Industry

Amazon εναντίον Netflix, σημειώσατε Χ

στα 10

Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στους κολοσσούς του streaming παίρνει αιματηρές διαστάσεις, με το Amazon να ανακοινώνει τη δημιουργία πρωτότυπων παραγωγών αποκλειστικά για online κυκλοφορία.

Amazon εναντίον Netflix, σημειώσατε Χ

Αν το τοπίο της κινηματογραφικής παραγωγής και διανομής έχει αλλάξει συλλήβδην τα τελευταία χρόνια, με την εμφάνιση και την κυριαρχία του streaming, και κολοσσούς του είδους όπως το Netflix να μονοπωλούν πλέον τόσο την κατ’ οίκον ψυχαγωγία όσο και τις οσκαρικές υποψηφιότητες, η κατάσταση ενδέχεται να γίνει σύντομα ακόμα πιο ανταγωνιστική.

Ο μεγαλύτερος αντίπαλος του Netflix, το Amazon, είχε διαχωρίσει τον εαυτό του από τη στρατηγική του καναλιού που έχει προκαλέσει τόσες και τόσες συζητήσεις γύρω από τη συνήθειά του να μην προβάλλει καθόλου τις ταινίες του στις κινηματογραφικές αίθουσες (έστω κι αν προσφάτως έχει βάλει νερό στο κρασί του διανέμοντας επιλεκτικά, και με τον παραδοσιακό τρόπο, υψηλού προφίλ παραγωγές όπως το «Roma»). Αυτό όμως πρόκειται να αλλάξει σύντομα, όπως αποκάλυψε η επικεφαλής της Amazon Studios, Τζένιφερ Σαλκ.

Με μια κίνηση που ενδέχεται να απογοητεύσει όσους εγκωμίαζαν την τακτική του Amazon να κυκλοφορεί πάντα ευρέως τις ταινίες του στις αίθουσες, πριν τις διοχετεύσει στην online πλατφόρμα του, η Σαλκ δήλωσε πως το Amazon σκοπεύει πλέον να επενδύσει στη δημιουργία πρωτότυπων ταινιών, οι οποίες θα κυκλοφορούν αποκλειστικά για streaming, χωρίς διανομή στις αίθουσες.

Διαβάστε ακόμη: Το Χόλιγουντ από την αρχή! Είναι το streaming τα νέα studios;

Streaming 607

Τα νέα έρχονται έπειτα από την άκρως δυναμική παρουσία του Amazon στο Φεστιβάλ του Σάντανς, απ’ όπου το κανάλι αγόρασε μια εντυπωσιακή σοδειά από τις πιο πολυσυζητημένες ταινίες που έκαναν πρεμιέρα εκεί. Η Σαλκ δήλωσε, πάντως, ότι οι περισσότερες από αυτές τις ταινίες θα ακολουθήσουν τον καθιερωμένο τρόπο διανομής (πρώτα στις αίθουσες κι έπειτα για streaming), κάνοντας λόγω για μια συνδυαστική στρατηγική που θα επιτρέψει ωστόσο στο Amazon κάνει πραγματικότητα τον στόχο του να κυκλοφορεί έναν μεγάλο αριθμό (κάνει λόγο για τουλάχιστον 20) νέων ταινιών κάθε χρόνο αποκλειστικά online, ή με μικρότερο διάστημα διανομής τους στις αίθουσες.

Οι αλλαγές αυτές μοιάζουν να βγάζουν νόημα από επιχειρηματικής πλευράς, σε μια εποχή που το τοπίο του streaming δείχνει να γίνεται πιο ανταγωνιστικό από ποτέ, καθώς στους ήδη κυρίαρχους του παιχνιδιού που διαθέτουν πρωτότυπες παραγωγές (Netflix, Amazon, Hulu και ΗΒΟ), θα προστεθούν σύντομα η Apple και η Disney+. Είναι λογικό και αναπόφευκτο, λοιπόν, η Amazon να θέλει να αυξήσει τους συνδρομητές της προσφέροντας ως δόλωμα περιεχόμενο που δεν θα μπορούν να δουν πουθενά αλλού.

Θα έχει αυτή η αύξηση της αποκλειστικής online παραγωγής επίπτωση στην ποιότητά των ταινιών (όπως κακά τα ψέματα, συνέβη με το Netflix – ένα «Roma» δεν φέρνει την άνοιξη) ή θα αναγκάσει και τους αιθουσάρχες να γίνουν πιο ελαστικοί στο χρονικό περιθώριο που δίνουν για να προβάλλουν μια ταινία αν αυτή πρόκειται να κυκλοφορήσει άμεσα για streaming; Οι Κασσάνδρες ίσως κάνουν λόγο για ένα (ακόμα) τέλος εποχής και μια ακόμα ήττα της σκοτεινής αίθουσας, ωστόσο οι πραγματικές συνέπειες είναι κάτι που μόνο ο χρόνος θα δείξει.

Διαβάστε ακόμη