Φεστιβάλ / Βραβεία

Τι δεν πρέπει να χάσεις στο 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου

στα 10

Από τις 21 έως τις 30 Νοεμβρίου, το 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου απλώνεται από την Καλαμάτα έως και 15 πόλεις της Περιφέρειας, με ελεύθερη είσοδο σε όλες τις προβολές-δράσεις του.

Flix Team
Τι δεν πρέπει να χάσεις στο 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου

Το 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου θα φιλοξενήσει 108 ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο, και περισσότερους από 70 σκηνοθέτες, σε ένα πρόγραμμα που πλαισιώνεται από masterclasses, εκπαιδευτικά προγράμματα, εικαστικές εκθέσεις, εργαστήρια συμπαραγωγής, καθώς και ειδικές δράσεις για ΑμεΑ και μαθητές.

Σημειώστε τα σημαντικότερα από τα highlights του Φεστιβάλ παρακάτω.

Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου στην επίσημη ιστοσελίδα του φεστιβάλ, στο Facebook και στο Instagram.

traces of responsibility

Το Διαδραστικό Ντοκιμαντέρ «Ιχνη Ευθύνης» | Η εξερεύνηση των περίπλοκων ριζών και συνεπειών της Γενοκτονίας κατά των Τούτσι στη Ρουάντα το 1994, μέσα από την ιστορία ενός καταδικασμένου εγκληματία πολέμου με δεσμούς στην Ελβετία. Με 38 σημεία επιλογής και 16 πιθανά τέλη, το «Ιχνη Ευθύνης» χρησιμοποιούν τη μορφή ενός διαδραστικού «road movie», μέσα από το οποίο το κοινό καλείται να αποφασίσει πόσο βαθιά θα εμβαθύνει στις συνέπειες του τραύματος, αλλά και πώς ένα έθνος προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές του μέσω της συμφιλίωσης. Η ταινία θα προβληθεί την Κυριακή 30 Νοεμβρίου, στις 18:30, στο Αμφιθέατρο Θεόδωρος Αγγελόπουλος στην Καλαμάτα.
Την εμπειρία συμπληρώνει το masterclass «Traces of Responsibility – Η Ευθύνη του Θεατή στο Διαδραστικό Ντοκιμαντέρ», με τους σκηνοθέτες να προσκαλούν το κοινό σε μια συλλογική εμπειρία που συνδυάζει τέχνη, τεχνολογία και ηθική.

Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Ιχνη Ευθύνης».

johatsu

Ο Tιμώμενος Αντρέας Χάρτμαν και οι «Ανθρωποι που έγιναν Καπνός» | Επίσημος καλεσμένος του 11ου ΔΦΝΠ, o πολυβραβευμένος Γερμανός κινηματογραφιστής και φωτογράφος με τη διεισδυτική ματιά στην κοινωνική πραγματικότητα, Αντρέας Χάρτμαν, παρουσιάζει στο Φεστιβάλ τρεις ταινίες του, μία έκθεση φωτογραφίας, και ένα masterclass. 
Το «Johatsu – Into Thin Air» («Οι Ανθρωποι που Εγιναν Καπνός»), ένα από τα πιο συζητημένα ντοκιμαντέρ της χρονιάς, σκηνοθετημένο από τον ίδιο και τον Αράτα Μόρι, τιμήθηκε με το VIKTOR Καλύτερης Ταινίας στο DOK.fest Munich. Εξερευνά το συγκλονιστικό κοινωνικό φαινόμενο των «Johatsu» στην Ιαπωνία, κατά το οποίο χιλιάδες άνθρωποι επιλέγουν συνειδητά να εξαφανιστούν από τη ζωή τους, κόβοντας κάθε δεσμό, ώστε να ξεφύγουν από την κοινωνική πίεση, το χρέος ή την ντροπή. Οι δύο σκηνοθέτες παρακολουθούν από κοντά τόσο όσους αποφάσισαν να «εξατμιστούν» όσο και τις «νυχτερινές μεταφορικές εταιρείες» που τους βοηθούν να το κάνουν χωρίς να αφήσουν ίχνη, προσφέροντας μια διεισδυτική και ποιητική ματιά σε μια πραγματικότητα που υπερβαίνει τα ιαπωνικά σύνορα. Παράλληλα θα προβληθούν οι ταινίες του Hartmann, «A Free Man» (2017), το βραβευμένο ντοκιμαντέρ για τον αγώνα ενός Γεωργιανού καλλιτέχνη να ζήσει ως ελεύθερος άνθρωπος στη Γερμανία χωρίς χαρτιά, και το «My Buddha is Punk» (2015), η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, που ακολουθεί έναν νεαρό πανκ μουσικό στη Μιανμάρ, καθώς αυτός προσπαθεί να ισορροπήσει την πανκ στάση του με τις βουδιστικές παραδόσεις.


hartman

Η έκθεση με τίτλο «Φωτίζοντας τη Μεγαλύτερη Παραγκούπολη της Ιαπωνίας» (21-30 Νοεμβρίου, Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας) | Μια σειρά 31 αναλογικών φωτογραφιών που απεικονίζει τη ζωή στο Καμαγκασάκι της Οσάκα, τη μεγαλύτερη παραγκούπολη της Ιαπωνίας, μια περιοχή που οι αρχές της χώρας προσπαθούν επί χρόνια να αποκρύψουν την ύπαρξή της. Μέσα από τον ευαίσθητο και διεισδυτικό φακό του Hartmann, η έκθεση φέρνει στο φως τα πρόσωπα και τις ιστορίες αυτών των «αόρατων» ανθρώπων, με τα θέματα των φωτογραφιών να καλύπτουν όλες τις πτυχές της καθημερινής επιβίωσης.
Τέλος στo Masterclass με τίτλο «From Visual Interest to Artistic Work: How Does it Become a Film?», o Χάρτμαν προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία σε επαγγελματίες και φίλους του ντοκιμαντέρ να εξερευνήσουν τη μη-λεκτική αφήγηση και τη δημιουργική διαδικασία πίσω από το ντοκιμαντέρ, προσεγγίζοντάς το ως αισθητηριακή εμπειρία.

On Lavender

Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας - ΕΚΚΟΜΕΔ | 
Ανάμεσα στα βραβεία του Φεστιβάλ, και το Βραβείο ΕΚΚΟΜΕΔ, με 21 ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, δημιουργίες Ελλήνων σκηνοθετών, να διεκδικούν τη διάκριση. Την κριτική επιτροπή αποτελούν η Μπέκα Μποντ Becca Bond (σκηνοθέτις, εκπαιδευτικός), ο Ρόμπερρτ Ρομπούτ (σκηνοθέτης), και ο Ρασέζ Τζέιμς (σκηνοθέτης και ερευνητής). Διαγωνίζονται οι ταινίες:

  • Πειθαρχική Μεραρχία “999" του Κώστα Σταματόπουλου,
  • Εδώ Μιλάνε για Λατρεία του Βύρωνα Κριτζά
  • Δυο Τρία Χρόνια της Λυδίας Κώνστα
  • Θέλω να Είμαι Νικητής της Χριστίνας Βάζου
  • KARIBU: Γιώργος Σταμούλης του Γιώργου Παπασταμούλου
  • Θέληση των Πέτρου Σοφικίτη και Θανάση Σπυρόπουλου
  • Η Τέχνη της Μνήμης της Αννέτας Παπαθανασίου
  • Επιστροφή στην Πατρίδα των Χρύσας Τζελέπη και Aκη Κερσανίδη
  • Δέλτα της Βίβιαν Παπαγεωργίου,
  • Λευκά Oρη του Αλέξανδρου Παπαθανασίου
  • Return Of The Creeps του Νίκου Χαντζή
  • Γίνεται Πόλεμος Εκεί Εξω των Γιάννη Μαλαματίνα και Γιώργου Πουλόπουλου
  • Βήματα της Ηρούς Σιαφλιάκη
  • Το Πρωτότυπο των Γιώργου Ματσίκα και Μαριλένας Γκιρλέμη
  • Αρκτική Οδύσσεια του Ευάγγελου Ρασσιά,
  • On Lavender των Μάκη Ευαγγελάτου και Ειρήνης Χαντζή
  • Αντίσταση στον Μεγάλο Εποικισμό των 218 Film Team
  • Το Βράδυ Υποχωρεί του Τϊμωνα Κούλμαση,
  • Τα Τέρματα του Αυγούστου του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου,
  • Γυναίκες Μαχήτριες – Μέρος Β΄ 1944-1960 του Λεωνίδα Βαρδαρού
  • Κυνηγώντας Δράκους του Θεμιστοκλή Λαμπρίδη.

The Diary of an Exile

44 Πανελλήνιες Πρεμιέρες
…από όλο τον κόσμο, ανάμεσά τους και οι παρακάτω, η προβολή των οποίων θα γίνει παρουσία των σκηνοθετών τους: \

  • «Ο Ανεμος δεν Εχει Ουρά» των Ιβάν Βλάσοφ και Νικίτα Στάσκεβιτς |
Η Νίκα είναι μια από τις μικρότερες κόρες μιας νομαδικής οικογένειας Γιαμάλ. Η διοίκηση του κοντινότερου χωριού πρόκειται να την πάρει σε οικοτροφείο πολύ σύντομα, χωρίζοντάς την από την οικογένεια και το σπίτι για μεγάλο χρονικό διάστημα.
  • «Εκτός Στόχου» της Βέρα Ουσάκοβα | Στη νορβηγική Φίνμαρκ, η ταινία αποκαλύπτει πώς η «Πράσινη Μετάβαση» απειλεί την κουλτούρα και τα εδάφη των ιθαγενών Σάμι, μετατρέποντας την κλιματική δράση σε κρίση ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
  • Η Μητέρα των Γερανών του Χιονιού της Ιιρις Χάρμα |
Μια 90χρονη γυναίκα από τη Φινλανδία αφηγείται την απίστευτη ζωή της – από τη μετανάστευση και τις πολιτισμικές συγκρούσεις έως την επιλογή να μείνει στο Ιράν μετά την επανάσταση, βρίσκοντας σκοπό, αγάπη και ελευθερία στην καρδιά της άγριας φύσης.
  • «Το Ημερολόγιο ενός Εξόριστου» του Μερτ Γκούνκουερ** |
To πορτρέτο ενός επαναστάτη μουσικού που μέσα από τις μελωδίες του πήρε θέση ενάντια σε όσα έζησε.
  • «Τορίνο, Τορίνο της Μπερναντέτ Γουέμπερ |
Στη δεκαετία του 1950, ο Βαλεντίνο και ο καλύτερός του φίλος έγιναν οι πρώτοι Ιταλοί που ταξίδεψαν γύρω από τον κόσμο με ποδήλατο – αλλάζοντας τη ζωή τους για πάντα. Δεκαετίες αργότερα, μετά τον θάνατο του Βαλεντίνο, η οικογένειά του ανακαλύπτει εκατοντάδες φωτογραφίες, προσφέροντας μια ματιά σε έναν κόσμο που έχει χαθεί.
  • «Παιδιά της Αίρεσης των Μαροέσζα Περιζόνιουσ και Αλις ΜακΣέιν | 
Μια πρώην τρόφιμος ενός κοινοβίου του κινήματος Ρατζνίς αποκαλύπτει τα φρικτά εγκλήματα που διαπράχθηκαν κατά των παιδιών μέσα στην αίρεση, απαιτώντας λογοδοσία από τον εσωτερικό της κύκλο.
  • «Πρόβατα» του Ρουντ Ντε Κέισερ | Ενας κρύος και σκοτεινός χειμώνας στο Βέλγιο, όπως τον βιώνουν τα πεινασμένα πρόβατα.
  • «Κοντσέρτο για Αλλα Χέρια» του Ερνέστο Γκονάλες Ντίαζ | Ενα αγόρι με αναπηρίες πρέπει να πείσει τον πατέρα του, έναν κλασικό πιανίστα, να συνεργαστούν και να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους να δημιουργήσουν μουσική μαζί.

abundance

Από την «Αφθονία» του Χορού στη Βιωσιμότητα των Φεστιβάλ: Μια Συζήτηση που Αγγίζει το Μέλλον του Πολιτισμού | 
Την Κυριακή 23 Νοεμβρίου στις 17:00, το κοινό της Καλαμάτας θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει την προβολή του ντοκιμαντέρ «Abundance» (Αφθονία), παρουσία της σκηνοθέτιδάς του, Ντόρα Γιουνγκ, και στη συνέχεια να συμμετάσχει σε μια ανοιχτή συζήτηση με θέμα τη βιωσιμότητα των φεστιβάλ και καταξιωμένες ομιλήτριες.
Το “Abundance” μας ταξιδεύει στην ιστορία και την εντυπωσιακή παραγωγή του Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, ενός κορυφαίου θεσμού σύγχρονου χορού που έχει μετατρέψει την πόλη σε έναν σημαντικό σταθμό για καταξιωμένους και ανερχόμενους καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο. Η ταινία αναδεικνύει την επιρροή του φεστιβάλ στην πολιτιστική ταυτότητα του Βελιγραδίου και την ικανότητά του να δημιουργεί μια «αφθονία» τέχνης και έμπνευσης.
Στην Ανοιχτή Συζήτηση: Επικοινωνιακή Πολιτική και Βιωσιμότητα των Φεστιβάλ, που θα εξερευνήσει τις δυναμικές των φεστιβάλ στον σύγχρονο κόσμο, εστιάζοντας στην επικοινωνιακή τους πολιτική και τη βιωσιμότητά τους, θα βρίσκονται στο panel, η Αζα Γιουνγκ (Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου), η Στέφανι Καρπ (Καλλιτεχνική Σύμβουλος Διεθνούς Προγράμματος Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου), και η Τζένη Αργυρίου (Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας), ενώ το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου θα εκπροσωπούν, η Τζίνα Πετροπούλου (Καλλιτεχνική Διευθύντρια) και η Κλεώνη Φλέσσα (Καλλιτεχνική Σύμβουλος).


free words a poet from gaza

Aφιέρωμα στους Παλαιστίνιους Ποιητές, Ρεφάτ Αλαρέρ και Μοσάμπ Αμπού Τόχα
| Στην ταινία «Free Words: A Poet from Gaza /Ελεύθερες Λέξεις: Ένας Ποιητής από τη Γάζα”, ο σκηνοθέτης Abdullah Harun Ilhan καταγράφει τη ζωή του Παλαιστίνιου ποιητή Mosab Abu Toha στη Γάζα, την τέχνη του ως μορφή αντίστασης και ελπίδας, καθώς και τις εμπειρίες του από την καταπίεση, συμπεριλαμβανομένης της προσωρινής κράτησής του, της επακόλουθης απελευθέρωσής του και της εν συνεχεία εξορίας του από τη Γάζα. Η ταινία θα προβληθεί παρουσία του σκηνοθέτη, ενώ θα ακολουθήσει η μουσικοθεατρική παράσταση If I Must Die, Let it Bring Hope, Let it Be a Tale, αφιερωμένη στους Παλαιστίνιους ποιητές Ρεφάτ Αλαρέρ (δολοφονήθηκε από τα ισραηλινά στρατεύματα το 2023) και τον Μοσάμπ Αμπού Τόχα. Η παράσταση πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Πειραματική Σκηνή Καλαμάτας και το Εργαστήρι Αραβικής Μουσικής του Δημήτρη Μικέλη. Απαγγελία: Δώρα Κεχαγιά, συνοδεία στο κανονάκι: Δώρα Μπουκουβάλα.

ονλνιε

Οι Διαδικτυακές Προβολές | 
Περισσότερες από 30 διεθνείς ταινίες του φετινού προγράμματος θα είναι διαθέσιμες για δωρεάν θέαση από τις 21/11 στις 10:00, μέχρι και τις 30/11 στις 24:00. Με μια απλή εγγραφή στην ιστοσελίδα μας, μπορείτε να δείτε όσες ταινίες θέλετε δωρεάν, αρκεί να βρίσκεστε εντός Ελλάδας. Ισχύει περιορισμένος αριθμός θεάσεων για κάθε ταινία.

Το 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου διοργανώνεται από το Κέντρο Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας, με την οικονομική υποστήριξη του ΕΚΚΟΜΕΔ και σε συνδιοργάνωση με τον Δήμο Καλαμάτας και τους Δήμους Τρίπολης, Ήλιδας και Ξυλοκάστρου, καθώς και τους πολιτιστικούς φορείς των άλλων πόλεων του δικτύου.

Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου στην επίσημη ιστοσελίδα του φεστιβάλ, στο Facebook και στο Instagram.

peloponnese

peloponnese