Στρώθηκαν τα κόκκινα χαλιά και πατήθηκαν για πρώτη φορά, την εναρκτήρια μέρα του 65ου Φεστιβάλ Καννών, κάτω από το βλέμμα της Μέριλιν Μονρόε που σβήνει το γενέθλιο κεράκι της. Η Κρουαζέτ ασφυκτιά από κόσμο, τα λουλούδια δε διστάζουν να πωλούνται προς 120 ευρώ το ένα (ομολογουμένως, οι ορχιδέες…) και το μικρό σύμπαν όπου δε συμβαίνει τίποτε άλλο, παρά μόνο η παρουσίαση και η αγοραπωλησία ταινιών ξεκίνησε τη φετινή του ύπαρξη.
Η πρώτη μέρα του 65ου Φεστιβάλ Καννών αναγορεύτηκε σε «ημέρα Moonrise Kingdom», μια και η νέα ταινία του Γουες Αντερσον έκανε την επίσημη πρεμιέρα της με διθυραμβικές αντιδράσεις. Ο σκηνοθέτης και οι ηθοποιοί του – οι δύο πρωτοεμφανιζόμενοι πρωταγωνιστές, Τζάρεντ Γκίλμαν και Κάρα Χέιγουορντ, πλαισιωμένοι από τους βετεράνους Μπρους Γουίλις, Μπιλ Μάρεϊ, Τζέισον Σουόρτσμαν, Εντουαρντ Νόρτον, Τίλντα Σουίντον και Μπομπ Μπάλαμπαν έδωσαν συνέντευξη τύπου και μίλησαν για τη δική τους, ιδιότυπη κινηματογραφική οικογένεια.
Το ίδιο βράδυ, στην επίσημη πρεμιέρα του «Moonrise Kingdom», έκαναν την εμφάνισή τους και όσοι glitterati έχουν φτάσει ήδη στις Κάννες, είτε με δικές τους ταινίες, είτε απλώς για χάζι. Η Ζουλιέτ Μπινός, ο Ζαν Ντιζαρντέν με την Μπερενίς Μπεζό, η Τζέσικα Τσαστέιν, η Μαριόν Κοτιγιάρ (για την ταινία του Ζακ Οντιάρ), η Εβα Λονγκόρια, ο Σον Πεν για τη φιλανθρωπική εκδήλωση για την Αϊτή, ο Αλεκ Μπόλντγουιν με τη σύντροφό του, Ιλάρια Τόμας, ο Τιμ Ροθ με την κόρη του, η Τζέιν Φόντα, ακόμα και αυτή η Λάνα ντελ Ρέι.
Εκτός συναγωνισμού, ως «ειδική προβολή», παρουσιάστηκε το ντοκιμαντέρ του Λοράν Μπουζερό, «Roman Polanski: A Film Memoir», μια μελέτη όχι για τα γνωστά σκάνδαλα, αλλά πάνω στις ταινίες του Ρομάν Πολάνσκι, αδιαμφισβήτητα ενός από τους σπουδαιότερους σύγχρονους σκηνοθέτες, ο οποίος προετοιμάζει αυτόν τον καιρό τη νέα του ταινία με θέμα την Υπόθεση Ντρέιφους.
H δεύτερη ταινία του διαγωνιστικού, το «After the Battle» του Γιουρσί Νασράλα, είναι ένα πολιτικό δράμα που εξελίσεται στο Κάιρο του σήμερα. θέλοντας να κοιτάξει με καθαρή ματιά τον αντίκτυπο της Αραβικής Ανοιξης και τα προβλήματα που δεν ακτόρθωσε να λύσει. Οι λόγοι που βρέθηκε στις Κάνες είναι ξεκάθαροι, αυτό όμως δεν το κάνει απαραίτητα μια καλή ταινία. Η επικαιρότητα, το θέμα, η πολιτική ματιά το έφεραν ώς εδώ, όμως δυστυχώς, το «After the Battle», είναι μάλλον σχηματικό και προβλέψιμο, κάτι σαν μια σαπουνόπερα προπαγάνδας.
Η Κριτική Επιτροπή του 65ου Φεστιβάλ Καννών έδωσε επίσης συνέντευξη τύπου, μιλώντας για τη στρατηγική και τις προθέσεις της, αλλά και για την απόλαυση του να είσαι κριτής στο Φεστιβάλ και όχι συμμετέχων! Ο Πρόεδρος της Επιτροπής, ο Ιταλός σκηνοθέτης Νάνι Μορέτι, εξήγησε την τακτική του: «Θα συναντιόμαστε κάθε δεύτερη μέρα και θα κουβεντιάζουμε για τις τέσσερις ταινίες του Διαγωνιστικού Τμήματος που θα έχουμε δει. Συνολικά θα δούμε είκοσι δύο ταινίες και οι απόψεις μας οπωσδήποτε θα διαφέρουν. Εγώ θα έχω το ρόλο του επιστάτη του σχολείου! Το σημαντικό είναι να δούμε όλες τις ταινίες με το ίδιο επίπεδο ενδιαφέροντος και σεβασμού.»
Είναι εδώ ο Δικτάτορας Αλάντιν της Ουαντίγια; Δεν το γνωρίζουμε, αλλά ο Σάσα Μπάρον Κόεν είναι πράγματι στις Κάννες, φωτογραφήθηκε ως «Δικτάτορας» μπροστά στο ξενοδοχείο Κάρλτον και στη συνέχεια χαριεντίστηκε εκτενώς με την πρώην σύντροφο του Τζορτζ Κλούνεϊ, την Ελιζαμπέτα Κανάλις που μοιάζει πια να κάνει τα πάντα για λίγη δημοσιότητα!