Buzz

Η Εμανουέλ Σενιέ, φορά μόνο μια γούνα για χάρη του Ρομάν Πολάνσκι

στα 10

Συνεχίζοντας μια διαδρομή που μένει πιστή στα βασικά ένστικτα του ανθρώπινου είδους, ο Ρομάν Πολάνσκι διασκευάζει ένα θεατρικό έργο εξουσίας και εκμετάλλευσης ανάμεσα σε έναν άνδρα και μια γυναίκα, παρουσιάζοντας με το «La Vénus à la Fourrure» μια από τις ταινίες που ανεβάζουν την θερμοκρασία στις Κάννες.

Η Εμανουέλ Σενιέ, φορά μόνο μια γούνα για χάρη του Ρομάν Πολάνσκι

Δεύτερη στη σειρά ταινία για τον Ρομάν Πολάνσκι βασισμένη σε ένα θεατρικό μετά τον «Θεό της Σφαγής», μόνο που αυτή τη φορά, το πρωτότυπο υλικό μοιάζει πολύ πιο ταιριαστό στην πλευρά του σινεμά του που αγαπάμε, αυτή των σκοτεινών παθών, του έντονο ερωτισμού, της βουτιάς σε ανεξερεύνητα ψυχολογικά βάθη.

Ο τίτλος φέρνει φυσικά στο νου, το πιο διάσημο ίσως βιβλίο του Λέοπολντ φον Ζάχερ Μαζόχ «Η Αφροδίτη με τις Γούνες», ένα χρονικό ερωτικής υποταγής ενός άντρα σε μια δυνατή γυναίκα, που έδωσε λογοτεχνική υπόσταση στην ερωτική δυναμική της σχέσης σκλάβου και αφέντη.

Ομως το φιλμ του Πολάνσκι δεν αποτελεί μεταφορά του συγκεκριμένου βιβλίου, αλλά του έργου του Ντέιβιντ Αϊβις «Venus in Fur», που ήταν το 2012 υποψήφιο για βραβείο Tony. Το θεατρικό ακολουθεί την σχέση ενός απογοητευμένου θεατρικού σκηνοθέτη, που αναζητά πρωταγωνίστρια για το ανέβασμα της διασκευής του βιβλίου του Μαζόχ, με μια ηθοποιό που μοιάζει αποφασισμένη να κερδίσει τον ρόλο πάση θυσία.

To έργο που ξεκίνησε off-Βroadway για να μεταφερθεί στη συνέχεια με επιτυχία στο Broadway, μπορεί να έχει το ύφος μιας ερωτικής κωμωδίας, όμως η ουσία του είναι μια πιο σκοτεινή εξερεύνηση των παιχνιδιών ερωτισμού κι εξουσίας που μπορεί να ξεκινά με ένα παιγνιώδες ύφος, αλλά κρατά ως το τέλος την αίσθηση μια αγωνίας που σιγοβράζει.

Για το σενάριο της ταινίας, ο Πολάνσκι δούλεψε στενά με τον συγγραφέα του έργου, προσαρμόζοντας την ιστορία για την οθόνη και πιθανότατα αλλάζοντας το ύφος της σε κάτι πιο ταιριαστό στον δικό του κόσμο. Στο θεατρικό του ανέβασμα τους ρόλους κρατούσαν η Νίνα Αριάντα (που κέρδισε ένα Tony για την ερμηνεία της) και ο Χιου Ντάνσι. Στην εκδοχή του Πολάνσκι, ο ρόλος της αποφασισμένης ηθοποιού πηγαίνει στην συζυγό του Εμανουέλ Σενιέ, ενώ αυτός του σκηνοθέτη στον Ματιέ Αμαλρίκ.

Ο συνδυασμός ακούγεται ιδανικός. Εκείνος ικανός να μεταμορφωθεί απόλυτα πετυχημένα σε έναν άβουλο χαμένο άντρα, εκείνη έχει αποδείξει πολλές φορές ότι κατέχει έναν έντονο ερωτισμό, τον ο Πολάνσκι έχει χρησιμοποιήσει ξανά στην οθόνη, με ανάλογο τρόπο, στα «Μαύρα Φεγγάρια του Ερωτα».

Τώρα την «ξεγυμνώνει» για μια ακόμη φορά (κυριολεκτικά και μεταφορικά) στην οθόνη, σε ένα φιλμ που έχει ήδη ανεβάσει τη θερμοκρασία των Καννών και που αναμένεται να είναι μια από τις ταινίες που θα συζητηθούν περισσότερο στη διάρκεια του φεστιβάλ.

Εν αναμονή ενός teaser κλιπ ή τρέιλερ λίγο πριν την πρεμιέρα της ταινίας στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 66ου Φεστιβάλ Καννών, δείτε τις πρώτες φωτογραφίες από την ταινία καθώς κι ένα απόσπασμα από την παράσταση.

Διαβάστε εδώ περισσότερα για το επίσημο πρόγραμμα του 66ου Φεστιβάλ Καννών.

2

3

4

2