Industry

Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου - ΕΚΟΜΕ - Φεστιβάλ Δράμας: Τρεις κόσμοι χωριστά!

of 10

Η ελληνική παρουσία στο Φεστιβάλ του Κλερμόν-Φεράν είναι κατακερματισμένη, συνεχίζοντας την διαιώνιση μιας εικόνας για το ελληνικό σινεμά που δεν βοηθάει καθόλου και κανέναν από τους εμπλεκόμενους.

Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου - ΕΚΟΜΕ - Φεστιβάλ Δράμας: Τρεις κόσμοι χωριστά!

Πριν λίγες μέρες γράψαμε στο Flix για το πόσο περίεργη μας φάνηκε η μεγαλόστομη έκφραση «Το ΕΚΟΜΕ, ως ο κατεξοχήν θεσμός-αρωγός της ελληνικής οπτικοακουστικής παραγωγής...» στο δελτίο Τύπου που ανακοίνωνε τη σύμπραξη του Φεστιβάλ Δράμας και του ΕΚΟΜΕ σε κοινό ψηφιακό περίπτερο στο περίοπτο, μεγαλύτερο στον κόσμο, Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους του Κλερμόν Φεράν.

Αιτία ήταν η εντύπωση που θα έπρεπε να είχαμε όλοι ότι ο «κατεξοχήν θεσμός-αρωγός της ελληνικής οπτικοακουστικής παραγωγής» είναι το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

Σήμερα, Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου, και ενώ το Φεστιβάλ του Κλερμόν-Φεράν έχει ήδη ξεκινήσει από την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου, ένα άλλο δελτίο έρχεται αυτή τη φορά από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ανακοινώνοντας την έκδοση ενός νέου καταλόγου για την ελληνική ταινία μικρού μήκους και ένα δεύτερο ψηφιακό περίπτερο για την ελληνική παρουσία στο Φεστιβάλ.

Είναι σαφές πως οι σχέσεις ανάμεσα στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και το ΕΚΟΜΕ, παρά τις διαβεβαιώσεις πολλών, είναι διαταραγμένες, προφανώς, μέχρι του σημείου το Φεστιβάλ Δράμας να κανονίζει σύμπραξη με τον ΕΚΟΜΕ (και να δέχεται στην «αποστολή» του να έχει στο όνομά του τον ΕΚΟΜΕ) και να μην συνομιλούν με το Κέντρο Κινηματογράφου που ετοιμάζει ένα κατάλογο για τις ελληνικές ταινίες μικρού μήκους για να βρεθούν τελικά όλοι μαζί στο ίδιο Φεστιβάλ... χωριστά.

Δυστυχώς, δεν υπάρχει χρόνος ούτε για να αναρωτηθεί κανείς τι συμβαίνει και γιατί - επιτέλους - οι φορείς που ασχολούνται με το ελληνικό σινεμά δεν έχουν μια κοινή φωνή την οποία να επιβλέπει το Υπουργείο Πολιτισμού και με μοναδικό σκοπό όλων την ενδυνάμωση του ελληνικού σινεμά, της ελληνικής κινηματογραφικής κοινότητας, της Ελλάδας ως χώρα με κινηματογραφικό παρελθόν, παρόν και μέλλον.

Λίγες μέρες πριν, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου έστειλε τον απολογισμό του για το ελληνικό σινεμά στο εξωτερικό το 2020, εδώ και πολύ καιρό εγχώριες και εκτός συνόρων δημοσιεύσεις αποθεώνουν (ξανά) την Ελλάδα που γίνεται Χόλιγουντ, η κινηματογραφική κοινότητα διαμαρτύρεται για το χάος και ρυθμίσεις - ανάμεσα σε αυτές και μια που αφορά τον ΕΚΟΜΕ - που πλήττουν την κινηματογραφική παραγωγή, με το τελικό αποτέλεσμα όλων να απομακρύνεται από την ουσία.

Ουσία που δεν είναι άλλη από αυτό που έχει πραγματική σημασία, εν προκειμένω, και είναι η ανάδειξη στο μέγιστο της ελληνικής συμμετοχής στο Φεστιβάλ του Κλερμόν - Φεράν, όπου το «Απόδραση από τον Εύθραυστο Πλανήτη» του Θανάση Τσιμπίνη είναι και η μοναδική ελληνική ταινία μικρού μήκους που συμμετέχει φέτος στη διοργάνωση. Θυμίζοντας ξανά και ξανά πως οι εκάστοτε αυτόκλητοι ή μη θεσμοί - αρωγοί της ελληνικής κινηματογραφίας προτιμούσαν παραδοσιακά να κοιτάνε τις περισσότερες φορές το δέντρο και όχι το δάσος.

εκομε