Ηέρευνα του Ευρωπαϊκού Παρατηρητήριου του Οπτικοακουστικού Τομέα επιβεβαίωσε απλά αυτό όλοι γνωρίζουμε, ότι οι γυναίκες συνεχίζουν να υποαντιπροσωπεύονται στην κινηματογραφική βιομηχανία της Γηραιάς Ηπείρου, σε αντίθεση με την αύξηση που είχαν φέτος οι γυναίκες επαγγελματίες στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Η συγκεκριμένη έρευνα αποδεικνύει την ανισότητα που συναντάμε στο χώρο των επαγγελματιών του σινεμά στην ευρωπαϊκή κινηματογραφική παραγωγή και αφορά γυναίκες επαγγελματίες που εργάστηκαν έστω σε μια ευρωπαϊκή ταινία μεγάλου μήκους στους τομείς της σκηνοθεσίας, του σεναρίου, της παραγωγής, της διεύθυνσης φωτογραφίας, της μουσικής, των πρωταγωνιστικών ρόλων.
Σύμφωνα με την έρευνα του Ευρωπαϊκού Παρατηρητήριου του Οπτικοακουστικού Τομέα μόνο μία στους τέσσερις σκηνοθέτες είναι γυναίκα στην Ευρώπη.
Το ποσοστό των γυναικών παραγωγών είναι 33%.
Το ποσοστό των γυναικών σεναριογράφων είναι 27%, με μονάχα 32% των ταινιών να έχουν γραφτεί μόνο από μια γυναίκα σεναριογράφο σε αντίθεση με το 43% των ταινιών που έχουν γραφτεί μόνο από έναν άντρα σεναριογράφο.
Χαμηλότερο είναι το ποσοστό στους τομείς της διεύθυνσης φωτογραφίας (10%) και της κινηματογραφικής μουσικής (9%).
Η γυναικεία παρουσία ήταν πιο ισορροπημένη «μπροστά από την κάμερα», όπου οι γυναίκες σε πρωταγωνιστικό ρόλο κρατούν ποσοστό 39% ανάμεσα σε όλους τους ηθοποιούς με πρωταγωνιστικό ρόλο.
Σε επίπεδο συνόλου κινηματογραφικών συνεργείων, τα συνεργεία με περισσότερες γυναίκες εντοπίστηκαν στο χώρο του ντοκιμαντέρ. 29% των σκηνοθετών ντοκιμαντέρ είναι γυναίκες (σε αντίθεση με το 19% σε ταινίες μυθοπλασίας και 16% σε ταινίες animation).
Δείτε εδώ αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας του Ευρωπαϊκού Παρατηρητήριου του Οπτικοακουστικού Τομέα