Flix at home

Τι βλέπουμε στο σπίτι την Παρασκευή, 5 Μαΐου

of 10

Aν μείνετε μέσα απόψε, το Flix σας προτείνει τις καλύτερες ταινίες, διαθέσιμες σε τηλεόραση και πλατφόρμες.

Τι βλέπουμε στο σπίτι την Παρασκευή, 5 Μαΐου

Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.


French Cancan

French Cancan του Ζαν Ρενουάρ

Στο Παρίσι του 1900, ο διευθυντής ενός καμπαρέ ανακαλύπτει στο πρόσωπο της καθαρίστριας Νινί μια ταλαντούχα χορεύτρια και την κάνει πρωταγωνίστρια στο επόμενο σόου του. Η πιο εύθυμη κινηματογραφική κατάθεση ενός κλασικού σκηνοθέτη, πλημμυρισμένη από μια εικαστική πανδαισία που παραπέμπει σε ιμπρεσιονιστικούς πίνακες.

Η ταινία προβάλλεται στις 22.00 στο Κανάλι της Βουλής

En Liberte

Το Προβλημά μου Είσαι Εσύ (En Liberte) του Πιερ Σαλβαντορί

Στην ταινία του Πιέρ Σαλβαντορί, που έχει αποδείξει πως είναι και γνώστης και λάτρης του είδους με τις κομεντί «Κορίτσι από Σπίτι» και «Γλυκό Ψέμα» (αμφότερες με την Οντρέ Τοτού, που εδώ περιορίζεται σε έναν δεύτερο ρόλο), «πρόβλημα» σε πρώτη ανάγνωση είναι ο Αντουάν, ο οποίος, βγαίνοντας από τη φυλακή μετά από μια οκταετία άδικου εγκλεισμού, κουβαλά εκκεντρικότητες και άγχη που τον εμποδίζουν να προσαρμοστεί στην έξω ζωή, τόσο την κοινωνική όσο και την ερωτική, και τον ωθούν στην παραβατικότητα.

Παροξυσμική επεξεργασία μιας πολλά υποσχόμενης ιδέας σε μια γαλλική κωμωδία που είχε παραδόξως επιλεγεί για το Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών στις Κάνες. Διαβάστε εδω τη γνώμη του Flix.

Η ταινία προαβάλλεται στις 22.00 στην ΕΡΤ 2

collateral

Η Διαδρομή (Collateral) του Μάικλ Μαν

Ο Βίνσεντ είναι ένας ατάραχος πληρωμένος δολοφόνος. Ο Μαξ είναι ένας οδηγός ταξί με πολλά απραγματοποίητα όνειρα. Σ' αυτή τη μοιραία νύχτα, ο Μαξ πρέπει να μεταφέρει τον Βίνσεντ στην επόμενη «δουλειά» του. Μία νύχτα, πέντε στάσεις, πέντε στόχοι και μία φυγή! Οι ζωές τους θα συναντηθούν σε μια επικίνδυνη κούρσα χωρίς επιστροφή. Απόψε όλα μπορούν να αλλάξουν.

Η ταινία προβάλλεται στις 22.50 στον Σκάι

Daniel 16

Daniel '16 του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου

Από το 1980, λένε οι αρχικοί τίτλοι της ταινίας του έμπειρου ντοκιμαντερίστα Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου, λειτουργούν στην Ελλάδα παραρτήματα γερμανικών ιδρυμάτων για προερχόμενους από γερμανόφωνες χώρες ανήλικους με αποκλίνουσα ή ήπια παραβατική συμπεριφορά. Σκοπός των μικρών αυτών κοινοτήτων είναι να προσφέρουν στους τροφίμους μια εναλλακτική έκτιση των ποινών τους και να βοηθήσουν στην ομαλή κοινωνική τους επανένταξη. Σ' ένα τέτοιο ίδρυμα στον Εβρο φτάνει ο 16χρονος Ντάνιελ και, μέσα από τις βουβές του μοναξιές και τις θρασείς του εξεγέρσεις προσπαθεί να εμπεδώσει τον γεμάτο αντιφάσεις και αδικία κόσμο που τον περιβάλλει.

Δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους μυθοπλασίας για τον Δημήτρη Κουτσιαμπασάκο, μια ειλικρινής και τρυφερή καταγραφή ενός άγνωστου κόσμου που βρίσκεται στη διπλανή μας πόρτα. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

H ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix

L.A. Confidential 607

Λος Αντζελες, Εμπιστευτικό (L.A. Confidential) του Κέρτις Χάνσον

Η νεο-νουάρ μεταφορά του ομώνυμου αστυνομικού μυθιστορήματος του Τζέιμς Ελροϊ είναι (και ήταν πάντα, από τη στιγμή που κυκλοφόρησε 23 χρόνια πριν) κλασική. Με πρωταγωνιστές τους Ράσελ Κρόου (με αυτή την ταινία πρωτοσυστήθηκε στο ευρύ κοινό), Γκάι Πιρς, Κέβιν Σπέισι και στο ρόλο της femme fatale την Κιμ Μπέισινγκερ (Οσκαρ Β' Γυναικείου ρόλου), η ιστορία τριών αστυνομικών που κινούνται εντελώς διαφορετικά απέναντι στο έγκλημα και τη διαφθορά του Λος Αντζελες των 50ς αποτυπώνεται με πυκνή ατμόσφαιρα, πυκνό μυστήριο, παλιομοδίτικη γοητεία κι ανατροπές. Εκτός από την Μπέισινγκερ, Οσκαρ κερδίζει και το διασκευασμένο σενάριο. Κι όχι άδικα.

Η ταινία προβάλλεται στις 01.45 στο Open

gym

Γυμναστήριο (Gym) του Αλέξανδρου Βούλγαρη

Δεκαεφτά μονόλογοι για ένα γυμναστήριο που δεν υπάρχει πουθενά, για μία ταινία που δεν γυρίστηκε ποτέ, για τους ηθοποιούς αυτής της ταινίας, για τα λόγια που τους έκαναν αληθινούς χαρακτήρες.

Στην πιο φιλόδοξη, πειραματική, αλλά και ευάλωτη στιγμή του, ο Αλέξανδρος Βούλγαρης σκηνοθετεί ένα αποδομημένο magnum opus για τα χαμένα όνειρα και το φάντασμα της πραγματικότητας στην εποχή της πανδημίας.

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo

the whale

Η Φάλαινα (The Whale) του Ντάρεν Αρονόφσκι

Ο Τσάρλι δουλεύει ως καθηγητής online μαθημάτων συγγραφής από το σπίτι. Δεν ανοίγει ποτέ την κάμερα όταν παραδίδει το μάθημά του, αρνούμενος να δείξει στην τάξη του τον αληθινό του εαυτό: ο Τσάρλι είναι ακραία παχύσαρκος, αποκομμένος από την ζωή και γεμάτος τύψεις και βαριές αναμνήσεις από μία ζωή που πολύ πιθανόν να φτάνει στο τέλος της. Κατά την διάρκεια πέντε ημερών, στο σπίτι που αποτελεί τα τελευταία χρόνια και ολόκληρο τον κόσμο του, ο Τσάρλι θα δεχτεί τις επισκέψεις της μοναδικής φίλης του με την οποία τον συνδέει μια κοινή τραγωδία (Χονγκ Τσάου), της απόμακρης κόρης του με την οποία ίσως πλέον κάθε δεσμός έχει καταστραφεί (Σέιντι Σινκ), ενός νεαρού ιεροκήρυκα που μοιάζει να είναι εξίσου χαμένος με εκείνον και, φυσικά, της πρώην γυναίκας του που, αν και χρόνια μετά τον χωρισμό τους, δείχνει να διατηρεί την δική της μοναδική θεώρηση των πραγμάτων (Σαμάνθα Μόρτον).

Από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της χρονιάς και στην Ελλάδα, με το δικαιωματικό Οσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου στα χέρια πλέον του Μπρένταν Φρέιζερ (σε έναν ρόλο που απαίτησε και σωματική μεταμόρφωση αλλά και δεκάδες κιλά επιπλέον προσθετικών - επίσης δικαιωματικό Οσκαρ Καλύτερου Μακιγιάζ) και με ωκεανούς συγκίνησης που έχει προκαλέσει σε όσους κολύμπησαν μαζί της, η «Φάλαινα» του Ντάρεν Αρονόφσκι είναι με διαφορά μια από τις ταινίες της χρονιάς. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία είναι διαθέσιμη προς ενοικίαση στο Vodafone TV

The Banshees Of Inisherin

Τα Πνεύματα του Ινισέριν (The Banshees of Inisherin) του Μάρτιν ΜακΝτόνα

Τοποθετημένη στο πλασματικό απομονωμένο νησί του Ινίσεριν, κοντά στις ακτές της Ιρλανδίας το 1923, η ταινία πιάνει την αρχή της αφήγησής της, την μέρα που ο Κολμ, ανακοινώνει στον κολλητό του Πάρικ πως δεν θέλει πια να είναι φίλοι και πως θα πρέπει να σταματήσει να του μιλά. «Απλά δεν σε συμπαθώ πια» του λέει, όταν ο Πάρικ προσπαθεί να καταλάβει για ποιο λόγο δεν μπορούν να πίνουν πλέον τις μπίρες τους μαζί κάθε απόγευμα στις δύο. Ο Κολμ είναι αποφασισμένος πως δεν έχει χρόνο για άσκοπες πολυλογίες και ανούσιες κουβέντες, προτιμά να περάσει τα χρόνια που του απομένουν μέχρι να πεθάνει, συνθέτοντας μουσική, θέλοντας να αφήσει πίσω του κάτι που θα κάνει τους ανθρώπους να τον θυμούνται. «Κανείς δεν θυμάται κάποιον μόνο και μόνο επειδή ήταν καλός άνθρωπος» λέει. Κι όταν ο Πάρικ επιμένει να προσπαθεί να χτίσει γέφυρες, για να αναθερμάνει την φιλία τους, ο Κολμ τον απειλεί πως για κάθε φορά που θα τον ενοχλεί, για κάθε φορά που θα του ξαναμιλήσει, θα κόβει ένα δάχτυλο του χεριού του με ένα κλαδευτήρι. Μια απειλή που απροσδόκητα, θα κάνει σύντομα πράξη, κάνοντας τον Πάρικ να καταλάβει ότι δεν αστειεύεται, αλλά όχι και να τον πείσει να σταματήσει να προσπαθεί να τον κερδίσει ξανά.

Η νέα ταινία του Μάρτιν ΜακΝτόνα δεν είναι τίποτα λιγότερο από σπουδαία. Με έναν εξαιρετικά αστείο, απολαυστικό κι εξαιρετικά θλιμμένο τρόπο. 9 υποψηφιότητες για Οσκαρ, ανάμεσα στις οποίες Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου και υποψηφιότητες για τους τέσσερις βασικούς ηθοποιούς της. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

H ταινία είναι διαθέσιμη στο Disney+