Βασισμένο ελεύθερα στο «The Futurological Congress» του Στανισλάβ Λεμ, το νέο φιλμ του Ισραηλινού Αρι Φόλμαν, πέντε χρόνια μετά το «Βαλς με τον Μπασίρ» είναι κάτι ανάμεσα σε μια ταινια επιστημονικής φαντασίας για τον πόλεμο εναντία στο πέρασμα του χρόνου, ένα τριπαρισμένο καρτούν φτιαγμένο από ενήλικες για ενήλικες και τελικά μια ταινία για το ίδιο το μέλλον του σινεμά...
Ή κάτι τέτοιο.
Πώς αλλιώς μπορείς να εξηγήσεις κάτι που ξεκινά ως η ιστορία μιας ημιαποτυχημένης ηθοποιού που υποδύεται η Ρόμπιν Ράιτ που δέχεται να γίνει μέρος ενός πειράματος που προϋποθέτει μόνο το σκανάρισμα της και τη συμμετοχή της σε οποιαδήποτε ταινία θα γύριζε ή δεν θα γύριζε ποτέ; Και πώς αλλιώς να ερμηνεύσεις το γεγονός πως αυτή η ηθοποιός είναι και στην ταινία η ίδια η Ρόμπιν Ράιτ, που σε αυτό που θα μπορούσε να είναι ο ρόλος της ζωής της εκφράζει την αγωνία μιας ολόκληρης βιομηχανίας να κρατήσει το όνειρο αληθινό, σχολιάζοντας ταυτόχρονα και τη θέση της γυναίκας/μητέρας στο σύγχρονο γίγνεσθαι;
Επίσημο άνοιγμα στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, το πλέον ανήσυχο τμήμα του 66ου Φεστιβάλ Καννών, το «The Congress» θα μπορούσε φυσικά να βρίσκεται στο επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα (όπως βρέθηκε το 2008 το «Βαλς με τον Μπασίρ» κάνοντας το όνομα του Φόλμαν διάσημο), αλλά αυτό δεν αφαιρεί στο ελάχιστο την ανυπομονησία πως βρισκόμαστε σίγουρα μπροστά στην πιο περίεργη ταινία της χρονιάς.
Δείτε παρακάτω το τρέιλερ και διαβάστε περισσότερα για την ταινία εδώ.
Tags: The Congress, cannes 2013