Μπορεί η συντριπτική πλειοψηφία των Αμερικανών κριτικών να μην ψηφίζουν για τα Οσκαρ, όμως είναι προφανές πως η νίκη της ταινίας του Λαρς Φον Τριερ για το μελαγχολικό τέλος του κόσμου, ανεβάζει δίχως αμφιβολία το προφίλ της και την κάνει ορατή στους ανθρώπους που αυτές τις μέρες ετοιμάζουν τις λίστες τους για τα βραβεία.
Κάτι ανάλογο θα συμβεί και με την ερμηνεία της Κίρστεν Ντανστ, που ομολογουμένως μοιάζει μάλλον με αουτσάιντερ, ενώ επιβεβαιώνει την σταθερή Οσκαρική πορεία του Μπραντ Πιτ με το «Moneyball», ακόμη κι αν το βραβείο εδώ του δόθηκε τόσο για το φιλμ του Μπένετ Μίλερ, όσο και για το «Δέντρο της Ζωής».
Η ταινία του Τέρενς Μάλικ διακρίθηκε για την σκηνοθεσία της και την φωτογραφία του Εμάνουελ Λουμπέσκι, ενώ η Τζέσικα Τσαστέιν ανακηρύχθηκε καλύτερη ηθοποιός σε δεύτερο ρόλο τόσο για το «Δέντρο», όσο και για τους ρόλους της στο «Καταφύγιο» και τις «Υπηρέτριες». Μπορείτε από τώρα να στοιχηματίζετε ότι το Οσκαρ θα πάει στα χέρια της το βράδυ της απονομής, όπως πολύ πιθανόν είναι, κάτι ανάλογο να συμβεί και με τον Αλμπερτ Μπρουκς. Η ερμηενία του στο «Drive» του χάρισε την διάκριση του καλύτερου ηθοποιού σε δεύτερο ρόλο από την ένωση κριτικών.
Το «Ενας Χωρισμός» του Ασγκάρ Φαραντί πήρε τα βραβεία καλύτερου σεναρίου και ξενόγλωσσης ταινίας, ενώ το «Cave of Forgotten Dreams» του Βέρνερ Χέρτζογκ αυτό του καλύτερου ντοκιμαντέρ. Τέλος το «Seeking the Monkey King» του Κεν Τζέικομπς βραβεύτηκε ως καλύτερο πειραματικό φιλμ της χρονιάς.