Industry

Ο ΣΑΠΟΕ εφιστά την προσοχή του Κυριάκου Πιερρακάκη σχετικά με τον ΕΚΟΜΕ

of 10

Παράπονα για άκαιρη διαρροή εμπιστευτικών πληροφοριών κάνει ο ΣΑΠΟΕ.

Ο ΣΑΠΟΕ εφιστά την προσοχή του Κυριάκου Πιερρακάκη σχετικά με τον ΕΚΟΜΕ

Ο Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Εργων, ΣΑΠΟΕ, απευθύνει επιστολή στον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη (κοινοποιημένη και στον Γενικό Γραμματέα, Λεωνίδα Χριστόπουλο, τον Υφυπουργό Σύγχρονου Πολιτισμού, Νικόλα Γιατρομανωλάκη και τον Πρωθυπουργό). Εκεί, ο ΣΑΠΟΕ εφιστά την προσοχή του Υπουργού ως προς τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΕΚΟΜΕ, Πάνο Κουάνη, λέγοντας πως διοχετεύει στον Τύπο εμπιστευτικές πληροφορίες για μεγάλες διεθνείς παραγωγές που πρόκειται να γίνουν στην Ελλάδα, για προσωπικό όφελος κι εκθέτοντας την εμπιστοσύνη των παραγωγών. Προφανώς αφορμή είναι η πρόσφατη συνέντευξη του Πάνου Κουάνη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, όπου ανακοίνωσε εντυπωσιακές αφίξεις στη χώρα μας, ενδεχομένως πριν την ώρα τους ή χωρίς την άδεια των παραγωγών και συντελεστών.

Διαβάστε παρακάτω αυτούσια την επιστολή, περιμένοντας, ίσως, μια απάντηση από τον ΕΚΟΜΕ.

Διαβάστε αναλυτικά όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις κυβερνητικές ρυθμίσεις που ευνοούν τον ΕΚΟΜΕ και πλήττουν την ελληνική παραγωγή


Με την παρούσα επιστολή μας θα θέλαμε να σας εκφράσουμε την ανησυχία μας για τον τρόπο με τον οποίον χειρίζεται ευαίσθητα θέματα δημοσιότητας γύρω από τις οπτικοακουστικές παραγωγές ο διευθύνων σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ κ. Π. Κουάνης.

Oπως γνωρίζετε, κάθε ταινία ή οπτικοακουστική παραγωγή που αποφασίζει να πραγματοποιήσει γυρίσματα σε μια χώρα, αφού ενημερωθεί για τις συνθήκες και τα μέτρα προσέλκυσης, απευθύνεται στους επαγγελματίες παραγωγούς. Με αυτούς συνάπτει τις συμφωνίες και καθορίζει τις διαδικασίες παραγωγής. Μεταξύ των βασικών αρχικών στοιχείων της συνεργασίας, ειδικά με τα μεγάλα στούντιο, είναι η εχεμύθεια και η δέσμευση του Eλληνα παραγωγού με συμφωνία εμπιστευτικότητας (confidentially agreement).

Η άκριτη και συνεχής, σχεδόν καθημερινή, δημοσίευση, από πλευράς του κ. Κουάνη, στοιχείων που εμπίπτουν στα θέματα αυτά (τόπος γυρίσματος, άφιξης σταρ κλπ) δεν εξυπηρετούν παρά μόνο τηn προσωπική του προβολή, δεν παρέχουν καμία υπηρεσία στηn προσπάθειά μας για προσέλκυση αλλοδαπών παραγωγών. Αντίθετα κλονίζουν την εμπιστοσύνη των ξένων συνεργατών μας για την επαγγελματική μας επάρκεια.

Θα πρέπει να αποτελεί παραδοχή όλων όσων εμπλέκονται στη διαδικασία προσέλκυσης αλλοδαπών παραγωγών ότι υπάρχουν αυστηρά επαγγελματικά πρωτόκολλα, και ερασιτεχνισμοί δεν επιτρέπονται. Ο,τι χτίσαμε με κόπο τόσα χρόνια, και πριν εμφανιστεί ο ΕΚΟΜΕ, μπορεί να εξανεμιστεί πολύ εύκολα.

Σας θυμίζουμε ότι η χώρα μας στις δεκαετίες του ΄80 και ’90 κατατασσόταν από τα στούντιο των ΗΠΑ στη κατηγορία: «no cinema friendly». Οι παραγωγοί, οι δημιουργοί και οι τεχνικοί, με τη δουλειά μας και τη συμπαράσταση της πολιτείας, ανατρέψαμε το «σκηνικό» και ξαναβάλαμε την Ελλάδα στο διεθνή κινηματογραφικό χάρτη.

Αναγνωρίζουμε το θετικό ρόλο της δημιουργίας των οικονομικών κινήτρων προσέλκυσης, τα οποία αποτελούσαν πάγιο αίτημά μας, αλλά ο τρόπος χειρισμού της προβολής τους απαιτεί επαγγελματισμό, γνώση και συνεργασία. Ο ΕΚΟΜΕ οφείλει να ξεπεράσει τις παιδικές του ασθένειες και να σεβαστεί την εμπειρία και γνώση δεκαετιών των επαγγελματιών και των φορέων της κινηματογραφικής κοινότητας. Από τον κινηματογράφο εκπορεύεται και αποκτά αυτοδυναμία κάθε οπτικοακουστικό έργο και στις διαδικασίες παραγωγής του, βασίζεται η υλοποίηση του.

Το ΔΣ του ΣΑΠΟΕ


Διαβάστε ακόμη: Ανακοίνωση του ΣΑΠΟΕ αναφορικά με τα περιστατικά παρενόχλησης στο χώρο του θεάματος