρα, δεν ανταλλάζουν βέρες αλλά χαράζουν στα δάχτυλά τους τατουάζ - σύμβολα της δικής τους αιώνιας αγάπης και δέσμευσης. Εξι χρόνια μετά τους συναντάμε στη γειτονιά τους στο Kρόιτσμπεργκ - εκείνος δουλεύει στο φορολογικό γραφείο που έχει στήσει για να βοηθά τους Τούρκους μετανάστες, εκείνη φέρνει τον εξάχρονο γιο τους για να περάσει την μέρα με τον μπαμπά του. Μόνο που δε θα είναι μία συνηθισμένη μέρα για την οικογένειά τους. Μία βόμβα εκρήγνυται ακριβώς μπροστά από το γραφείο του Νούρι και η Κάτια χάνει τον σύντροφό της, το παιδί της και τη γη κάτω από τα πόδια της μέσα σε μια στιγμή. Η πραγματική όμως τραγωδία δεν έχει ακόμα ξεκινήσει. Γιατί το ωστικό κύμα που προκαλεί αυτή η έκρηξη έχει να κάνει με πολλά περισσότερα. Ποιος ευθύνεται; Γείτονες, media, φίλοι αλλά και οι ίδιοι οι γονείς τεντώνουν το δάχτυλο στο παρελθόν του Νούρι. Η αστυνομία ψάχνει ενόχους σε γνωστά ρατσιστικά μονοπάτια (ακόμα και το σκίτσο μιας γυναίκας που περιγράφει η Κάτια μεταφράζεται σε «ανατολικοευρωπαία»). Η πραγματικότητα όμως είναι ακόμα πιο ζοφερή: το χτύπημα ήταν εθνικιστικό, οι ένοχοι είναι Γερμανοί, και το νεοναζιστικό φασιστικό ρεύμα που δε δέχεται οποιαδήποτε διαφορετικότητα να συνυπάρχει, ηχηρά παρόν. Θα μπορέσει να επέλθει μία λύση μέσα από το δημοκρατικό δικαστικό σύστημα; Ή η αυτοδικία είναι ο μόνος δρόμος; Διαβάστε ολόκληρη την κριτική του Flix για το «Μαζί ή Τίποτα» του Φατίχ Ακίν.
Διαθέστιμο στην πλατφόρμα της Vodafone TV στο πλαίσιο του αφιερώματος #ΜΕΤΗΣΟΦΙΑ
«Τομάζο» («Tommaso») του Εϊμπελ Φεράρα
Ο Τομάζο είναι ένας αμερικάνος σκηνοθέτης που ζει στη Ρώμη με τη νεότερη γυναίκα του Νίκι και την τρίχρονη κόρη του ΝτίΝτι, σε μια νέα αρχή από μια ζωή που είχε σημαδευτεί από τον εθισμό του στην ηρωίνη και το κρακ, τις κραιπάλες και το δημιουργικό τέλμα. Ο Τομάζο τού τώρα, ζει μια εκ πρώτης όψεως ευτυχισμένη ζωή, κάνει μαθήματα ιταλικών, παραδίδει ερμηνευτικά σεμινάρια, συντονίζει τις συναντήσεις μιας ομάδας πρώην ναρκομανών, κάνει γιόγκα και παθιασμένο έρωτα στη γυναίκα του, δουλεύει το σενάριο της επόμενης ταινίας του.
Πάντα μοναδικός και απρόβλεπτος, ο Εϊμπελ Φεράρα τοποθετεί τον ηθοποιό-φετίχ του, Γουίλεμ Νταφό, σε μια μεταμοντέρνα ανάπλαση των δικών του ανασφαλειών και φόβων. Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτική του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στο Cinobo με ελληνικούς υπότιτλους
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς