Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2024: «Αλκυονίδες» του Αλέξανδρου Σκούρα

of 10

Εν αναμονή του 47ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος και τους δημιουργούς τους.

Φεστιβάλ Δράμας 2024: «Αλκυονίδες» του Αλέξανδρου Σκούρα

H ταινία

Σε ένα ορεινό χωριό, η νεαρή αγρότισσα ετοιμάζεται για τη μέρα του γάμου της στο τοπικό δημαρχείο. Θα είναι μια μέρα διαφορετική από όλες τις άλλες. Ομως, ο μέλλων σύζυγος δε φαίνεται να μοιράζεται την ίδια προσμονή. Οταν ο γάμος αναβάλλεται για την επόμενη μέρα, όλα πλέον μοιάζουν μετέωρα.

Ο σκηνοθέτης

Σπούδασε Οικονομικά, Πολιτισμικές Σπουδές και Φιλοσοφία και στο τέλος αποφάσισε να γίνει σκηνοθέτης και σεναριογράφος. Δίδαξε για 8 χρόνια σκηνοθεσία στα σεμινάρια του ΠΟΦΠΑ, μέσα στον ομορφότερο χώρο πολιτισμού της Αθήνας, την Ιριδα. Εχει γυρίσει 7 ταινίες μικρού μήκους μυθοπλασίας, 2 ταινίες μικρού μήκους ντοκιμαντέρ και ένα ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους. Είχε την τύχη όλες του οι ταινίες να προβληθούν σε σημαντικά φεστιβάλ και να αποσπάσουν διακρίσεις. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα στάδιο ανάπτυξης για την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους μυθοπλασίας, με τίτλο «BEAR HUG» και παράλληλα ετοιμάζει ένα ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους με θέμα το κακάο στην Αφρική.

αλκυονίδες

5 ερωτήσεις για τις «Αλκυονίδες»

Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας, ποια ήταν η αρχική ιδέα, ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;

Ημουν σε ένα ορεινό χωριό και παρατηρούσα τις γυναίκες του χωριού. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν η σιωπή. Σκληρές γυναίκες, δυναμικές, αγρότισσες, αλλά σιωπηλές. Εκεί μου ήρθε η επιθυμία για μια ταινία με κέντρο αυτή τη σιωπή. Μετά διάβασα ένα διήγημα της Αλις Μονρό για μια γυναίκα που περιμένει τη μέρα του γάμου της, η οποία όμως ήταν εντελώς καταθλιπτική εμπειρία, καθόλου χαρούμενη ή ό,τι έχουμε στο μυαλό μας για μέρα γάμου. Και όλα αυτά έφεραν την ιστορία.

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα; Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας, τι σας έφερε μεγάλη χαρά, ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;

Μπορώ να πω ότι ήταν η πιο δύσκολη ταινία που έχω κάνει. Εξαιτίας της σύμβασης που είχα υπογράψει, ήμουν αναγκασμένος να ξεκινήσω γυρίσματα χωρίς να είμαι 100% έτοιμος. Ηταν μια περίοδος που δούλευα ασταμάτητα στην τηλεόραση και δεν μπορούσα να συγκεντρωθώ αποκλειστικά στην προετοιμασία της ταινίας. Φαντάσου ότι την επόμενη μέρα από το τέλος των γυρισμάτων έφυγα για γυρίσματα στις Πρέσπες. Μέσα σε όλα, είχαμε και κρούσματα κορονοϊού και συνεχόμενες αναβολές. Και στο post αντιμετώπισα αντίστοιχα προβλήματα πίεσης χρόνου και παραδώσαμε την ταινία την τελευταία μέρα της σύμβασης. Ευτυχώς μετά την ξαναδουλέψαμε, ώστε να έρθει στο τελικό αποτέλεσμα που θέλαμε. Η χαρά είναι πάντα η ίδια, όταν ολοκληρώνεται το ταξίδι και βλέπεις την ταινία έτοιμη. Εκεί αντιλαμβάνεσαι ότι άξιζαν όλα αυτά που περάσαμε ως ομάδα.

αλκυονίδες

Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας; Πού στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες;

Δεν υπάρχει δίλημμα. Οι ταινίες είναι φτιαγμένες για την αίθουσα. Και εκεί τελειώνει η κουβέντα.

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;

Πάρα πολλά και αυτή η χρονιά που μοιάζει σαν η τελευταία που ανεβαίνω, η αποχαιρετιστήρια, όπως και να το κάνεις είναι συναισθηματικά φορτισμένη. Φοβάμαι μη δω τα σουτζουκάκια στην Αγιά Βαρβάρα και με πιάσουν τα ζουμιά. Πολλές αναμνήσεις, πολλοί φίλοι. Κάθε επιτυχία μιας ελληνικής ταινίας μικρής ή μεγάλου, μας βοηθάει όλους μας. Μας κάνει πιο δυνατούς συλλογικά. Μας κάνει να είμαστε ορατοί και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό.

Ο,τι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει γιατί...

Καλά μην το παίξεις και στοίχημα. Εχουμε και τόσους τουρίστες να κοιμίσουμε…

Δείτε εδώ το τρέιλερ του «Αλκυονίδες»

Δείτε παρακάτω μια προηγούμενη ταινία του Αλέξανδρου Σκούρα με τίτλο «Τρένα»

Αλκυονίδες | Παίζουν: Μαριάμ Ρουχάτζε, Παύλος Ιορδανόπουλος, Γιάννης Παπαδόπουλος. Φωνή Αντιδημάρχου: Μάκης Παπαδημητρίου / Σενάριο – Σκηνοθεσία - Παραγωγή: Αλέξανδρος Σκούρας / Διεύθυνση Φωτογραφίας: Χριστίνα Μουμούρη GSC. / Μοντάζ: Δημήτρης Πολύζος / Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Κυριακή Τσίτσα / Διεύθυνση Παραγωγής: Αλέξανδρος Νταβρής / Ηχοληψία: Σίμος Λαζαρίδης, Γιάννης Φωτιάδης / Μουσική: Γιώργος Αρκομάνης / Sound Design & Final Mix: Άρης Λουζιώτης / Βοηθός Σκηνοθέτη: Άννα Σύρρου / Α’ Βοηθός Κάμερας: Νίκος Σέμπος / DIT: Αρσινόη Πήλου / Ηλεκτρολόγος: Δαμιανός Τίμνιος / Βοηθός Ηλεκτρολόγου: Χάρης Δούκας / Βοηθός Ενδυματολόγου: Νάνσυ Σταυρίδου, Δάφνη Ηλιοπούλου / Βοηθοί Παραγωγής: Θάνος Παπαθανασίου, Γιώργος Βουρσούκης, Βαγγέλης Τζιφάκης, Κωνσταντίνος Κονιδάρης / Γραφιστική Επιμέλεια: Έλλη Ρουπάκη / VFX: Παντελής Αναστασιάδης / Εργαστήριο Ήχου: Milk Audio / Color Crading: Κέλλυ Σουλιώτη / Image Lab-DCP Mastering: Stefilm / Φωτογράφος Πλατό: Γιώργος Βουρσούκης

αλκυονίδες

Φεστιβάλ Δράμας 2024 | Γνωρίστε εδώ όλους τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος αλλά και τις ελληνικές ταινίες στα διεθνή προγράμματα του Φεστιβάλ