Η συγγνώμη, το ευχαριστώ και τα δάκρυα του Αλέν Ντελόν
«Ποτέ δεν έχω ξανακλάψει μπροστά σε τόσους πολλούς ανθρώπους». Κάτι περισσότερο από φανερά συγκινημένος, ο Αλέν Ντελόν, μπροστά σε μια ολόκληρη αίθουσα που στεκόταν όρθια και τον χειροκροτούσε επί ώρα, ευχαρίστησε το Φεστιβάλ που του απένειμε τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα και ξεκαθάρισε με τον πιο αφοπλιστικό τρόπό την αμφιλεγόμενη αυτή επιλογή, που από τη στιγμή που έγινε γνωστή προκάλεσε αντιδράσεις και διαμαρτυρίες. «Υπάρχει ένα πράγμα στον κόσμο για το οποίο είμαι περήφανος και αυτό είναι η καριέρα μου. Και αυτό το βραβείο μου προσφέρθηκε για την καριέρα μου και τίποτα άλλο. Θα ζητήσω συγγνώμη γιατί απόψε, για μένα, εκτός από ένα τέλος σταδιοδρομίας, είναι και ένα τέλος της ζωής. Οταν ξεκίνησα αυτή τη δουλειά, μου είπαν: Υπάρχει ένα πράγμα που είναι πολύ δύσκολο, πρέπει να διαρκέσει, και εγώ το πέτυχα για εξήντα δύο χρόνια, τώρα ξέρω ότι αυτό που είναι δύσκολο είναι το να φύγεις, αλλά δεν θα φύγω χωρίς να σας πω ευχαριστώ». Ο Ντελόν παρέλαβε το βραβείο από τα χέρια της κόρης του, Ανούσκα, από τη σχέση του με τη Ροζαλί βαν Μπρίμεν.
Στο κόκκινο χαλί που οδηγούσε στην τελετή βράβευσης του Αλέν Ντελόν, περπάτησε και η Σαντ Βαν Ρόι, η ηθοποιός με την καταγωγή από το Βέλγιο και την Ολλανδία, η οποία μήνυσε τον Λικ Μπεσόν για βιασμό. Στην πλάτη της το μήνηυμα ήταν καθαρό προς το Φεστιβάλ και τον κόσμο όλο. Οι φήμες θέλουν την Σάλμα Χάγιεκ να ακυρώνει τη δική της εμφάνιση στο κόκκινο χαλί για την προβολή της «Κρυφής Ζωής» του Τέρενς Μάλικ.
Αριάν Λαμπέντ, επάγγελμα σκηνοθέτης
Η πρώτη μικρού μήκους ταινία της Αριάν Λαμπέντ με τίτλο «Olla» έκανε την πρεμιέρα της στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών για να συστήσει μια νέα δημιουργό με άποψη, χιούμορ και θέση πάνω στο κινηματογραφικό γίγνεσθαι και στη θέση της γυναίκας μέσα και έξω από αυτό. Μαζί με την πρωταγωνίστρια της, Ρομάνα Λόμπατς που φτάνει στην Κρουαζέτ για δεύτερη φορά μετά το «Ξενία» του Πάνου Χ. Κούτρα, περπάτησαν στην παραλία, ανέβηκαν στη σκηνή του Palais Stephanie όπου γίνονται οι προβολές του Δεκαπενθημέρου και όρισαν την αφετηρία μια διαδρομής που θα έχει αρκετές στάσεις μέσα στη χρονιά...
Δείτε εδώ το βίντεο με την παρουσίαση της ταινίας από την Αριάν Λαμπέντ:
Οι Ελληνες στο Ατελιέ της Cinéfondation
Δύο οι συμμετοχές Ελλήνων στο τμήμα της ανάπτυξης νέων ταινιών της Cinéfondation. Από τη μία ο Χρήστος Μασσαλάς με το «Broadway» (μια συμπαραγωγή των Neda Film, Faliro House Productions και Blue Monday Productions από την πλευρά της Γαλλίας) και από την άλλη ο Γαβριήλ Τζάφκας - μόνιμος κάτοικος Δανίας - με το «Ode to Joy» (μια συμπαραγωγή της KYK Pictures, της Adomeit Film, Kakavias Films, Kabel Film σε συνεργασία με την Zentropa Entertainments 3). Δείτε τους στο photo call όλων των συμμετεχόντων στο Ατελιέ και αναμείνατε για περισσότερα νέα για τις ταινίες τους στο άμεσο μέλλον.
Πρεμιέρα με Τέρενς Μάλικ, χωρίς τον Τέρενς Μάλικ
Για ακόμη μια φορά, ο Τέρενς Μάλικ κάνει πρεμιέρα σε μεγάλο Φεστιβάλ χωρίς να τον δει άνθρωπος. Στο κόκκινο χαλί για την πρώτη προβολή της «Κρυμμένης Ζωής», περπάτησαν οι δύο πρωταγωνιστές του, Βαλερί Πάκνερ και Αουγκούστ Ντιλ, οι οποίοι είχαν την ευτυχία όχι μόνο να δουν τους ρόλους τους να μην πετσκοβόνται στο μοντάζ (όπως συνηθίζει ο εκκεντρικός Μάλικ) αλλά και τις κριτικές να μιλούν για μια επιστροφή του μάστερ στο «Δέντρο της Ζωής». Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την «Κρυμμένη Ζωή».
Τα κορίτσια της Σελίν Σιαμά
Στο κόκκινο χαλί όμως βρέθηκε η Σελίν Σιαμά, που με το πέρασμά της στο Διαγωνιστικό Τμήμα με το «Πορτραίτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται» μπήκε ήδη με δύναμη στους διεκδικητές ενός μεγάλου βραβείου, το οποίο δεν αποκλείεται να πάει στις εκπληκτικές πρωταγωνίστριές της, Νοεμί Μερλάντ και Αντέλ Ενέλ. Στις φωτογραφίες και η Βαλέρια Γκολίνο που εμφανίζεται σε ένα μικρό ρόλο στην ταινία.
Στο πάρτι του Vanity Fair
Εδώ ήταν όλοι. Ή σχεδόν όλοι - από τον Νικ Τζόνας και την Πριγιάνκα Τσόπρα, μέχρι τον Αντόνιο Μπαντέρας και την Κλόε Σεβινί, μέχρι τον Μάιλς Τέλερ, τον Γούιλεμ Νταφό και τον Κουέντιν Ταραντίνο. Οι φωτογραφίες προδίδουν τυπική ανεξάντλητη όσα χρόνια κι αν περάσουν λάμψη Καννών.