«Είναι πολύ παράξενο να μοντάρεις μια ταινία σαν αυτή υπό τις παρούσες συνθήκες στο Παρίσι» έλεγε πριν λίγους μήνες σε μια συνέντευξη του ο Μπερτράν Μπονελό, σκηνοθέτης του «Οίκου Ανοχής» και του πολυσυζητημένου «Saint Laurent: Η Χρυσή Εποχή».
«Οφείλεις να κρατάς την πραγματικότητα έξω από την μυθοπλασία και να συνεχίζεις να δουλεύεις κανονικά».
Με την Γαλλία να ζει κάτω από την σκιά του τρόμου και το τραύμα μιας τυφλής βίας εδώ και πολύ καιρό, το να γυρίζεις ένα φιλμ με ήρωες μια ομάδα νεαρών που βάζουν βόμβες, μοιάζει εκ πρώτης όψεως με πρόκληση.
Δείτε ακόμη: Καμία «Μέρα της Βαστίλης» για τη Γαλλία
Ομως στο «Nocturama», οι τρομοκράτες δεν έχουν το συνηθισμένο «πρόσωπο», κυριολεκτικά ή μεταφορικά. Οι ήρωες της ταινίας του Μπονελό δεν έχουν συγκεκριμένο κοινωνικό, εθνικό ή θρησκευτικό προφίλ, δεν ταιριάζουν στα κλισέ μιας ταινίας καταγγελίας.
Και κάπως έτσι το φιλμ του μοιάζει όχι να προκαλεί, μα να ηλεκτρίζει, να γεννά απορίες και συζητήσεις που ελπίζουμε ότι θα πάνε πέρα από τα προφανή όταν η ταινία κάνει την πρεμιέρα της στο φεστιβάλ Βενετίας και στη συνέχεια στο Τορόντο.
Προς το παρόν, το πρώτο τρέιλερ, αφήνει υποσχέσεις.
Δείτε ακόμη: