Κατά τη διάρκεια της οσκαρικής κούρσας, το οποιοδήποτε αρνητικό σχόλιο για υποψήφια ταινία θεωρείται μεγάλο φάουλ. Αν θυμάστε, ένας εκ των παραγωγών του «Hurt Locker» είχε αποκλειστεί από την τελετή και την παραλαβή του Οσκαρ του, επειδή είχε στείλε ένα απλό mail συγκρίνοντας τις αρετές της μικρής του ταινίας, σε σχέση με το blockbuster μεγαθήριο του «Avatar».
Τα social media έχουν αποδειχτεί ως ο πιο άμεσος τρόπος να επικοινωνήσουν οι σταρ το μήνυμά τους και να επηρεάσουν τους ψηφοφόρους των Οσκαρ, κι αυτό είναι ένας νέος παράγοντας που έπρεπε να μελετήσει η Ακαδημία. Για αυτό και φέτος τα πράγματα στενεύουν περισσότερο: το παραμικρό σχόλιο στο facebook, το παραμικρό tweet θα καταγράφεται και, σε περίπτωση που παραβιάζει τους οσκαρικούς κανονισμούς, θα τιμωρεί τον υποψήφιο.
Ταυτόχρονα, η Ακαδημία προσπαθεί να επανατοποθετήσει σε σωστές βάσεις τις συνθήκες προβολής των υποψήφιων ταινιών - καθώς το marketing των μεγάλων εταιριών είχε τα τελευταία χρόνια ξεφύγει σε πολυτελείς χολιγουντιανές δεξιώσεις με ποτά, φαγητά, και δώρα όπου η ψήφος έμοιαζε να αγοράζεται έξω από την αίθουσα, κι όχι με την αξία της ταινίας μέσα.
Επέβαλλαν λοιπόν ότι μετά την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων, οι προβολές θα γίνονται χωρίς μπουφέ ή catering (ακούγεται αστείο, αλλά έτσι το όρισαν). Πριν ανακοινωθούν οι υποψηφιότητες, κάθε ταινία μπορεί να στήνει ό,τι τύπου φιέστα επιθυμεί γύρω από μια προβολή της. Οταν κερδίσει την υποψηφιότητα όμως, οφείλει να σταματήσει κάθε είδους άμεσης ή έμμεσης «δωροδοκίας».
Επίσης, οι δημιουργοί, οι παραγωγοί και το καστ μπορούν να κάνουν προβολές όπου θα είναι παρόντες και θα συζητούν την ταινία με τα μέλη, αλλά ο κάθε ένας θα επιτρέπεται να παραστεί σε δύο μόνο τέτοιες προβολές. Αυτό για να αποφύγουν το φαινόμενο εκλογικής «περιοδείας» μεγαλοσκηνοθετών ή stars από αίθουσα σε αίθουσα.
Τέλος, στην ανακοίνωσή της η Ακαδημία κάνει λόγο για το ότι οι ψηφοφόροι καλό θα ήταν να δουν όλες τις υποψήφιες ταινίες σε κινηματογραφική αίθουσα, αλλά η διανομή των screeners σε DVD δεν απαγορεύτηκε (οριοθετήθηκαν όμως και εκεί προϋποθέσεις που πρέπει να ακολουθήσουν οι εταιρίες για να εξασφαλίσουν την ποιότητα της ψηφιακής αποστολής).
Τα διαβάζουμε όλα αυτά με ενδιαφέρον, αλλά πολύ αμφιβάλουμε ότι μπορεί να συμμαζευτεί το μεγαθήριο που λέγεται οσκαρικό promotion. Ολοι το ξέρουν και το αποδέχονται ότι από τη στιγμή που θα μπουν σ' αυτή την κούρσα, ο marketing εντυπωσιασμός έχει τη δύναμη να ξεπεράσει την αξιοκρατική ουσία. Αυτό είναι το Χόλιγουντ, αυτό και το παιχνίδι του.
Να θυμίσουμε ότι η απονομή των 84ων βραβείων Οσκαρ θα πραγματοποιηθεί στις 26 Φεβρουαρίου 2012 και θα μεταδοθεί σε 200 χώρες στον κόσμο, με οικοδεσπότη τον Εντι Μέρφι.
Ηδη έχουν βγει τα πρώτα προγνωστικά...