Πριν από λίγες ημέρες, στο κλείσιμο του φετινού Φεστιβάλ της Ρώμης, η Σκάρλετ Γιόχανσον κέρδισε το βραβείο γυναικείου ρόλου για το «Her» του Σπάικ Τζόουνς στο οποίο πρωταγωνιστεί μόνο με τη φωνή της, αφού υποδύεται το κορίτσι που θα ερωτευτεί ο Χοακίν Φίνιξ μέσω του υπολογιστή του.
Σήμερα το Variety ανοίγει τη μεγάλη συζήτηση για το ποιες ερμηνείες είναι τελικά αυτές που αξίζει να προτείνονται για Οσκαρ, ορμώμενο από αυτήν την ανορθόδοξη απόφαση. Οπως γράφει ο Τιμ Γκρέι: «Τα βραβεία στα Φεστιβάλ δεν αποτελούν σοβαρές προβλέψεις για τα Οσκαρ, αλλά βρισκόμαστε μπροστά σε ένα σημάδι.» και ανατρέχοντας στην ιστορία των Οσκαρ, θυμίζει ερμηνείες - όπως τη δεκάλεπτη της Τζούντι Ντεντς στο «Ερωτευμένος Σαίξπηρ» ή τη βωβή ερμηνεία του Ζαν Ντιζαρντέν στο «The Artist» - που έδειξαν πως η Ακαδημία δεν περιορίζεται από την αυστηρή ερμηνεία του τι σημαίνει... ερμηνεία.
Ακόμη κι αν δεν έχεις δει το «Her», είναι εύκολο να υποψιαστείς ότι η Σκάρλετ Γιόχανσον μεγαλουργεί, αφού χρησιμοποιεί ένα από τα πιο δυνατά της όπλα, τη βραχνή, αισθησιακή και γεμάτη υποννοούμενα φωνή της που χρόνια τώρα θα άξιζε ένα βραβείο από τη βιομηχανία.
Οσο, όμως, κι αν τα Οσκαρ δείχνουν πως εκσυγχρονίζονται, είναι χαρακτηριστικές οι περιπτώσεις του Αντι Σέρκις που δεν προτάθηκε ποτέ για το «ρόλο» του ως Γκόλουμ στην τριλογία του «Αρχοντα των Δαχτυλιδιών» (επειδή για τους ψηφοφόρους ήταν απλά το μοντέλο για ένα ψηφιακό πλάσμα) αλλά και της Ελεν ΝτιΤζένερις που την εποχή του «Ψάχνοντας το Νέμο» όλοι πίστευαν πως θα είναι υποψήφια επειδή με τη φωνή της ως Ντόρι και μόνο επλασε έναν από τους καλύτερους γυναικείους ρόλους στην ιστορία του σινεμά.
Αν και μοιάζει απίθανο να δούμε τη Σκάρλετ Γιόχανσον υποψήφια για Οσκαρ για το «Her», προκαλούμε ωστόσο την Ακαδημία (αν μας ακούει) να τη λάβει σοβαρά υποψή της για την εξαιρετική ερμηνεία της στο «Δον Ζουάν» του Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ, ώστε τουλάχιστον με κάποιο τρόπο να ακουστεί η φωνή της στην οσκαρική κούρσα.
Πάρτε μια γερή δόση Σκάρλετ στο τρέιλερ του «Her»:
Διαβάστε ακόμη: