Μέσα σ’ ένα άδειο θέατρο, στο κέντρο του Παρισιού, ο Τομά, θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης, γκρινιάζει στο τηλέφωνο μετά από μια κουραστική μέρα οντισιόν που δεν οδήγησαν πουθενά. Ψάχνει για πρωταγωνίστρια για το νέο του έργο, «Venus in Fur». Ξαφνικά η πόρτα ανοίγει και μπαίνει μέσα μια τελευταία, αργοπορημένη ενδιαφερόμενη: η Βάντα, σαχλή, φλύαρη και φτηνιάρα, με μια κακόγουστη έκδηλη σεξουαλικότητα, άλλη μια εκνευριστική ηθοποιός, έτοιμη να εξαντλήσει την υπομονή του Τομά. Μόνο που μόλις η Βάντα ανεβαίνει στη σκηνή, συμβαίνει μια μαγική μετάλλαξη και η γυναίκα μεταμορφώνεται, σταδιακά και με διαλείμματα, στην ηρωίδα του συγγραφέα, μια μοιραία γυναίκα που τον παρασύρει διαδοχικά στο ενδιαφέρον, τον πόθο και την εμμονή.
Οπως δήλωσε και ο ίδιος ο Πολάνσκι στη συνέντευξη Τύπου του Φεστιβάλ Καννών τον περασμένο Μάιο, όπου η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της: «Αυτό που με προσέλκυσε ιδιαίτερα στην ιστορία είναι η πλευρά του σεξισμού και η σάτιρα πάνω στο θέμα. Ως ήρωας ο Τομά έχει ένα «μάτσο» ανδρισμό που σταδιακά γίνεται κουρέλι κι αυτό ήταν το απολαυστικό κομμάτι. Οσοι με ξέρουν, γνωρίζουν καλά ότι εγώ δε μοιάζω καθόλου με τον Τομά σ’ αυτή την παράμετρο.»
Περισσότερο χαριτωμένο παρά σέξι, περισσότερο ακαδημαϊκό παρά αναρχικό, το νέο φιλμ του Ρόμαν Πολάνσκι παραμένει ωστόσο μια ακόμη προσθήκη στο ιδιοσυγκρασιακό του σύμπαν (διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Venus in Fur») και τώρα ετοιμάζεται για την έξοδό του στις αίθουσες, συνοδεία ενός εξαιρετικού πόστερ και ενός τρέιλερ που ανάβει τα αίματα, κυρίως λόγω της εμφάνισης της Εμανουέλ Σενιέ που «μπαίνει στο δέρμα» του ρόλου της φορώντας μόνο τα απαραίτητα.
Διαβάστε ακόμη: