Και να ήθελες να βρεις έναν πιο ιδανικό τρόπο να περιγράψεις την Μπίλι Αϊλις, δεν υπάρχει, αφού η 22χρονη σήμερα σπουδαία με πολλούς τρόπους σούπερ σταρ, είναι τόσο πολύ η Τσιχίρο από το «Ταξίδι στη Χώρα των Θαυμάτων» του Χαγιάο Μιγιαζάκι - ένα κορίτσι που εγκαταλελειμμένο από τους γονείς του, μόνο, σε αναζήτηση ταυτότητας με μοναδική ικανότητα να μπορεί να επικοινωνεί με τα πνεύματα σε μια κοσμική ένωση με το «μετά τη ζωή, μετά την πραγματικότητα, μετά το όνειρο» - που νομοτελειακά θα φτάναμε στο «Chihiro».
Ισως το καλύτερο τραγούδι από το «HIT ME HARD AND SOFT» (ναι με κεφαλαία) το «Chihiro» έρχεται να συνεχίσει το αναπολογητικό tribute της Μπίλι Αϊλις στο Studio Ghibli - θυμηθείτε το βίντεο του «My Future» από το «Happier than Ever», αφιερώνοντας σαρωτικά στο αριστούργημα του Χαγιάο Μιγιαζάκι και την ηρωίδα του, την Τσιχίρο, που σαν την Μπίλι Αΐλις κάνει το δικό της άλμα, ανάμεσα στον κόσμο της συνειδητότητας και της φαντασίας, εκεί ακριβώς που ένα 22χρονο κορίτσι μπορεί να είναι ολιστικά ο εαυτός του.
Open up the door, can you open up the door?
I know you said before you can't cope with any more
You told me it was war, said you'd show me what's in store
I hope it's not for sure, can you open up the door?
Οι πόρτες βρίσκονται στο κέντρο (και το εξώφυλλο) τόσο του νέου δίσκου της Μπίλι Αϊλις, όσο και στο «Ταξίδι στη Χώρα των Θαυμάτων» του Χαγιάο Μιγιαζάκι. Μπορεί φαινομενικά η πόρτα που ανοίγει η Μπίλι Αϊλις παραδεχόμενη το queerness που ήταν πάντα παρόν στη μουσική και την απενοχοποιημένη της διαδρομή - ναι αγαπάει τα κορίτσια και το είπε με το μυθικό «Ι realised I wanted my face in a vagina» - είναι η ίδια που η Τσιχίρο αφήνει ανοιχτή στην ταινία του Χαγιάο Μιγιαζάκι για να αρχίσει το μεγάλο παραμύθι της πραγματικής ζωής.
Μια δίοδο που αναζητούν όλοι για να έρθουν σε επαφή με τον πραγματικό τους εαυτό. H Τσιχίρο θα είναι θαρραλέα, θα αφήσει την πόρτα ανοιχτή για να έρθει αντιμέτωπη με την μάγισσα Γιουμπάμπα. Το όπλο της: να της πάρει το όνομά της. Αν το καταφέρει να την κάνει να ξεχάσει ποια είναι, δεν θα μπορέσει ποτέ να δραπετεύσει από τον κόσμο των πνευμάτων.
Διαβάστε ακόμη: Ο αγαπημένος μου Μιγιαζάκι
H Μπίλι Αϊλις αναζητώντας την πόρτα που ανοίγει στον πραγματικό κόσμο στο εξώφυλλο του νέου της δίσκου
H Τσιχίρο μπροστά σε μια... πόρτα στο «Ταξίδι στη Χώρα των Θαυμάτων» του Χαγιάο Μιγιαζάκι
Σε ένα συναρπαστικό roller coaster συνθετικής ευφυίας, το «Chihiro» περιγράφει σκηνή σκηνή την ταινία του Μιγιαζάκι - τους γονείς που αδιάφοροι για το παιδί τους τρώνε τόσο ώστε να γίνουν γουρούνια, μέχρι έναν έρωτα που στο τέλος μένει μετέωρος ανάμεσα σε δύο κόσμους - με την Μπίλι Αϊλις να μεταμορφώνεται σιγά σιγά σε μια anime σούπερ ηρωίδα που ενηλικιώνεται.
Did you take
My love away
From me? Me
And that's when you found me
«Χρωστάω όλη την καλλιτεχνική διεύθυνση από τον πρώτο μου δίσκο μέχρι και σήμερα στο "Ταξίδι στη Χώρα των Θαυμάτων» και στον Χαγιάο Μιγιαζάκι. Με τον τρόπο που είναι το κινούμενο σχέδιο του... χωρίς πρόσωπο. Είναι τόσο "πνευματικό". Τόσο μη ρεαλιστικό αλλά αληθινό. Ηταν από την πρώτη στιγμή μια αποκάλυψη», θα δήλωνε ευθαρσώς η Μπίλι Αΐλις, χωρίς να χρειάζεται.
Ηρωίδα του δικού της anime, αντλεί από το Studio Ghibli με όλους τους πιθανούς τρόπους που μπορεί αυτό να συμβεί. Κυρίως με την εύθραυστη δυναμική ενός κοριτσιού που διεκδικεί όλους τους κόσμους που του αναλογούν: αληθινούς και φανταστικούς, queer, mainstream, ποπ και τόσο μαζικούς όσο ένα παιδί που σε μια γωνιά του δρόμου χορεύει μόνο του περιτριγυρσμένο από τους ήρωές του.
Η αφιέρωσή της ξεπερνά κάθε τιμητικό Χρυσό Φοίνικα δόθηκε ποτέ στο θρυλικό studio Ghibli. Κάθε κορίτσι αυτού του κόσμου μπορεί να είναι από σήεμρα η Τσιχίρο.
Ακούστε παρακάτω το «Chihiro», εδώ μια μικρή ανάλυση των στίχων και εδώ λίγη μόνο μαγεία από το αριστούργημα του Χαγίαο Μιγιαζάκι.