Buzz

Η χρήση τεχνητής νοημόσύνης στο «The Brutalist» προκαλεί αντιδράσεις

of 10

Η αποκάλυψη του μοντέρ του «The Brutalist», Ντάβιντ Γιάντσο, πως χρησιμοποιήθηκε τεχνητή νοημοσύνη για να διορθωθούν κάποιοι διάλογοι προκάλεσε αρκετές αντιδράσεις, αλλά ο σκηνοθέτης της ταινίας Μπρέιντι Κορμπέ είχε τα επιχειρήματα για να υπερασπιστεί την επιλογή του.

Η χρήση τεχνητής νοημόσύνης στο «The Brutalist» προκαλεί αντιδράσεις

Η ταινία «The Brutalist» σε σκηνοθεσία του Μπρέιντι Κορμπέ είναι ένα από τα πιο μεγάλα φαβορί για τα φετινά Οσκαρ. Αν και ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί οι υποψηφιότητες, η ταινία αναμένεται να κερδίσει αρκετές υποψηφιότητες, ανάμεσά τους και για την κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας.

Λίγο πριν την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων η ταινία έχει πυροδοτήσει αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αφού ο μοντέρ της παραδέχτηκε ότι χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη σε αυτή.

Σε μια συνέντευξη στο τεχνολογικό περιοδικό Red Shark News, ο μοντέρ του «The Brutalist», Ντάβιντ Γιάντσο, αποκάλυψε ότι εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης από την Respeecher - μια ουκρανική εταιρεία λογισμικού - είχαν αναπτυχθεί για να βελτιωθεί η αυθεντικότητα του ουγγρικού διαλόγου των πρωταγωνιστών της ταινίας Εϊντριεν Μπρόντι και Φελίσιτι Τζόουνς.

«Είμαι από την Ουγγαρία και ξέρω ότι είναι μια από τις πιο δύσκολες γλώσσες για να μάθεις να προφέρεις. Είναι μια εξαιρετικά μοναδική γλώσσα. Διδάξαμε την προφορά [στον Μπρόντι και την Τζόουνς] και έκαναν υπέροχη δουλειά, αλλά θέλαμε επίσης να την τελειοποιήσουμε έτσι ώστε ούτε οι ντόπιοι να μην εντοπίσουν καμία διαφορά», είπε ο Γιάντσο.

Διαβάστε ακόμα: Βενετία 2024: Το «The Brutalist» είναι μια αληθινά μεγάλη ταινία - κι όχι μόνο σε διάρκεια

the brutalist

Σύμφωνα με τον Γιάντσο, ορισμένες λέξεις είναι ιδιαίτερα δύσκολο να ειπωθούν, επομένως πρώτα έγινε προσπάθεια αντικατάστασης των διαλόγων με νέους ηχογραφημένους, αρχικά από τους ίδιους και στη συνέχεια από άλλους ηθοποιύς, «αλλά ούτε αυτό δεν λειτούργησε. Ετσι, αναζητήσαμε άλλες επιλογές για το πώς να το βελτιώσουμε».

Ο Μπρόντι και η Τζόουνς ηχογράφησαν τις φωνές τους στο λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, ενώ ο Γιάντσο είπε ότι χάρισε επίσης και τη φωνή του για να «εξευγενίσει τη δύσκολη διάλεκτο». «Το μεγαλύτερο μέρος του ουγγρικού διαλόγου τους είμαι εγώ που μιλάω», πρόσθεσε. «Ημασταν πολύ προσεκτικοί στο να διατηρήσουμε τις ερμηνείες τους. Κυρίως απλώς αντικατέστησα κάποια γράμματα εδώ κι εκεί».

Ο Γιάντσο αποκάλυψε επίσης ότι τεχνητή νοημόσύνη χρησιμοποιήθηκε στην τελευταία σκηνή του «The Brutalist» για τη δημιουργία μιας «σειράς αρχιτεκτονικών σχεδίων και τελειωμένων κτιρίων» στο στυλ του χαρακτήρα του Μπρόντι, Λάζλο Τοτ. Ο Γιάντσο αναγνώρισε ότι είναι αρκετά «αμφιλεγόμενο» να μιλάμε για την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά είπε ότι δεν θα έπρεπε να είναι.

Διαβάστε ακόμα: BAFTA 2025: Οι υποψηφιότητες

the brutalist

«Θα έπρεπε να έχουμε μια αρκετά ανοιχτή συζήτηση σχετικά με τα εργαλεία που μπορεί να μας προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη», είπε. «Δεν χρησιμοποιήσαμε στην ταινία κάτι που να μην έχει ξαναγίνει. Απλώς η χρήση τεχνητής νοημοσύνης κάνει τη διαδικασία πολύ πιο γρήγορη και δίνει την ικανότητα να δημιουργήσουμε αυτές τις μικροσκοπικές λεπτομέρειες που δεν είχαμε τα χρήματα ή τον χρόνο να κάνουμε».

Παρά την εξήγηση και την περιορισμένη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, όπως περιγράφεται από τον Γιάντσο, η είδηση ότι το «The Brutalist» χρησιμοποίησε τέτοιου είδους εργαλεία στην παραγωγή του, δέχθηκε βαριά κριτική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με αρκετούς να να επιτίθενται την απόφαση αυτή.

Ενας χρήστης αναφέρθηκε στην απόφαση της Ακαδημίας η οποία απέκλεισε τη μουσική του Χανς Ζίμερ στο «Dune: Part Two» από τα Οσκαρ επειδή χρησιμοποίησε στοιχεία της μουσικής από το πρώτο «Dune», αλλά επέτρεψε στο «The Brutalist» να περάσει παρά τη χρήση AI στον διάλογο. Ενας άλλος χρήστης είπε ότι ήταν «ντροπή» να χρησιμοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη για να «αποφεύγουμε να πληρώνουμε εικαστικούς καλλιτέχνες για τη δουλειά τους» και επίσης να χειραγωγούμε την προφορά των ηθοποιών, η οποία, όπως είπαν, είναι μια «θεμελιώδης πτυχή της… υποκριτικής».

Διαβάστε ακόμα: Τα PGA Awards ανακοινώνουν τις υποψηφιότητές τους

brady corbet the brutalist

Μετά την κριτική που δέχθηκε η δήλωση του Γιάντσο, ο σκηνοθέτης της ταινίας Μπρέιντι Κορμπέ βγήκε με δήλωσή του για να υπερασπιστεί τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην ταινία του.

«Οι ερμηνείες του Εϊντριεν και της Φελίσιτι είναι εντελώς δικές τους», είπε ο Κορμπέ. «Δούλεψαν για μήνες με την προπονήτρια διαλέκτων Τανέρα Μάρσαλ για να τελειοποιήσουν τις προφορές τους. Η καινοτόμος τεχνολογία Respeecher χρησιμοποιήθηκε μόνο στην επεξεργασία διαλόγου στην ουγγρική γλώσσα, ειδικά για να βελτιώσει ορισμένα φωνήεντα και γράμματα για την ακρίβεια. Δεν άλλαξε η αγγλική γλώσσα. Αυτή ήταν μια χειροκίνητη διαδικασία, που έγινε από την ομάδα ήχου και τον Respeecher στο post-production. Ο στόχος ήταν να διατηρηθεί η αυθεντικότητα των ερμηνειών του Εϊντριεν και της Φελίσιτι σε άλλη γλώσσα, όχι να αντικατασταθούν ή να τροποποιηθούν. Και έγινε με απόλυτο σεβασμό για την τέχνη».

Ο Κορμπέ ολοκλήρωσε τη δήλωσή του λέγοντας: «Το “The Brutalist” είναι μια ταινία για την ανθρώπινη πολυπλοκότητα και κάθε πτυχή της δημιουργίας της καθοδηγήθηκε από την ανθρώπινη προσπάθεια, τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία. Είμαστε απίστευτα περήφανοι για την ομάδα μας και για όσα έχουν καταφέρει εδώ».

Παρά τις όποιες αντιδράσεις, όλο αυτό δεν φαίνεται να επηρεάζει την τύχη της ταινίας στην υποψηφιότητες των Οσκαρ, οι οποίες θα ανακοινωθούν σε λίγες μέρες, μιας και οι κάλπες έχουν κλείσει από την προηγούμενη εβδομάδα. Οσο για τα βραβεία, θα χρειαστεί να περιμένουμε λίγο καιρό ακόμα μέχρι το Μάρτιο.