To FILMSCHOOL.GR και η ART RENEGADE ξεκινούν αυτόν τον Νοέμβριο, στο Booze Cooperativa, τον νέο κύκλο σεμιναρίου Σκηνοθεσίας - Μύησης στην τέχνη του Κινηματογράφου.
Στο φετινό, ωστόσο, 47ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, συναντάμε τέσσερις ταινίες στο Εθνικό Σπουδαστικό Διαγωνιστικό και μία στο Pitching Lab, που αποτελούν καρπούς της προηγούμενης χρονιάς του Filmschool. Παρακάτω γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες και τις και τους δημιουργούς τους.
«Τρωκτικά του Μπετόν» του Αποστόλη Γκανάτσιου
Σε μια προσπάθεια κοινωνικής και οικονομικής απελευθέρωσης, απέναντι σε ένα κατεστημένο που με ανασφάλεια και βιαιότητα στερεύει κάθε μορφής ελπίδα για το αύριο, μια παρέα φίλων χορεύουν στο χείλος της ηθικής παρατυπίας και περπατούν στο λεπτό όριο μεταξύ νομιμότητας και παρανομίας. Θα φωτίσουν οι αντηχήσεις των επιλογών τους τον δρόμο τους;
Σημείωμα του Σκηνοθέτη: Η ταινία «Τρωκτικά του Μπετόν» εξερευνά την ψυχολογία του ανθρώπου σε έναν κόσμο που πνίγεται σε αντιφάσεις και ανασφάλειες. Τα τρωκτικά, που συμβολίζουν την αποσύνθεση της κοινωνίας, δεν προσπαθούν πλέον να κρυφτούν. Αντιθέτως, αναζητούν την ανύψωση στην κοινωνική σκηνή, προσπαθώντας να βρουν ισορροπία σε έναν κόσμο που παρακολουθεί παθητικά την αλλαγή.
Αναλύοντας τις ακραίες αποφάσεις του ανθρώπου, η ταινία εξετάζει τον τρόπο που η φτώχεια και η έλλειψη βοήθειας μπορούν να οδηγήσουν σε ακραίες πράξεις ως μέσο επιβίωσης. Οι χαρακτήρες, αντιμετωπίζοντας τη σκληρή πραγματικότητα της καθημερινής τους ζωής, βρίσκονται σε ένα σταυροδρόμι όπου η απόφασή τους για ληστεία αντικατοπτρίζει την ανάγκη για επιβίωση και αυτοδικία. Τι είναι αυτό που μας οδηγεί στη βία; Πώς οδηγούμαστε στο να αντιμετωπίσουμε την εγωιστική επιβίωση, ακόμα και εις βάρος άλλων; Πώς η κοινωνία μας ακόμα αντιμετωπίζει την αποσύνθεσή της;
Η ταινία αναδεικνύει πώς η κοινωνία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των χαρακτήρων και των πράξεών τους. Η φτώχεια, η έλλειψη υποστήριξης και η ανισότητα αναδύουν ένα περιβάλλον όπου οι άνθρωποι αναγκάζονται να αντιδράσουν με ακραίους τρόπους.
«Δέκα Λεπτά Κολύμπι» του Αχιλλέα Τσούτση
Στην Αλβανία της δεκαετίας του ‘70 η δικτατορία καταπιέζει τις προσωπικές ελευθερίες. Δύο ερωτευμένοι θα πάνε κόντρα στο κατεστημένο και οι επιλογές τους θα προκαλέσουν την καταστροφή των υπολοίπων γύρω τους.
«040» της Δώρας Αναστασίου
Ο Τάσος διαθέτει ένα μικρό κατάστημα με ψιλικά στο κέντρο της Αθήνας. Κάθε μέρα κλείνει για λίγο το μαγαζί του και πηγαίνει στο μαγαζί όπου δουλεύει η κόρη του, η Ζωή, την ώρα που έχει το διάλειμμά της, με σκοπό να τη δει. Η Ζωή και ο Τάσος δεν μιλάνε για χρόνια. Την κοιτάζει μόνο από το απέναντι πεζοδρόμιο εφόσον δεν μπορεί να της μιλήσει.
«Alles Gut» του Παύλου Παρασκευόπουλου
Ο Παύλος ταξιδεύει στο χωριό του για να επισκεφθεί τη γιαγιά του. Ενώ εκείνη του ετοιμάζει τα αγαπημένα του φαγητά, αυτός την κινηματογραφεί. Θα μοιραστούν ιστορίες και κομμάτια του εαυτού τους για πρώτη φορά. Στην αγκαλιά της γιαγιάς του, ο Παύλος θα αναζητήσει ένα αίσθημα αποδοχής.
Σημείωμα του Σκηνοθέτη: Μια προσπάθεια γεφύρωσης του χάσματος δύο ανθρώπων διαφορετικών γενεών που είναι μόνοι. Μια ανάγκη σύνδεσης με την οικογένειά μου και με τους γύρω μου. Μια πρόταση για μοίρασμα και αποδοχή.
Παράλληλα, η ταινία «Αδέσποτος» της Αναστασίας Γκίβαλου συμμετέχει στο Pitching Forum του Φεστιβάλ, με σκοπό την υλοποίησή της τον χειμώνα. Στην ταινία, μια ημέρα πριν το στρατοδικείο του, ο Ορέστης, τριάντα τριών χρόνων, αρνητής στράτευσης, περιφέρεται στην πόλη προσπαθώντας να πάρει μια απόφαση που θα κρίνει το μέλλον του.