Φεστιβάλ / Βραβεία

Είδαμε το «Wilde Salome» του Αλ Πατσίνο: ο χορός των εφτά πέπλων της Τζέσικα Τσαστέιν

στα 10

Ενα πορτρέτο του Οσκαρ Ουάιλντ, μια ανατομή του έργου του «Σαλώμη», μια ταινία για τον Αλ Πατσίνο. Μα πάνω απ όλα, η ανατολή της Τζέσικα Ταστέιν ως της επόμενης μεγάλης ηθοποιού του Χόλιγουντ

Είδαμε το «Wilde Salome» του Αλ Πατσίνο: ο χορός των εφτά πέπλων της Τζέσικα Τσαστέιν

Πιθανότατα κανείς δεν είχε καταλάβει, βλέποντας το «Δεντρο της Ζωής», γιατί ο Τέρενς Μάλικ διάλεξε την Τζέσικα Τσαστέιν για πρωταγωνίστρια του, ούτε γιατί η ηθοποιός είναι παρούσα σε μερικές από τις πιο αναμενόμενες ταινίες των επόμενων μηνών.

Το ταλέντο της δεν είχε φανεί στην χαοτική εικονολατρική ταινία του Μάλικ, αλλά έλαμψε με ξεχωριστή δύναμη στο «Wilde Salome» του Αλ Πατσίνο, ένα ιδιαίτερο, αλλά ακατάπαυστα απολαυστικό μείγμα σινεμά, θεάτρου, ναρκισσισμού και απόλυτης άρνησής του, από τον γηραιό σταρ.

Στα χνάρια του «Αναζητώντας τον Ριχάρδο», ο Πατσίνο καταπιάνεται εδώ με τη «Σαλώμη» του Οσκαρ Ουάιλντ και μαζί με τον μύθο και τη ζωή του ίδιου του συγγραφέα. Προκειμένου να εξερευνήσει το έργο, τη σημασία του αλλά και τα όριά του, αποφασίζει να ανεβάσει μια δραματοποιημένη ανάγνωση του στο Λος Αντζελες, να την κινηματογραφήσει όσο παίζεται, να γυρίσει μια «κινηματογραφική εκδοχή» του εκτός σκηνής και μαζί, ένα ντοκιμαντέρ για όλη αυτή την μπερδεμένη και ίσως συσίφεια προσπάθεια.

Κι αν κάτι σαν το παραπάνω, μοιάζει με το υλικό ενός ακατάληπτου μπερδέματος και συνταγή για αποτυχία, στα χέρια του Αλ, μεταμορφώνεται σε ένα κατά στιγμές συναρπαστικό ταξίδι στο έργο, την ζωή του Οσκαρ Ουάιλντ, αλλά κυρίως στον ίδιο τον Πατσίνο.

Σπάνια βλέπεις καλλιτέχνη να εκτίθεται με τέτοια άνεση μπροστά στην κάμερα, να αφήνει τις αδυναμίες και τις άσχημες στιγμές του να φανούν, να μην κόβει τις μη κολακευτικές σκηνές, ακόμη και να μασάει ένα σάντουιτς με αυγοσαλάτα με ανοιχτό το στόμα.

Στην διάρκεια του «Wilde Salome», θα δείτε τον Αλ να ταξιδεύει στην Ιρλανδία ή στο Παρίσι, να μιλά με τον εγγονό του Ουάιλντ, θα ακούσετε ανθρώπους σαν τον Τομ Στόπαρντ, τον Τόνι Κούσνερ, τον Γκορ Βιντάλ και, δυστυχώς, τον Μπονο, να λένε τις απόψεις τους για τον συγγραφέα.

Το πιο συναρπαστικό κομμάτι όμως είναι η κινηματογραφημένη εκδοχή της θεατρικής παράστασης, όχι εξ αιτίας του Αλ, που υποδύεται τον Ηρώδη με τρόπο που δυστυχώς, προκαλεί συχνά το γέλιο για τους λάθος λόγους, αλλά χάρη στην Τσαστέιν, που δίνει μια καθηλωτική ερμηνεία στον ρόλο της Σαλώμης κι αναδεικνύεται σε μια παρουσία απλά μαγνητική.

Ο μόνος τρόπος να το πιστέψετε, είναι να το δείτε...

Διαβάστε όσα είπε ο Αλ Πατσίνο στη συνέντευξη Τύπου στη Βενετία εδώ