Η Γκουίνεθ Πάλτρόου έμεινε στην κινηματογραφική ιστορία ως η Βαϊόλα του «Ερωτευμένου Σαίξπηρ», κερδίζοντας μάλιστα και το Οσκαρ Α' Γυναικείου ρόλου. Την παραγωγή έκανε ο Χάρβεϊ Γουάινστιν και το στούντιο της Miramax κι όλα τα άλλα έμειναν στα συρτάρια του Χόλιγουντ.
Ποια ήταν τα άλλα; Σ' ένα προσωπικό essay που δημοσίευσε πρόσφατα ο διάσημος (πλέον) παραγωγός Εντουαρντ Ζούικ, αποκαλύπτει μία σκανδαλώδη αποτυχημένη προσπάθεια να φέρει εκείνος το πρότζεκτ στην μεγάλη οθόνη, με πρωταγωνίστρια την φρέσκια από την επιτυχία της «Pretty Woman», Τζούλια Ρόμπερτς.
Η Τζούλια δέχθηκε να πρωταγωνιστήσει κι αυτό αμέσως κινητοποίησε το στούντιο της Universal να αναλάβει την παραγωγή. Αρχισαν να χτίζονται σκηνικά, να προσλαμβάνονται μέλη του συνεργείου, να μπαίνουν στη σειρά A Listers Βρετανοί ηθοποιοί για να παίξουν τον Γουίλιαμ Σαίξπηρ στο πλευρό της.
Δεν της κρατάω κακία, ήταν μία ανασφαλής 24χρονη κοπέλα...»
Εκείνη όμως, και σύμφωνα με τον Ζούικ αυτή ήταν η αρχή του τέλους, είχε εμμονή με έναν και μόνο ηθοποιό: τον Ντάνιελ Ντε Λιούις. «Εχει παίξει Σαίξπηρ, ήταν ονειρικός στο "Δωμάτιο με Θέα" είναι ο ιδανικός για μένα» του έλεγε. Μόνο που Ζούικ είχε ήδη λάβει την αρνητική απάντηση του Λούις, καθώς ο Ιρλανδός οσκαρικός πρωταγωνιστής είχε δεσμευτεί για τα γυρίσματα του «Εις το Ονομα του Πατρός» (παρόλη την πίεση και της Ρόμπερτς, η οποία, άκουσον άκουσον, του έστειλε δύο ντουζίνες κόκκινα τριαντάφυλλα και μια κάρτα που έγραφε «γίνε ο Ρωμαίος μου»).
Μετά από αυτό, το σήμα-κατατεθέν τεράστιο χαμόγελο δεν ξαναφώτισε το πρόσωπο της Ρόμπερτς. Σαμποτάρισε κάθε ακρόαση, κάθε άλλου ηθοποιού: από τον Ρέι Φάινς μέχρι τον Χιου Γκραντ, κι από τον Σον Μπιν μέχρι τον Κόλιν Φερθ.
Ταυτόχρονα, κι η ίδια άρχισε να συνειδητοποιεί ότι δεν ταιριάζει στον ρόλο: δεν της έβγαινε η προφορά, κάτι δεν πήγαινε καλά, έπιασε στον αέρα τον Ζούικ και τον Τομ Στόπαρντ να μην είναι ικανοποιημένοι με την απόδοσή της στο διάβασμα του έργου.
Κι ένα πρωί απλώς εξαφανίστηκε. Μήνυσε με την μάνατζέρ της ότι εγκαταλείπει το πρότζεκτ κι έφυγε από το Λονδίνο.
Στο άκουσμα της παραίτησής της, αποχώρησε και η Universal, που είχε ήδη ξοδέψει 6 εκατομμύρια δολάρια στην προπαραγωγή του πρότζεκτ.
«Δεν έχουμε ξαναμιλήσει ποτέ» λέει σήμερα ο Ζούικ. «Δεν της κρατάω κακία, ήταν μία ανασφαλής 24χρονη κοπέλα. Φοβήθηκε ότι από την μεγάλη επιτυχία του Pretty Woman, θα γνωρίσει την αποτυχία...»
Διαβάστε περισσότερα: