Buzz

«Ηταν μια φρικτή στιγμή»: Η Τίπι Χέντρεν αποκαλύπτει ότι παρενοχλήθηκε σεξουαλικά από τον Αλφρεντ Χίτσκοκ

of 10

Στην αυτοβιογραφία της με τίτλο «Tippi» που κυκλοφορεί, η Τίπι Χέντρεν εξομολογείται άγνωστες λεπτομέρειες για την ετσι κι αλλιώς ιδιαίτερη σχέση της με τον Αλφρεντ Χίτσκοκ.

«Ηταν μια φρικτή στιγμή»: Η Τίπι Χέντρεν αποκαλύπτει ότι παρενοχλήθηκε σεξουαλικά από τον Αλφρεντ Χίτσκοκ

Είναι γνωστή η εμμονή του Αλφρεντ Χίτσκοκ με τις πρωταγωνίστριες του. Ακόμη πιο γνωστή είναι η μυθολογία γύρω από την εμμονή του με την Τίπι Χέντρεν, τη δική του ανακάλυψη που έπαιξε στα «Πουλιά» και το «Marnie», πριν δει την καριέρα της να μετατρέπεται σε μια φυλακή με δεσμοφύλακα τον ίδιο τον άνθρωπο που την έκανε σταρ.

Μέσα στα χρόνια, η σχέση τους έγινε αντικείμενο ανάλυσης, μυθοπλασίας και απομνημονευμάτων, σαν αυτά τα πιο πρόσφατα που δημοσιεύει η 86χρονη πλέον Τίπι Χέντρεν στο «Tippi», μια αυτοβιογραφία που κυκλοφορεί το Νοέμβριο και που αναπόφευκτα διαθέτει αρκετά κεφάλαια αφιερωμένα στον Αλφρεντ Χίτσκοκ.

Δείτε ακόμη: Βάζοντας τον Χίτσκοκ μέσα στον Στάνλεϊ Κιούμπρικ σε ένα από τα καλύτερα mash-up που είδαμε ποτέ

Tippi Hedren Alfred Hitchcock 607 Στις Κάννες το 1963

H ιστορία θέλει την Τίπι Χέντρεν να δουλεύει ως μοντέλο, όταν ο Χίτσκοκ την είδε στην τηλεόραση, σε μια διαφήμιση, ενώ έψαχνε για την αντικαταστάτρια της Γκρέις Κέλι - ξανθιά, κομψή, σικ. Της έκανε ένα πολυετές συμβόλαιο, όπου όχι μόνο θα την είχε ως αποκλειστική πρωταγωνίστρια στις δικές του ταινίες, αλλά θα είχε και τον έλεγχο της δημόσιας εικόνας της, άρα και της προσωπικής της ζωής.

Γυρίζοντας τα «Πουλιά», παρά τις διαβεβαιώσεις του σκηνοθέτη ότι τα… εν λόγω πουλιά θα ήταν μηχανικές κατασκευές, η Τίπι Χέντρεν υπέμεινε πέντε μέρες όπου οι τεχνικοί του γυρίσματος έριχναν πάνω της κοράκια, γλάρους και γεράκια, τραυματίζοντας μέχρι και το πρόσωπό της, μέχρι που αναγκάστηκε να διακόψει – για μισή μέρα – από υπερκόπωση. Ο ρόλος, βέβαια, της χάρισε τη Χρυσή Σφαίρα Πρωτοεμφανιζόμενης Ηθοποιού και μια θέση στην ιστορία.

Δείτε ακόμη: «Η δουλειά μου είναι οι εφιάλτες!» Δείτε μια σπάνια 20λεπτη συνέντευξη του Αλφρεντ Χίτσκοκ

Marnie 607 Ο Αλφρεντ Χίτσκοκ με την Τίπι Χέντρεν στα γυρίσματα του «Marnie» το 1964

Marnie 607 Στα γυρίσματα του του «Marnie» το 1964

Στη συνέχεια ο Χίτσκοκ χρησιμοποίησε την Τίπι Χέντρεν στο λιγότερο αναγνωρισμένο αλλά επίσης κλασικό «Marnie», δίπλα στον Σον Κόνερι και, μετά από αυτό, η Χέντρεν αρνήθηκε να παίξει σε άλλες ταινίες του σκηνοθέτη. Αλλοι δημιουργοί που ήθελαν να συνεργαστούν με την ηθοποιό, έπρεπε, λόγω του συμβολαίου τους, να ζητήσουν την άδεια του Χίτσκοκ, ο οποίος σταθερά τους ενημέρωνε ότι η Χέντρεν δεν ήταν διαθέσιμη, διακόπτοντας έτσι, στην ουσία, την καριέρα της που ήταν έτοιμη να απογειωθεί.

Απ’ όταν, λίγα χρόνια αργότερα, ο Χίτσκοκ πούλησε το συμβόλαιό της πίσω στη Universal, η Χέντρεν εμφανίστηκε σε πάνω από 50 ταινίες, έχοντας όμως χάσει τη στιγμή της διασημότητάς της. Ασχολήθηκε επίμονα, σε όλη της τη ζωή, με την προστασία των ζώων, κι απέκτησε, με τον πρώτο άντρα της, Πίτερ Γκρίφιθ, μια κόρη, την ηθοποιό Μέλανι Γκρίφιθ, με την οποία και συμπρωταγωνίστησε στο «Pacific Hights».

Σε συνέντευξή της το 2001, η Τίπι Χέντρεν είπε για πρώτη φορά ανοιχτά ότι επειδή απέρριψε ερωτικά τον Αλφρεντ Χίτσκοκ, εκείνος κατέστρεψε την καριέρα της, ενώ μέσα στα χρόνια συμπλήρωνε τα κενά μιας «ερωτικής» ιστορίας που έκρυβε σκοτεινά μυστικά.

Δείτε ακόμη: O Αλφρεντ Χίτσκοκ στον τόπο του εγκλήματος

Tippi Hedren Alfred Hitchcock 607

Τώρα, στο «Tippi», η Τίπι Χέντρεν προσθέτει ακόμη λίγες ανατριχιαστικές λεπτομέρειες στον ιδιαίτερο δεσμό της με τον Αλφρεντ Χίτσκοκ. Γράφει πως ο Χίτσκοκ είχε απαγορέψει σε όλους τους συμπρωταγωνιστές της να «αγγίζουν το Κορίτσι (σ.σ. όπως την αποκαλούσε)» ή να της μιλούν, ενώ κάθε φορά που ο Χίτσκοκ την έβλεπε να μιλάει με κάποιον άντρα της έριχνε αυστηρά βλέμματα «ακόμη κι αν βρισκόταν στην άλλη άκρη του στούντιο».

Στο βιβλίο αναφέρεται ακόμη στο γεγονός πως ο Χίτσκοκ είχε προσπαθήσει πολλές φορές να εκμεταλλευτεί σεξουαλικά. Η ηθοποιός γράφει πως πολλές φορές ζητούσε από τον οδηγό του να τον πάει στο σπίτι της, πως είχε αναλύσει το γραφικό της χαρακτήρα και πως της ζητούσε να τον «αγγίξει» και να τον φιλήσει στο πίσω μέρος της λιμουζίνας του.

«Ηταν μια φρικτή, φρικτή στιγμή», γράφει συμπληρώνοντας πως δεν ανέφερε τίποτα σε κανέναν εκείνη την εποχή γιατί «η σεξουαλική παρενόχληση δεν ήταν ένας όρος που υπήρχε». Και συμπληρώνει πως οι ανήθικες προτάσεις συνεχίστηκαν και στα γυρίσματα του «Marnie», όπου ο Χίτσκοκ είχε ανοίξει μια πόρτα από το γραφείο του στο καμαρίνι της: «Ηταν σεξουαλικό, ήταν ανώμαλο. Οσο πιο έντονα τον έδιωχνα, τόσο πιο επιθετικός γινόταν».

Tippi Hedren Alfred Hitchcock 607

Διαβάστε και δείτε ακόμη:

Tippi Cover Book