Φεστιβάλ / Βραβεία

Νύχτες Πρεμιέρας 2018: Ολα όσα ξέρουμε μέχρι τώρα για το πρόγραμμα του φετινού φεστιβάλ

of 10

Μία ανάσα πριν από την έναρξη του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, συγκεντρώνουμε όλα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τις εκπλήξεις που μας επιφυλάσσει η φετινή διοργάνωση.

Νύχτες Πρεμιέρας 2018: Ολα όσα ξέρουμε μέχρι τώρα για το πρόγραμμα του φετινού φεστιβάλ

Δυόμιση περίπου εβδομάδες απομένουν μέχρι την έναρξη του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας, το οποίο θα διεξαχθεί από τις 19 έως τις 30 Σεπτεμβρίου, στις αίθουσες Δαναός 1 & 2, Ιντεάλ, Odeon Opera 1 & 2, Αστορ και Ταινιοθήκη της Ελλάδος, ενώ οι τελετές έναρξης και λήξης θα πραγματοποιηθούν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και στο Παλλάς αντίστοιχα.

Σαν έναν πρώτο μικρό οδηγό, συγκεντρώσαμε όλα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τις επιλογές του φετινού Φεστιβάλ, το πλήρες πρόγραμμα του οποίου θα ανακοινωθεί στη Συνέντευξη Τύπου που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου, στις 12:00 μ.μ., στον πολυχώρο του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Διαβάστε ακόμη: Αυτές είναι οι 47 ελληνικές ταινίες μικρού μήκους που θα διαγωνιστούν στις 24ες Νύχτες Πρεμιέρας

Cold War 607 «Ψυχρός Πόλεμος»

Εναρξη με «Ψυχρό Πόλεμο»

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας θα ανοίξει τη φετινή διοργάνωση με μια από τις πιο πολυαναμενόμενες ταινίες της χρονιάς, η οποία απέσπασε το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών. Πρόκειται για τον «Ψυχρό Πόλεμο» του Πάβελ Παβλικόφσκι, ένα ρομαντικό οδοιπορικό μέσα στο χρόνο που θα ανεβάσει την αυλαία των 24ων Νυχτών Πρεμιέρας παρουσία του σπουδαίου Πολωνού σκηνοθέτη.

Πέντε χρόνια μετά τη βραβευμένη με Οσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας «Ida», ο σημαντικότερος ίσως δημιουργός που μας σύστησε το σινεμά της Πολωνίας τα τελευταία χρόνια παραδίδει με τον «Ψυχρό Πόλεμο» ένα ταξίδι στις περιπετειώδεις στάσεις ενός μεγάλου έρωτα ο οποίος διατρέχει πυρετικά μερικές από τις πιο ταραχώδεις δεκαετίες της Ιστορίας του 20ού αιώνα. Ολα ξεκινούν στην Πολωνία του 1949, με καθημερινούς ανθρώπους να τραγουδούν μπροστά από ένα μαγνητόφωνο πολωνικά τραγούδια τα οποία υμνούν τους καημούς του έρωτα. Την καταγραφή κάνει μια επιτροπή που αναζητά αυθεντικές μελωδίες και ταλέντα για τη σύσταση ενός φιλόδοξου μουσικού ομίλου. Εκεί, στις οντισιόν, ο μαέστρος Βίκτορ (Τομάς Κοτ) θα γνωρίσει και θα ερωτευτεί την όμορφη νεαρή Ζούλα (Τζοάνα Κούλιγκ). Ο έρωτάς τους θα περάσει από τη Βαρσοβία, το Βερολίνο, το Παρίσι και τη Γιουγκοσλαβία, θα γνωρίσει αναβολές, ματαιώσεις, συμβιβασμούς, παραιτήσεις και αναζωπυρώσεις, θα βρεθεί αντιμέτωπος με διλήμματα και αντιζηλίες και θα γυρέψει την τύχη του στη Δύση πριν αναζητήσει με ρίσκο την επιστροφή του πίσω στην Πολωνία.

My Summer of Love 607 «Το Καλοκαίρι του Ερωτά Μου»

Ταυτόχρονα, με αφορμή την έναρξη του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας και την παρουσία του σκηνοθέτη, οι Νύχτες Πρεμιέρας θα παρουσιάσουν ένα πλήρες αφιέρωμα στη φιλμογραφία του Πάβελ Παβλικόφσκι, με την προβολή των ταινιών «Ida» (2013), «Η Γυναίκα του Πέμπτου» («The Woman in the Fifth», 2011), «Το Καλοκαίρι του Ερωτά Μου» («My Summer of Love», 2004), «Το Τελευταίο Καταφύγιο» («Last Resort», 2000) και «The Stringer» (1998).

Διαβάστε ακόμη: Στα γυρίσματα του «Σ' Αυτή τη Χώρα Κανείς Δεν Ηξερε να Κλαίει» του Γιώργου Πανουσόπουλου

Σ΄Αυτή τη Χώρα Κανείς Δεν Ηξερε Να Κλαίει 607 «Σ’αυτή τη Χώρα Κανείς δεν Ηξερε να Κλαίει»

Ελληνικό σινεμά

Τέσσερις νέες ταινίες και μία ρετροσπεκτίβα συνθέτουν τη φετινή εκλεκτική επιλογή του φεστιβάλ από την εγχώρια κινηματογραφική παραγωγή. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει, σε πανελλήνια πρεμιέρα, η νέα ταινία του Γιώργου Πανουσόπουλου, με τίτλο «Σ’αυτή τη Χώρα Κανείς δεν Ηξερε να Κλαίει», η οποία σηματοδοτεί την επιστροφή του Ελληνα δημιουργού πίσω από την κάμερα, έπειτα από 14 ολόκληρα χρόνια.

Δύο ανυποψίαστοι ξενομερίτες, ένας Γάλλος ευρωβουλευτής (Serge Requet Barville) και μία νεαρή οικονομολόγος (Μαργαρίτα Πανουσοπούλου), φτάνουν με καΐκι σε ένα αχαρτογράφητο νησάκι κάπου στο Αιγαίο, στο ειδυλλιακό Αρμενάκι, και έρχονται σε επαφή με τον αλλόκοτο τρόπο ζωής και τις ανατρεπτικές ηθικές αξίες των κατοίκων του. Εκεί θα γνωριστούν με τον αλλοπρόσαλλο δάσκαλο (Μπάμπης Χατζηδάκης) και την πληθωρική χήρα του νησιού (Φωτεινή Τσακίρη), θα παραδοθούν στη δίνη του έρωτα και στον σαγηνευτικό αυτόν τόπο που μπορεί να αλλάζει τις ζωές των ανθρώπων για πάντα.

Με αφορμή την προβολή της ολοκαίνουργιας ταινίας του, οι Νύχτες Πρεμιέρας επαναφέρουν το σινεμά του Γιώργου Πανουσόπουλου στη μεγάλη οθόνη και θα παρουσιάσουν στο ελληνικό κοινό ένα πλήρες αφιέρωμα στη φιλμογραφία και την καριέρα του, το οποίο θα περιλαμβάνει επίσης τις ταινίες «Ταξίδι του Μέλιτος» (1979), «Οι Απέναντι» (1981), «Μανία» (1985), «Μ’ Αγαπάς;» (1988), «Ελεύθερη Κατάδυση» (1995), «Μια Μέρα τη Νύχτα» (2000) και «Τεστοστερόνη» (2004).

Οίκτος 607 «Οίκτος»

Εχοντας ήδη πραγματοποιήσει μια επιτυχημένη πορεία σε διεθνή φεστιβάλ όπως του Σάντανς και του Ρότερνταμ, ο «Οίκτος» του Μπάμπη Μακρίδη, η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Ελληνα σκηνοθέτη μετά το «L», έρχεται στις Νύχτες Πρεμιέρας για την πανελλήνια πρεμιέρα της, η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Με πρωταγωνιστή τον Γιάννη Δρακόπουλο κι ένα σενάριο που συνυπογράφουν ο Μπάμπης Μακρίδης και ο Ευθύμης Φιλίππου, ο «Οίκτος» είναι η ιστορία «ενός άνδρα που νιώθει χαρούμενος μόνο όταν είναι δυστυχισμένος, ενός άνδρα εθισμένου στη θλίψη, που έχει τόση ανάγκη τον οίκτο ώστε είναι πρόθυμος να κάνει τα πάντα για να τον εκμαιεύσει από τους άλλους. Αυτή είναι η ζωή ενός άνδρα σ’ έναν κόσμο που δεν είναι αρκετά σκληρός γι’ αυτόν».

Chinatown 607 «Chinatown: Τα Τρία Καταφύγια»

Με μια περιπέτεια εκδίκησης τοποθετημένη στην καρδιά της Αθήνας, και ταυτόχρονα την πρώτη ταινία πολεμικών τεχνών που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα, επιστρέφει στο σινεμά η Αλίκη Δανέζη-Κνούτσεν. Τρίτη μεγάλου μήκους ταινία της σκηνοθέτιδας, μετά τα «Δρόμοι και Πορτοκάλια» (1996) και «Μπαρ» (2003), το «Chinatown: Τα Τρία Καταφύγια» αφηγείται την ιστορία της Κλειώς (Κατερίνα Μισιχρόνη), μια κοπέλας με πατέρα Κινέζο και Κύπρια μητέρα η οποία έχει μεγαλώσει με αγάπη σε ένα μικρό χωριό στους λόφους της Κύπρου. Τη μέρα που κλείνει τα 18 της χρόνια, μαθαίνει ότι ο πατέρας της δεν έχει πεθάνει από φυσικά αίτια, αλλά έχει δολοφονηθεί από την κινεζική μαφία, στην Chinatown της Αθήνας. Βαθιά πληγωμένη από την απουσία, ορκίζεται να πάρει εκδίκηση. Ο μάγειρας Λιν (Richard Ng), παλιός φίλος του πατέρα της, αναλαμβάνει να την προετοιμάσει, και σύντομα ο νεαρός βοηθός του (Chris Li) την ερωτεύεται. Καθώς η Κλειώ μαθαίνει να μαγειρεύει, οι φυσικές της ικανότητες έρχονται στην επιφάνεια και παρά τις συμβουλές του δάσκαλου της για υπομονή και σύνεση, η Κλειώ αρχίζει να σχεδιάζει την εκδίκησή της.

Third Kind 607 «Third Kind»

Τέλος, μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στην Εβδομάδα Κριτικής του φετινού Φεστιβάλ Καννών, οι Νύχτες Πρεμιέρας θα υποδεχτούν τη νέα μικρού μήκους ταινία του Γιώργου Ζώη («Casus Belli», 2010 & «Interruption», 2015). Ενα φιλμ επιστημονικής φαντασίας που γυρίστηκε στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού, το «Third Kind» παρουσιάζει έναν κόσμο όπου η Γη έχει εγκαταλειφθεί και το ανθρώπινο είδος έχει αναζητήσει καταφύγιο στο διάστημα. Τρεις αρχαιολόγοι του μέλλοντος επιστρέφουν για να αναζητήσουν την πηγή ενός μυστηριώδους πεντάτονου σήματος που εκπέμπεται από τη Γη.

Αυτή, φυσικά, δεν θα είναι η μοναδική ελληνική ταινία μικρού μήκους που θα φιλοξενηθεί στις 24ες Νύχτες Πρεμιέρας, καθώς 47 ελληνικές παραγωγές συνθέτουν το φετινό διαγωνιστικό τμήμα ελληνικών μικρού μήκους.

The Miseducation of Cameron Post 607 «The Miseducation of Cameron Post»

Ολα τα φεστιβάλ του κόσμου

Οπως κάθε χρόνο, οι Νύχτες Πρεμιέρας αναλαμβάνουν να συστήσουν στο ελληνικό κοινό μερικές από τις πιο πολυσυζητημένες ταινίες που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον στα μεγάλα διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ μέσα στη χρονιά, στο τμήμα Festival Darlings. Μία από αυτές είναι και το «The Miseducation of Cameron Post» της Ντεσιρέ Ακαβάν, το οποίο απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο φετινό Φεστιβάλ του Σάντανς.

Με πρωταγωνίστρια την Κλόε Γκρέις Μόριτζ, η Ακαβάν μεταφέρει στο σινεμά το ομώνυμο μυθιστόρημα της Εμιλι Ντάνφορθ ως μια τρυφερή ιστορία ενηλικίωσης: Ο ετήσιος χορός του σχολείου ολοκληρώνεται με τον χειρότερο τρόπο για την Κάμερον Ποστ, όταν το αγόρι της την πιάνει στο πίσω κάθισμα ενός αυτοκινήτου να ερωτοτροπεί με ένα κορίτσι. Η επόμενη μέρα βρίσκει τη νεαρή κοπέλα έγκλειστη σε ένα κέντρο «θεραπείας» το οποίο εξειδικεύεται σε έφηβους που νιώθουν ερωτική έλξη για άτομα του ίδιου φύλου. Σε ένα αυταρχικό και καταπιεστικό περιβάλλον, η Κάμερον έρχεται αντιμέτωπη με συνθήκες πρωτόγνωρης ψυχολογικής βίας, ενώ παράλληλα καταφέρνει να συνδεθεί για πρώτη φορά με γκέι συνομήλικούς της, δημιουργώντας μια νέα οικογένεια.

Madeline’s Madeline 607 «Madeline’s Madeline»

Από το Φεστιβάλ του Σάντανς (αλλά και του Βερολίνου) έρχεται και το «Madeline’s Madeline», η ευφάνταστη και πειραματικής υφής νέα σκηνοθετική απόπειρα της «ανεξάρτητης» Τζόζεφιν Ντέκερ («Butter on the Latch», «Thou Wast Mild and Lovely»), η οποία ξετυλίγει την ιστορία της 16χρονης Μαντλίν (Ελένα Χάουαρντ), ενός κοριτσιού με κάποιες υποτιθέμενες ψυχολογικές αστάθειες που μεγαλώνει δίπλα στη νευρωτική της μητέρα (η Μιράντα Τζουλάι του «Me and You and Everyone We Know»). Καθημερινά βρίσκει καταφύγιο και πεδίο έκφρασης στις πρόβες και τους αυτοσχεδιασμούς μιας θεατρικής ομάδας την οποία διευθύνει η Εβάντζελιν (Μόλι Πάρκερ). Ενώ όλα δείχνουν ότι η Εβάντζελιν, με την κατανόηση και το ενδιαφέρον που δείχνει, ουσιαστικά λειτουργεί ως υποκατάστατο της μητρικής φιγούρας που φαίνεται να λείπει από τη Μαντλίν, σταδιακά αποκαλύπτονται οι εμμονές και η σκοτεινή πλευρά του χαρακτήρα της, ικανές να την αποκαθηλώσουν στα μάτια του κοριτσιού και των μαθητών της.

Climax 607 «Climax»

Από τις Νύχτες Πρεμιέρας δεν θα μπορούσε να λείπει και η νέα ταινία του προβοκάτορα του σύγχρονου γαλλικού σινεμά, Γκασπάρ Νοέ, η οποία απέσπασε το βραβείο Art Cinema Award στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών του φετινού Φεστιβάλ Καννών, μαζί με μερικές από τις καλύτερες κριτικές στην καριέρα του σκηνοθέτη. Με τη δράση τοποθετημένη εξ ολοκλήρου στο εσωτερικό μιας απομονωμένης σχολής χορού, το «Climax» απεικονίζει όλα όσα συμβαίνουν σε ένα πάρτι μαθητών της σχολής όταν ένα άγνωστο χέρι αναμιγνύει αλκοόλ και πανίσχυρες ψυχοτροπικές ουσίες σε ένα μπολ σανγκρία, οδηγώντας σε ομαδικό freak out υπό τους ήχους του Τζόρτζιο Μόροντερ, του Aphex Twin και των Daft Punk.

Westwood 607 «Westwood: Punk, Icon, Activist»

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας εγκαινιάζει φέτος και ένα νέο τμήμα με τον τίτλο Icons. Πρώτος τίτλος για το νεοσύστατο αυτό τμήμα, το ντοκιμαντέρ «Westwood: Punk, Icon, Activist» της Λόρνα Τάκερ (το οποίο επίσης έκανε πρεμιέρα στο Σάντανς), ένα κινηματογραφικό πορτρέτο της εκκεντρικής Βρετανίδας σχεδιάστριας μόδας, αλλά και ακούραστης ακτιβίστριας, Βίβιαν Γουέστγουντ, η οποία έκανε την πανκ ροκ της δεκαετίας του ’70 παγκοσμίως γνωστή μέσα από τις κολεξιόν της και αποτελεί ακόμα σταθερό σημείο αναφοράς για την ποπ κουλτούρα. Η ταινία διατρέχει δεκαετίες και πόλεις που διαμόρφωσαν την προσωπικότητα της πρωτοπόρας σχεδιάστριας, χρησιμοποιώντας αρχειακό υλικό και συνεντεύξεις με την ίδια και συνεργάτες της, ρίχνοντας νέο φως στο φαινόμενο Γουέστγουντ.

Μείνετε σε αναμονή μέχρι την ανακοίνωση του πλήρους προγράμματος του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας, στις 12 Σεπτεμβρίου. Περισσότερες πληροφορίες για τις εκδηλώσεις και όλες τις προβολές, καθώς και ενημέρωση για τις δράσεις και τα νέα του φεστιβάλ, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του.

Διαβάστε ακόμη

Νύχτες Πρεμιέρας 607