Industry

Ολοκληρώθηκε το Ειδικό Προγράμμα Ενίσχυσης του Υπουργείου Πολιτισμού

of 10

Ολοκληρώθηκε το πολυσυζητημένο ειδικό πρόγραμμα του Υπουργείου Πολιτισμού για την ενίσχυση της κινηματογραφίας εν καιρώ πανδημίας, με τα σχέδια ταινιών που εγκρίνονται στο Ειδικό Συμπληρωματικό Πρόγραμμα για ταινίες μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ.

Ολοκληρώθηκε το Ειδικό Προγράμμα Ενίσχυσης του Υπουργείου Πολιτισμού

Η ολοκλήρωση του πολυσυζητημένου ειδικού προγράμματος του Υπουργείου Πολιτισμού για την ενίσχυση της κινηματογραφίας εν καιρώ πανδημίας, με τα σχέδια ταινιών που εγκρίνονται στο Ειδικό Συμπληρωματικό Πρόγραμμα για ταινίες μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ, κλείνει έναν πολύπαθο κύκλο που κόστισε στο ελληνικό σινεμά, ίσως και ισόποσα με όσο τελικά ωφελήθηκε. Οι προχειρότητες στην οργάνωση και εκτέλεσή του, οι κατηγορίες για αδιαφάνεια, η ενδιάμεση αλλαγή του ΔΣ του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου που στην πραγματικότητα οφειλόταν σε αυτό, υπήρξαν μια σειρά από λάθη που συνεχίζουν να ταλανίζουν την ελληνική κινηματογραφική κοινότητα.

Ας ελπίσουμε οι ταινίες που τελικά θα προκύψουν από αυτό το πρόγραμμα να αξίζουν τον κόπο.

Διαβάστε ακόμη: Νικόλας Γιατρομανωλάκης: (Στ') Αλήθεια


Διαβάστε παρακάτω αυτούσιο το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Πολιτισμού:

​Σε 3.800.000 ευρώ ανήλθε το συνολικό ποσό που διέθεσε εκτάκτως το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, για την ενίσχυση της κινηματογραφικής κοινότητας, εν μέσω της πανδημίας, μετά και την ολοκλήρωση της β΄ φάσης του Ειδικού Συμπληρωματικού Προγράμματος Ενίσχυσης της Κινηματογραφικής Κοινότητας για κινηματογραφικά έργα Μικρού Μήκους και Ντοκιμαντέρ.

Υπενθυμίζεται ότι λόγω της μεγάλης ανταπόκρισης από την κινηματογραφική κοινότητα και καθώς οι αιτήσεις συμμετοχής προσέγγισαν τις 1.300 (678 για έργα Μικρού Μήκους, 512 για έργα Ντοκιμαντέρ και 82 για έργα Animation), το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού αποφάσισε να προχωρήσει στη δημιουργία Ειδικού Συμπληρωματικού Προγράμματος για τις κατηγορίες Μικρού Μήκους και Ντοκιμαντέρ, προκειμένου να δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία σε όσους είχαν ήδη καταθέσει προτάσεις στο κυρίως Πρόγραμμα, οι οποίες όμως δεν επελέγησαν προς χρηματοδότηση.

Μέσω του Ειδικού Προγράμματος Ενίσχυσης της Κινηματογραφικής Κοινότητας χρηματοδοτείται τόσο η συγγραφή σεναρίου, για τις κατηγορίες Μικρού Μήκους και Ντοκιμαντέρ (α΄ φάση), όσο και η παραγωγή ορισμένου αριθμού από τα σενάρια που επιλέχθηκαν κατά την α΄ φάση στις δύο παραπάνω κατηγορίες (β΄ φάση). Η κατηγορία Animation περιλάμβανε μόνο τη χρηματοδότηση της παραγωγής.

Συγκεκριμένα, από το Πρόγραμμα χρηματοδοτούνται:

η συγγραφή σεναρίου για 114 έργα Μικρού Μήκους (64 από το κυρίως και 50 από το συμπληρωματικό Πρόγραμμα), με το ποσό των 2.500 ευρώ ανά σενάριο.
η συγγραφή σεναρίου για 105 έργα Ντοκιμαντέρ (55 από το κυρίως και 50 από το συμπληρωματικό Πρόγραμμα), με το ποσό των 2.500 ευρώ ανά σενάριο.
η παραγωγή 35 έργων Μικρού Μήκους (25 από το κυρίως και 10 από το συμπληρωματικό Πρόγραμμα), με το ποσό των 20.000 ευρώ ανά έργο.
η παραγωγή 35 έργων Ντοκιμαντέρ (25 από το κυρίως και 10 από το συμπληρωματικό Πρόγραμμα), με το ποσό των 30.000 ευρώ ανά έργο.
η παραγωγή 25 έργων Animation (από το κυρίως Πρόγραμμα), με ποσό από 10.000 ευρώ έως 20.000 ευρώ ανά έργο.

Οι διαδικασίες χρηματοδότησης όλων των παραπάνω προτάσεων υλοποιούνται από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

Όπως δήλωσε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, «Με την ολοκλήρωση της β΄ φάσης του Ειδικού Συμπληρωματικού Προγράμματος Ενίσχυσης της Κινηματογραφικής Κοινότητας για κινηματογραφικά έργα Μικρού Μήκους και Ντοκιμαντέρ, ολοκληρώνεται ο κύκλος​​ της έκτακτης οικονομικής στήριξης προς τον δημιουργικό χώρο του κινηματογράφου και των επαγγελματιών του, που εκπόνησε το ΥΠΠΟΑ σε συνεργασία με το ΕΚΚ, κατά το διάστημα της πανδημίας.

Πρώτιστο μέλημα του ΥΠΠΟΑ είναι η διασφάλιση ενός περιβάλλοντος σταθερότητας, στο οποίο καλούνται να εργαστούν οι εργαζόμενοι της κινηματογραφικής κοινότητας, καθώς ο χώρος του πολιτισμού επανέρχεται σταδιακά στην κανονικότητα.

Σημειώνεται ότι ΕΚΚ αποκτά, για πρώτη φορά Κανονισμό Προγραμμάτων Χρηματοδότησης της Προώθησης και της Διανομής Κινηματογραφικών Έργων, ο οποίος, πιστεύω, ότι θα διασφαλίσει, όχι μόνο την αποτελεσματικότερη λειτουργία του, αλλά και την αναγκαία διαφάνεια των διαδικασιών και​​ των χρηματοδοτήσεων. Στόχος μας είναι το ΕΚΚ να κατορθώσει να ανταποκριθεί, με άμεσο τρόπο, αλλά και με βέλτιστες πρακτικές στις απαιτήσεις που θέτουν οι διαρκώς μεταβαλλόμενες συνιστώσες του σύγχρονου ψηφιακού περιβάλλοντος. Τα επόμενα βήματα της ελληνικής κινηματογραφίας θα ενισχυθούν μέσω των εργαλείων που προβλέψαμε στο πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Η εξωστρέφεια του ελληνικού κινηματογράφου, καθώς και η διεθνής διαδρομή του, η ενίσχυση της διανομής των ελληνικών ταινιών, η προσβασιμότητα του κοινού στην ελληνική ταινία, θα περιχαρακωθούν μέσω του νέου πλαισίου που βρίσκεται υπό σχεδιασμό. Το ΥΠΠΟΑ στέκεται αρωγός και συμπαραστάτης στα επόμενα βήματα του ελληνικού κινηματογράφου με στοχευμένες πρωτοβουλίες και δράσεις».

Αναφερόμενος στο Πρόγραμμα, ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για τον Σύγχρονο Πολιτισμό, Νικόλας Γιατρομανωλάκης, δήλωσε: «Με στοχευμένα και σταθερά βήματα η ελληνική κινηματογραφία ξαναμπαίνει σε τροχιά ουσιαστικής στήριξης από την Πολιτεία. Με μέριμνα του ΥΠΠΟΑ διασφαλίστηκε η συνέχιση των γυρισμάτων των παραγωγών και συμπαραγωγών που ήταν σε εξέλιξη κατά τη διάρκεια του lockdown, προβλέφθηκαν ειδικά μέτρα στήριξης για τον κλάδο και τις αίθουσες, ενώ ολοκληρώνεται πλέον και το Ειδικό Πρόγραμμα Ενίσχυσης. Επιπλέον, οι προτάσεις για το σύγχρονο πολιτισμό που καταθέσαμε στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και εγκρίθηκαν από την κυβέρνηση και την ΕΕ εξασφαλίζουν σημαντικούς πόρους για το παρόν του ελληνικού σινεμά αλλά και το μέλλον του, με την ίδρυση της Κρατικής Σχολής Κινηματογράφου 40 χρόνια μετά την αρχική εξαγγελία, ενώ παράλληλα πραγματοποιούνται για πρώτη φορά συζητήσεις για την εξασφάλιση και άλλων πηγών χρηματοδότησης της ελληνικής κινηματογραφίας. Σε όλα τα παραπάνω κομβικό ρόλο διαδραματίζει το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το οποίο έχει σε σύντομο διάστημα διανύσει μια μεγάλη απόσταση προκειμένου να ανακτήσει τον χαμένο χρόνο και να δώσει στις ελληνικές παραγωγές όχι μόνο τους πόρους που δικαιούνται αλλά και την αξιοπιστία που απαιτείται προκειμένου να διεκδικήσουν επιπλέον στήριξη μέσω εγχώριων και διεθνών συμπαραγωγών».

Α. Αποτελέσματα αξιολόγησης για ταινίες Μικρού Μήκους

Έργο της Επιτροπής, στην οποία συμμετείχαν ο σκηνοθέτης και καθηγητής σκηνοθεσίας στο Τμήμα Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Περικλής Χούρσογλου, ο σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας Γιάννης Σακαρίδης και ο κριτικός κινηματογράφου Χρήστος Μήτσης, ήταν η επιλογή 10 σεναρίων Μικρού Μήκους, από τις συνολικά 46 προτάσεις που κατατέθηκαν, εμπρόθεσμα. Κάθε μια από τις 10 προτάσεις θα λάβει ποσό χρηματοδότησης 20.000 ευρώ για την παραγωγή της.

ΕΡΓΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ​ ​ ​


1. ET L'AQUA CHE PASSA | Παραγωγή Παναγιώτα Παναγιωτοπούλου / P.P. Productions | Σκηνοθεσία Κάλλια Παπαδάκη
2. FAULT | Παραγωγή Aναστάσιος Γερακίνης | Σκηνοθεσία Tάσος Γερακίνης
3. HONEYMOON | Παραγωγή Μαρία Χατζάκου | Σκηνοθεσία Άλκης Παπασταθόπουλος
4. ΑΣΠΟΝΔΥΛΑ:ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ, Ο ΚΛΑΨΑΣ | Παραγωγή ΜΠΛΟΝΤ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ Α.Ε. / Φένια Κοσοβίτσα | Σκηνοθεσία Γιάννης Βεσλεμές
5. ΙΣΒΟΡΙΑ | Παραγωγή Αταλάντη Οπτικοακουστικές Παραγωγές Α.Ε. / Ιωάννα Μπολομύτη | ΣκηνοθεσίαΝεφέλη Σαρρή
6. ΛΕΥΚΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ | Παραγωγή Ladies Fingers / Αντώνης Νικηφόρος Βαλληνδράς | ΣκηνοθεσίαΑντώνης Βαλληνδράς
7. ΛΕΥΚΗ ΝΥΧΤΑ | Παραγωγή MARNI FILMS MON EΠΕ | Σκηνοθεσία Μαριτίνα Πάσσαρη
8. ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΒΑΣΩ ΠΟΙΗΜΑΤΑ | Παραγωγή Art Renegade / Χρήστος Παναγιώτης Πυθαράς | ΣκηνοθεσίαΑλέξιος Χατζηγιάννης
9. ΠΑΠΑΡΟΥΝΕΣ ΚΑΙ ΠΑΠΙΕΣ | Παραγωγή AKRAN ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. / Ρομάννα Λόμπατς | Σκηνοθεσία Χρηστίνα Γαρμπή
10. ΡΑΠΕΡΑΚΙ | Παραγωγή StudioBauhaus / ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΣΙΛΑΡΟΣ | Σκηνοθεσία Ορφέας Περετζής

Β. Αποτελέσματα αξιολόγησης για ταινίες Ντοκιμαντέρ

Έργο της Επιτροπής, στην οποία συμμετείχαν ο κριτικός κινηματογράφου και καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» και του Θερινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Athens Open Air Film Festival» Λουκάς Κατσίκας, ο παραγωγός Κωνσταντίνος Κοντοβράκης και η πρόεδρος της Ένωσης Διανομέων Κινηματογραφικών Ταινιών Ελλάδος Ειρήνη Σουγανίδου, ήταν η επιλογή 10 σεναρίων Ντοκιμαντέρ, από τις συνολικά 43 προτάσεις που κατατέθηκαν, εμπρόθεσμα. Κάθε μια από τις 10 προτάσεις θα λάβει ποσό χρηματοδότησης 30.000 ευρώ για την παραγωγή της.

ΕΡΓΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ


1 EXILE(S) | Παραγωγή Σοφία Εξάρχου | Σκηνοθεσία Γιώργος Ηλιόπουλος | Σενάριο Γιώργος Ηλιόπουλος
2 The Sacred Way | Παραγωγή Κωνσταντίνος Γανωτής, Ελένη Αφεντάκη | Σκηνοθεσία Νικολέτα Παράσχη | Σενάριο Νικολέτα Παράσχη
3 ΑΚΟΕ ΚΑΙ ΑΜΦΙ (προσωρινός τίτλος) | Παραγωγή Μαρίνα Δανέζη | Σκηνοθεσία Ιωσήφ Βαρδάκης | Σενάριο Ιωσήφ Βαρδάκης
4 ΔΥΟ ΑΙΩΝΕΣ ΩΣ ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΙΩΝ | Παραγωγή Anemon - Ρέα Αποστολίδη Ευαγγελία Κρανιώτη | Σενάριο Ευαγγελία Κρανιώτη
5 ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ, ΞΕΡΙΖΩΜΑΤΑ... | Παραγωγή POMEGRANATE FILMS - Ελένη Αλεξανδράκη Ελένη Αλεξανδράκη | Σενάριο Ελένη Αλεξανδράκη
6 Η ΚΛΕΙΩ ΤΗΣ ΜΥΚΟΝΟΥ | Παραγωγή FILMIKI PRODUCTIONS - Πολ Τυπάλδος Στηβ Κρίκρης | Σενάριο Δάφνη Καλαφάτη
7 Ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΣΥΝΟΜΙΛΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΝΙΚΟ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟ | Παραγωγή ANAV PRODUCTIONS - Νικόλαος Βασιλόπουλος Αντώνης Κόκκινος, Γιάννης Σολδάτος | Σενάριο Αντώνης Κόκκινος, Γιάννης Σολδάτος
8 ΠΟΙΗΤΗ, ΤΙ ΓΥΡΕΥΕΙΣ ΕΣΥ ΕΝΑΣ ΕΔΕΣΣΑΙΟΣ ΣΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ | Παραγωγή KPG ENTERTAINMENT - Γιώργος Κυριάκος Πηγή Δημητρακοπούλου | Σενάριο Θάνος Λαμπρόπουλος
9 ΦΩΝΕΣ | Παραγωγή blackbird production - Eλένη Κοσσυφίδου | Σκηνοθεσία Περσεφόνη Μήλιου | Σενάριο Περσεφόνη Μήλιου
10 ΧΡΗΣΤΟΣ, ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΠΑΙΔΙ | Παραγωγή BAD CROWD - Νίκος Μουστάκας, Νάνσυ Κοκολάκη | Σκηνοθεσία Giulia Amati | Σενάριο Giulia Amati

To Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού εκφράζει τις θερμές ευχαριστίες της σε όλα τα μέλη των Επιτροπών που συγκροτήθηκαν από το ΥΠΠΟΑ για την αξιολόγηση των αιτημάτων των τριών κατηγοριών του Προγράμματος, τα οποία, αμισθί και εν μέσω πανδημίας, επιτέλεσαν το έργο τους με προθυμία, συνέπεια και αποτελεσματικότητα.


Διαβάστε ακόμη: Ελληνικό σινεμά ενωμένο ή χωρισμένο, πάντα χαμένο!