Μια μέρα που σκόρπισε προς όλες τις κατευθύνσεις, με glam και με κοινωνικό προβληματισμό, καθώς η βροχή που για τέταρτη μέρα μουσκεύει την άμμο και τους φεστιβαλιστές, δεν λέει να σταματήσει.
Βρέχει στη φτωχογειτονιά, βρέχει διαρκώς και στα μάτια τού Χάρισον Φορντ που, ως ανεπανάληπτος Ιντιάνα Τζόουνς στο μεγάλο φινάλε του franchise, το «Ο Ιντιάνα Τζόουνς και ο Δίσκος του Πεπρωμένου», μοιάζει να είναι βαθιά συγκινημένος από την αναγνώριση που τού δείχνει όχι μόνο το κοινό, αλλά και οι συνάδελφοί του και οι δημοσιογράφοι. Το πρωί της Παρασκευής, η ομάδα του «Ιντι» έδωσε συνέντευξη Τύπου κι εκεί, δίπλα στον ακαταμάχητο Μαντς Μίκελσεν και στην τόσο οξυδερκή Φίμπι Γουόλερ-Μπριτζ, ο 80χρονος Χάρισον Φορντ βούρκωσε ακόμα μια φορά, προκαλώντας κύματα τρυφερότητας.
Διαβάστε εδώ την κριτική του Flix για την ταινία: Κάννες 2023: Ιντι, το παρελθόν σού ανήκει! (το παρόν, όχι τόσο...) Ο αποχαιρετισμός του Ιντιάνα Τζόουνς δεν θα μπορούσε να μην είναι συγκινητικός. Θα μπορούσε, όμως, να γίνει με καλύτερη ταινία.
Διαβάστε εδώ όσα συνέβησαν στη συνέντευξη Τύπου: Κάννες 2023: Οταν ο Χάρισον Φορντ βούρκωσε και σταμάτησε τη συνέντευξη Τύπου Με διαολεμένο χιούμορ (εφάμιλλο του Ιντι) αλλά κι ένα μεταδοτικό, μόνιμο βούρκωμα όταν μιλούσε για το πόσο αγαπά τη δουλειά του, ο Χάρισον Φορντ μάς συγκίνησε. Το Flix στη συνέντευξη Τύπου του «Ιντιάνα Τζόουνς και ο Δίσκος του Πεπρωμένου».
Δείτε παρακάτω το video από το photo call και τη συνέντευξη Τύπου και φωτογραφίες των συντελεστών, πριν τη συνέντευξη Τύπου αλλά και λίγο αργότερα, στο αγαπημένο prop της ταινίας, πάνω στην Κρουαζέτ.
Ως νεράιδα, νύμφη, σαγηνευτική γυναίκα, εξαιρετική ηθοποιός, αυτή τη φορά ντυμένη με εκπληκτική '40ς ασπρόμαυρη αυστηρότητα, εμφανίστηκε η Κέιτ Μπλάνσετ, με αφορμή τη συμμετοχή της σε μια ταινία που βρίσκεται πολύ κοντά στην καρδιά της. Το «The New Boy» του Αυστραλού Γουόρικ Θόρντον ακολουθεί την ιστορία ενός εννιάχρονου ορφανού Αβορίγινα που, μια νύχτα, καταφθάνει σ' ένα απομακρυσμένο μοναστήρι το οποίο διευθύνει μια αντισυμβατική καλόγρια. Η Μπλάνσετ στήριξη με όλη της τη δύναμη το πρότζεκτ, και με θεαματικές εμφανίσεις τόσο στο photo call, όσο και στην αίθουσα.
Η Παρασκευή ήταν η μέρα του «How to Have Sex», του σκηνοθετικού ντεμπούτο της Αγγλίδας Μόλι Μάνινγκ Γουόκερ. Ελληνική συμπαραγωγή με τη Heretic και γυρισμένη στα Μάλια της Κρήτης, η ταινία παρακολουθεί τρία κορίτσια που πηγαίνουν καλοκαιρινές διακοπές, έτοιμα να τα δώσουν όλα σε ποτά, σεξ και διασκέδαση, την ώρα που μία από εκείνες ίσως δεν είναι έτοιμη γι' αυτό που οι φίλες της θεωρούν αυτονόητο. Τις ιδέες της συγκατάθεσης και του peer pressure σχολιάζει η ταινία, μεταδίδοντας την έκλυτη ενέργεια της νιότης, όπου ο χρόνος είναι ένα συνεχές απόλαυσης (ή, συχνά, όχι). Δείτε παρακάτω φωτογραφίες από το photo call των συντελεστών, αλλά και την παρουσίαση της ταινίας, με τον παραγωγό Κωνσταντίνο Κοντοβράκη επί σκηνής και με τη συναισθηματική εισαγωγή της Μόλι Μάνινγκ Γουόκερ.
Σ' αυτή την προβολή επέλεξε ο Τιερί Φρεμό, Διευθυντής του Φεστιβάλ Καννών, να απολογηθεί - ανεπαίσθητα, μόνο στα γαλλικά, τόσο σύντομα που αν πάρεις ανάσα το χάνεις - για το χάος που επικρατεί στη φετινή διοργάνωση, από την αρχή της. Προβλήματα στον προγραμματισμό έχουν φέρει μεγάλες καθυστερήσεις στις προβολές, σ' ένα πρόγραμμα τόσο πυκνό όπου η κάθε καθυστέρηση κοστίζει την είσοδο στην επόμενη ταινία ή συνέντευξη, επιπλέον με τη βροχή να πέφτει αδιάκοπα... πάνω στους επαγγελματίες που περιμένουν σε ουρές μίας και μιάμισης ώρας, έχοντας ήδη βάλει εισιτήριο, να μπουν στις προβολές που θέλουν, ενώ οι υπάλληλοι του Φεστιβάλ, αγχωμένοι να διορθώσουν το κακό, τους φωνάζουν σαν το κοπάδι που μπαίνει στο παχνί. Η συνεχιζόμενη αυτή κατάσταση προκάλεσε, φυσικά, τη μεγαλύτερη δυσαρέσκεια, όταν στην προβολή του «Strange Way of Life» του Πέδρο Αλμοδόβαρ, η οποία ήταν μία και μοναδική (ώσπου το Φεστιβάλ αναγκάστηκε κακήν-κακώς να προσθέσει δυο επαναλήψεις), έμειναν απ' έξω, έχοντας βγάλει εισιτήρια και μούσκεμα από τη βροχή, εκατοντάδες δημοσιογράφοι κι άλλοι επαγγελματίες του σινεμά, ανάμεσά τους τούς κριτικούς των Los Angeles Times και The Hollywood Reporter, αλλά και την Πρόεδρο της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, Τζάνετ Γιανγκ. Σε ανταπόκριση, ο Τιερί Φρεμό, που πεισματικά συνεχίζει να καλωσορίζει τον κόσμο στις προβολές ως «tous», καλησπέρα σε «όλους» και ποτέ σε «όλες», δήλωσε, «έχουμε αρκετές καθυστερήσεις και γι' αυτό, άλλη μια φορά, ζητώ συγγνώμη», προχωρώντας αμέσως στην παρουσίαση. Για του λόγου το αληθές και για τους γαλλομαθείς:
Την ίδια ώρα κι ενώ έξω από το Palais des Festivals διοργανώθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας για το συνταξιοδοτικό (ο ακτιβισμός των Γάλλων φυσικά συνεχίζεται), δεκάδες ένοπλων αστυνομικών κατέφθασαν για έλεγχο ενός δέματος ύποπτου ως βόμβα, προσθέτοντας στη γενική ταραχή.
Κατά τα άλλα, το κόκκινο χαλί διέσχισαν οι ομάδες του «Οι Τέσσερις Κόρες» της Καουτέρ Μπεν Χανία (σχεδόν αποκλειστικά γυναικεία συμμετοχή), του «About Dry Grasses» του Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν και του «The Zone of Interest» του Τζόναθαν Γκλέιζερ, που συμπαρέσυρε και άλλες διάσημες παρουσίες, σαν τη Νάταλι Πόρτμαν αλλά και την τέως πρώτη κυρία της Γαλλίας, Κάρλα Μπρούνι. Δείτε παρακάτω.
Οι Τέσσερις Κόρες
Η ομάδα του «About Dry Grasses» και, από κάτω, ο Τιερί Φρεμό κρατά την ομπρέλα στον Τζεϊλάν
Zone of Interest
Ευχαριστούμε την Aegean Airlines για τη βοήθεια πραγματοποίησης του ταξιδιού στο 76ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών.