Στο κόκκινο χαλί του Kodak Theater φέτος κάποιοι θα παρελάσουν χορεύοντας κλακέτες. Ο θρίαμβος της γαλλικής, βωβής, ασπρόμαυρης ταινίας (ναι, θα αναφέρουμε πάντα τα χαρακτηριστικά που λογικά θα την περιόριζαν σε μια μικρή, φεστιβαλική, σινεφίλ καριέρα) είναι πλέον γιγαντιαίων διαστάσεων. Οι ίδιοι οι Αμερικανοί παραγωγοί υποκλίθηκαν χθες βράδυ στο «The Artist», δίνοντάς του το βραβείο Καλύτερης Ταινίας στην τελετή απονομής των 23ων βραβείων της Ενωσης Παραγωγών της Αμερικής (Producers Guild Awards) που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Beverly Hilton.
Φέτος λοιπόν μία γαλλική παραγωγή καλείται να αποδείξει ότι ο ναρκισσισμός του Χόλιγουντ μπορεί να παρακαμφθεί αν του καταθέσεις μία ταινία με υπέροχη ιδέα και ακόμα πιο υπέροχη εκτέλεση. Η οποία βέβαια μιλάει και για τα υπέροχα χρόνια του... Old Hollywood.
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την αξία του «The Artist», αλλά αν θέλουμε να είμαστε πραγματιστές, δεν υπάρχει επίσης καμία αμφιβολία ότι έχει κερδίσει τα βραβεία και την αποδοχή της χολιγουντιανής κοινότητας γιατί «μιλάει» για ...το σπίτι της! Ο Μισέλ Χαζαναβίσιους έφτιαξε στην ουσία μία χολιγουντιανή ταινία, κι αυτό βραβεύει το Χόλιγουντ.
Το παραδέχτηκε και ο παραγωγός Τομά Λανγκμάν στον ευχαριστήριο λόγο του: «Από την πρώτη στιγμή που ακόμα ονειρευόμασταν με τον Μισέλ να γυρίσουμε το «The Artist», γνωρίζαμε πολύ καλά ότι στην ουσία ονειρευόμασταν να γράψουμε ένα ερωτικό γράμμα στο αμερικανικό σινεμά. Και από ό,τι φαίνεται το λάβατε!»
Ο ανταγωνισμός του Μισέλ Χαζαναβίσιους μοιάζει να χάνει έδαφος λοιπόν: ο Αλεξάντερ Πέιν και «Οι Απόγονοι» (που πριν μία εβδομάδα κέρδισαν τη Χρυσή Σφαίρα στη δραματική κατηγορία) έχασαν χθες βράδυ, όπως επίσης και τα «Hugo» του Μάρτιν Σκορσέζε, «Οι Υπηρέτριες» του Τέιτ Τέιλορ, «Το Κορίτσι με το Τατουάζ» του Ντέιβιντ Φίντσερ, «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» του Γούντι Αλεν, «Το Αλογο του Πολέμου» του Στίβεν Σπίλμπεργκ.
Ο τελευταίος έζησε ξανά τη χαρά να κερδίσει στην κατηγορία του animation με τις «Περιπέτειες του Τεντέν: Το Μυστικό του Μoνόκερου».
Στην κατηγορία του ντοκιμαντέρ νικητής ήταν το «Beats, Rhymes & Life, The Travels of a Tribe Called Quest» του Μάικλ Ράπαπορτ, ένα πορτρέτο του χιπ χοπ γκρουπ «A Tribe Called Quest». Μόνο που εδώ δεν μπορούμε να μιλήσουμε για ένδειξη του ποιος προηγείται στην οσκαρική κούρσα: ειρωνικά η Ακαδημία δεν το έχει συμπεριλάβει στην 15άδα των ντοκιμαντέρ που προκρίθηκαν, οπότε ο Ράπαπορτ θα μείνει με τη χαρά της Ενωσης Παραγωγών.
Τα τιμητικά βραβεία που δόθηκαν χτες αποτέλεσαν και μερικές από τις λαμπερές (συνώνυμο του «δημοσιοσχεσίστικες») στιγμές της βραδιάς: ο Στίβεν Σπίλμπεργκ παρέλαβε το βραβείο «Ντέιβιντ Ο' Σέλζνικ» και η Αντζελίνα Τζολί το βραβείο «Στάνλεϊ Κρέιμερ».
Στο τηλεοπτικό κομμάτι των βραβείων μεγάλοι νικητές αναδείχθηκαν τα, επίσης, φαβορί «Modern Family» και «Downton Abby».